koude handjes

Mijn zoontje heeft altijd als hij uit bed komt (vooral 's ochtends) erg koude handjes (soms zelfs helemaal blauw). Hij ligt dan ook altijd met zijn armpjes boven de deken. (zorg altijd ook als het warm is (wat niet meer zo zal zijn) dat hij zijn armpje bedekt heeft met lange mouwen)
Ik maak me er niet zo druk om omdat ik zelf ook altijd koude handen (en voeten) heb.
Zijn voeten zijn vaak wel redelijk warm, maar doe ook altijd sokken aan.
Mijn man kwam er alleen mee dat het misschien wel slecht voor hem is en hij er altijd last van houdt. Dus zei je moet hem misschien wel handschoenen aan doen...
Hebben jullie hier ook ervaring mee?
Is het nodig om handschoentjes aan te doen of kan het (zoals ik denk) geen kwaad?

Ik herken precies je verhaal. Mijn zoontje wordt ook wakker met ijskoude handjes en ook blauw met rode vlekjes. Ook ik heb hetzelf ook altijd koud. Maar als ik de kleine in bad doe is het is meteen over lekker warm en heeft hij over de hele dag hele warme handjes. Ik heb gehoord dat het niet erg is als kindje koude handjes hebben zolang de rest van het lichaam maar lekker warm is. Als hij het koud heeft zou hij vast wel wakker worden s nachts. Dus handschoenen zou ik echt niet doen. Probeer anders als hij slaapt zijn handjes onder het dekentje te stoppen misschien dat dat helpt. Mijn zoontje ligt altijd met de handjes omhoog. Ik maak me er niet druk om.

hier hetzelfde. Quinn wordt ook de laatste tijd wakker met koude handjes. Zolang zn nek en voeten warm aanvoelen is er niks aan de hand. Handschoentjes zou kunnen maar dat gaat bij mij helaas niet op. Hij gebruikt zn vingers om te tutten dus zou een handschoentje zielig zijn:)

slaapzakje met lange mouwen lost dit probleem helemaal op! Vaak zijn de handjes wel wat aan de frisse kant maar de arm blijft helemaal warm!

hey hey

Djaimy heeft dat ook idd.
wij hebben een heel oud huis dat verwarmd word door een gashaard. en dan ook nog alleen de woonkamer dus geen cv!!
de boven verdiepping is dan nu ook erg fris ondertussen.
de kleine heeft dan ook idd heel koude handjes en een heel koud neusje.
zolang de rest van zijn lijfje warm is kan het geenkwaad aan zijn handjes kan hij geen kouvatten.
en als het echt koud gaat worden hebben we altijd de kruiken nog om ze bij hem te leggen snachts.

liefs Shirl

heel erg herkenbaar!
ik schrok er ook van toen het weer wat kouder begon te worden hoe koud Brendan zijn handjes zijn s'nachts!
hij heeft een dikke winter slaapzak met mouwen maar zijn handjes zijn ijskoud.. wat ze nog kouder maakt is dat hij op zijn knuistjes sabbelt en dan zijn zijn mouwtjes soms ook nat en koud :(

mijn moeder zij dat zij vroeger als kind helemaal geen verwarming hadden en dat baby's gewoon dik werden ingepakt s'nacht en die zijn ook prima op gegroeid dus..

Hoi,

Hier ook heel herkenbaar. Amy ligt ook altijd met handjes boven de dekens. Als ze slaapt stop ik ze altijd onder de deken maar dat is meestal van korte duur.

vind het ook zielig. maar ze lijkt er weing last van te hebben.

liefs Renske

Terug
Bovenaan