koude handjes

A

Anoniem

Guest
Dames!

Joris heeft 's nachts zulke koude handjes, heb geprobeerd ze onder de lakens te stoppen, maar dat vind ie niet zo prettig ook sokjes over de handjes werkt niet, die zijn er zo weer af.
Hebben jullie tips of gewoon zo laten?

Groetjes

Hoi,

Onze zoon Thim heeft vanaf zijn geboorte, 31-10, koude handjes en voetjes tijdens het slapen in zijn bedje (als ie bij mij ligt zijn ze natuurlijk warm, omdat ik mijn lichaamswarmte afgeef). Ik vond het in het begin ook zielig die koude handjes en voetjes, maar de kraamverzorgster heeft mij verzekerd dat dit geen kwaad kan en dat je de temperatuur van de baby moet voelen in zijn nekje. Als dit warm aanvoelt, dan is de temperatuur van de baby goed en hoef je niets extra's te doen.
Misschien zou je Joris een keer kunnen temperaturen zodat je jezelf ervan verzekerd dat hij het niet te koud heeft.

Succes ermee!!

Groetjes Marga

Onze Danique heeft ook van die koude handjes. Verder is ze lekker warm dus ik doe er niks aan. Als zijn nekje lekker aanvoelt dan hoef je er volgens mij  niks aan te doen. Als zijn nekje koud aanvoelt, kun je mischien een extra dekentje op leggen.

Liefs, Marielle
Mama van Bowen 20-11-2004 en Danique 1-10-2007

Echt koude handjes is helemaal niet nodig. Je kunt ze een extra laagje aandoen dat ook over de armpjes gaat. Ik gebruik al heel lang slaapzakjes met lange mouwen, daardoor blijven zijn handjes lekker warm.

Er wordt altijd gezegd dat het niet erg is, maar het is niet nodig.

Succes,

Miriam, mama van hugo (10-06-06)

hoi

mijn dochterje had ook altijd koude handjes,maar de rest was gewoon warm dus kan geen kwaad.ze is nu twee en heeft nog snel koude handjes alleen als ze lui is worden ze warm.gewoon nekje voelen als dat gewoon warm is is   er nix aan de hand hoor. gr wendy

Tessa heeft ook vaak koude handjes.
Volgens mijn kraamhulp komt dit doordat ze met haar armpjes omhoog ligt (naast haar hoofdje) en daardoor het bloed naar beneden stroomt. Klinkt wel heel logisch......

Ja Luna heeft ook diepvries handjes snachts, jemig wat zijn die handjes koud zeg  ... Een voordeel ik ben snachts wel gelijk wakker na een aanraking van die koude handjes op mijn lichaam  haha.

Monique

Terug
Bovenaan