Koude nachten kamperen baby 10 maand

<p>Het onderwerp zegt het al, ik ben benieuwd naar ervaringen betreft kamperen met koude nachten (10-12 graden). Wat trek je je kindje aan en is een dekentje veilig als je kindje al veel beweegt en draait in bed? Ik heb zelf de 4 seizoenen slaapzak van puck a baby, ik wil mijn kindje daar dan in leggen met een pyjama aan en sokjes. Zal dit voldoende zijn? Zo niet, hebben jullie veilige tips om het warmer te krijgen? Alvast bedankt!</p>

Ik heb geen ervaring met de puck a baby, maar onze dochter slaapt wel zonder problemen met een slaapzak en dekentje. Ze kan makkelijk van haar rug naar buik draaien en andersom. Verder is ze een rustige slaper (dankzij haar deken) en ligt grotedeels op dezelfde plek soms wat meer naar links of rechts, maar ze kruipt niet omhoog of onder de deken.
Misschien is een extra dikke pyjama een goede optie. Geloof dat ze deze bij de hema al hebben. 

Wij hebben vorig jaar ook met onze dochter (toen 8 maanden) gekampeerd. Met koude nachten had ze inderdaad de vierseizoenen puckababy aan in haar campingbedje. Onder het matras hadden we een fleecedeken en op haar een winterdeken met fleece. En een muts voor erg koude nachten omdat ze via het hoofd veel warmte verliezen. We werkte verder vooral met laagjes. 

Ik zou zeker wel een deken meenemen. Wij hebben in juni gekampeerd en het was vrij warm maar alsnog had mijn dochter het toen steenkoud s nachts. Ze was toen ook 10 maanden. Ze slaapt altijd in slaapzak en deken, ook al draait ze. Dat is echt wel veilig hoor, het mag alleen geen dekbed zijn. 
Tijdens het kamperen sliep ze in pyjama, dikke slaapzak onder een dikke fleece deken maar alsnog had ze het heel koud. Verkijk je er niet op hoor, het is écht snel koud voor die ukkies. Neem genoeg dikke dekens, de dikste pyjama en een kruik mee!

Wij hadden een lange mouwen pyjama, een dikke trui (door grootoma gebreid) en een trainingsbroek daar overheen en dan een lange mouwen slaapzak. Was goed genoeg voor nachten van een graad of 7.

Ik denk dat het winterdeel, (dunne en dikke zak) met pyjama echt warm genoeg is hoor! 
Gewoon savonds even voelen. Dekentje kan je proberen, onze zoon is er veel te onrustig voor... Maar heeft t ook niet snel koud!
(heb thuis nog nooit t winterdeel aan gehad, max de herfst zak!)

Terug
Bovenaan