Koude nachten - brrrr...

Dears,

Hoe "warm" slaapt jullie kind met deze koude nachten van  afgelopen week?
Ik had voor mijn zoontje van 5 en halve maand een warme trappelzak en een extra dekentje, maar s'ochtends kwam hij met ijijijskoude handjes eruit - z'n nekje voelde wel okay. (Wij slapen direct onder het dak in een oud huis.) Dat belooft wat voor als het echt gaat vriezen. Nu is mij steeds gezegd dat handjes altijd koud worden en dat dat niet erg is...maar dit vond ik wel erg koud.
Nu zag ik trappelzakken op internet met  handschoentjes er aanvast, maar dat leek me weer zo overdreven. De verwarming aanzetten vind ik weer niet "fris" genoeg voor hem....

Wat zijn jullie ervaringen?

Bettie

Hoi;
Mijn dochtertje is bijna 5 maanden. Ze slaapt in een slaapzakje, met een dekentje erover. Ze heeft een pyama aan en een romper met lange mouwen. Ze heeft 's ochtends ook vaak last van koude handjes, maar zolang haar nekje lekker warm is, dan kan het geen kwaad. Het nekje van baby's is de graadmeter voor hun temperatuur. Zolang die niet koud aanvoelt, dan heeft je baby het warm genoeg. Als het nekje klam gaat aanvoelen dan heeft je baby het te warm.
Er zijn ook slaapzakjes met afritsbare mouwen, die kun je bij Prenatal kopen, dacht ik. De verwarming zou ik uit laten, de babykamer mag niet te warm worden. 18 graden is een normale temp voor de babykamer.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Groetjes Finduilas en Jasmijn (10-06-2006)

Hoi,

Ik heb voor Minnie ook een slaapzakje (een dunne) en verder slaapt ze onder een dekentje met een lakentje. Ze is nu 7 maanden en erg beweeglijk dus 's ochtends ligt ze in haar slaapzakje boven haar dekentje. Ook zij heeft dan koude handjes maar haar voetjes zijn warm en dat is het belangrijkste.
Misschien kan je een warme kruik bij je kindje in bed leggen, of een warm pyamaatje aandoen, met sokjes. Dat de handjes koud zijn, maakt echt niet uit hoor, als de rest van het lichaampje maar warm is en als hij het echt koud heeft, wordt ie wel eerder wakker. Als het echt gaat vriezen , en jullie kamer is ijskoud, kan je de verwarming wel een beetje aanzetten, de ideale temperatuur voor een babykamer is 16 graden. Als je dat niet wilt, kan je misschien dunne wantjes aandoen.

Beetje onsamenhangend verhaal misschien, maar er schoot me steeds wat te binnen, terwijl ik schreef. Ik hoop dat je er wat aan hebt, succes,

Gr Daphne

Ons zoontje wordt s'morgens ook altijd wakker met ijskoude en zelfs soms paarse handjes. Hij heeft zelfs sokjes aan zijn handjes tegen het krabben, zelfs dan blijven ze koud. Hij ligt in een winterslaapzak met mouwen en een dekentje erover, want zijn voeten zijn ook niet altijd heel warm..
Ik geloof niet dat hij er last van heeft, maar het ziet er zo  zielig uit.

Gr Sandra

hoi,
Ik heb voor mijn meisje van 12,5 wk een trappelzak met mouwen,ook heeft  ze ook een pyama`tje aan.Ze heeft ook ijskoude handen `s morgens,zijn spier wit dan.Ik heb vorige week een trappelzak met handjes aan gekocht(zo een zak met mouwen waar soort handschoentjes aan zitten,je kunt ze terug klappen zodat ze de handjes vrij heeft)Hij is van fleece en was best prijzig maar ik heb hem nog niet gebruikt,ik vind dat echt iets voor als het vriest....mij lijkt erg lekker.Ze trappelt ook altijd dekentjes af en met die fleece zak heeft ze niet eens een dekentje nodig straks.....
Groetjes Gaby

Mijn zoontje van 14 maanden slaapt alleen in een slaapzak, zo'n dikke maar nog wel zonder mouwen. Ik heb er geen dekentje overheen, maar daar ga ik binnenkort wel mee beginnen. Vorige winter hebben we gemerkt dat het op zijn kamer 's nachts echt heel erg koud is (13 graden). Omdat we de temperatuur niet per kamer kunnen regelen hebben we toen een klein kacheltje op zijn kamer gezet. Nu heb ik gehoord van een soort 4-seizoenen slaapzak die ze bij de Prenatal verkopen. Ze schijnen behoorlijk prijzig te zijn, maar wel erg goed. Ik denk dat ik daar toch maar eens naar gaan kijken, want ik vind dat zijn voetjes 's morgens wel een beetje koel zijn, maar om nou sokken aan te trekken.

Ik vind het in ieder geval erg lastig. Wij kruipen diep onder ons dekbed en dan is het lekker, maar moeilijk in te schatten hoe dat voor zo'n kleintje is.

Hoi Bettie,
Ik heb zelf een 4-seizoenenslaapzak (combisleeper) bij Prenatal gekocht.
Het eerste jaar ging dat echt supergoed! Toen hij 1 werd hebben we een nieuwe combisleeper gekocht (= van 1 tot 4 jaar te gebruiken). De binnenvoering kun je erin doen als het echt heel koud is, ook kun je de mouwen er dan aan ritsen.
Kindjes kunnen het trouwens beter iets te koud hebben dan te warm. Dat voel je zelf wel aan....   en als ze echt te koud liggen worden ze er  wel wakker van!
Veel succes! Groetjes, Nicole

Hoi,

Mijn dochtertje slaapt in een trappelzak een wintermodel zonder mouwen. Ook krijgt ze een kruik aan het einde van haar bed zodat dit lekker door het matrasje kan stromen (de warmte dan he) verder heeft ze een gewone pyama aan. Gaat prima.

Terug
Bovenaan