koude voetjes????

Wat te doen aan koude voetjes in bed?

Joyce heeft de laatste tijd elke keer koude voeten als ze uit bed komt.
Moet ik haar sokjes aan doen,daar vind ik het zelf eigenlijk nog te vroeg voor?
ze slaapt met een slaapzak aan en meestal onder haar dekentje.

Groetjes Jessica

hoi hoi,

volgens mij kan het geen kwaad als ze in bed wat koudere handjes en voetjes krijgen. Komt volgens mij ook gewoon door mindere doorbloeding door ook minder bewegen. Maar natuurlijk moeten het geen ijsklompjes zijn.
Maar omdat je schreef dat ze al in een slaapzakje ligt en met een deken zou ik het even aankijken.
Om nu al sokjes aan te doen...het wordt nog veel kouder straks...maar ik weet het ook niet zeker hoor.

Ik denk trouwens dat sokjes als ze tenminste niet knellen ook geen kwaad kunnen. Als ze wel strak zitten zullen de voetjes juist koud blijven omdat dan de doorbloeding nog minder is...

Wie weet hebben de andere moeder tips

Tamar

Ik heb zelf altijd koude handen en voeten (heb een lage bloeddruk, waardoor de doorbloeding slechter is) Ik heb dus ook altijd sokken aan in bed in de winter.
En inderdaad wel een beetje lekkere losse sokken aandoen. Wel zou ik adviseren om het nog even aan te kijken en beter nog een dekentje over haar voeteneind te doen (hoe meer laagjes hoe warmer). Want anders kan ze nooit meer zonder sokken slapen, net als ik...

groetjes Maris

Hoi hoi,

Ik doe Sven wel gewoon sokjes aan hoor als het koud is.
Ikzelf kan ook niet slapen als ik koude voeten heb. Sven is al niet zo'n goede slaper dus ik probeer te voorkomen dat hij om dit soort dingen onnodig wakker zou worden.

Groetjes,
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007

Slaapt ze in een pyjama? Als Stijn alleen in zijn romper in de slaapzak ligt heeft hij ook koude voetjes maar met een pyjamaatje aan heeft hij er geen last van.

Groetjes van marloes

Terug
Bovenaan