koude voetjes

Mijn dochter van 6 mnd heeft altijd hele koude handjes en voetjes. Soms zelfs helemaal paars blauw. We krijgen er heel veel comentaar op wat heel vervelend is. Maar zelfs bij het cb krijg ik geen tips. Ze heeft zelfs 2 paar sokjes en een paar slofjes aan en dat helpt ook niet altijd. s'nachts heeft ze een warme kruik bij de voetjes.
wat we wel eens horen is handschoentjes.
Maar dan kan ze niks meer ontdekken. Wie heeft nog een goede tip?
 
Hoi anoniem,
Onze dochter had ook soms paarsblauwe armpjes, vaak tot aan haar oksel! Op het cb zeiden ze dat dit te maken heeft met het nog niet helemaal volgroeid zijn van het centrale zenuwstelsel (de zenuwbanen die de doorbloeding regelen zijn nog niet goed aangelegd). Dit gaat na verloop van tijd echt over! Na ongeveer 9 maanden was het bij onze dochter helemaal over. Het hoeft dus niet veel te maken te hebben met kou, al voelt het wel zo aan. Ik hoop dat het bij jou ook zo zal gaan, maar echte tips heb ik niet voor je. Wat jij doet, zou ik zelf ook doen. Handschoentjes heb ik ook nooit geprobeerd, want dat lijkt me enorm frustrerend. Denk er wel om dat sokjes niet te strak zitten, want dat kan de doorbloeding belemmeren, waardoor ze juist koude en blauwe voetjes kan krijgen.
Ik hoop voor je dat je dochtertje hier snel geen last meer van heeft!!
Groetjes, Arianne (mv 3 dochters, 9,6 en 4)
 
bedankt voor je reactie arianne.
Ben vanmorgen nog met haar naar het cb geweest voor haar gewicht. Was afgelopen maandag niet helemaal goed gegaan. Ik heb toen ook aangegeven dat ik dacht dat er iets niet helemaal goed was met de bloedsomloop, maar heb ik geen duidelijk antwoord opgekregen. Ik hoop ook dat het net als bij dochter van zelf overgaat.
groetjes.
 
Ik zou toch contact opnemen met je huisarts, niet om je bang te maken of zo, maar het kan inderdaad wijzen op een slechte doorbloeding en die wordt onder andere verzorgd door d'r hartje, beter een keer te veel naar de dokter kleppen dan te weinig! Groeten.
 
Terug
Bovenaan