kraam / geboorte bedankjes

Doen jullie aan kraam/ geboorte bedankjes?

Ik wil het wel doen, maar vooral voor de kinderen want die eten een beschuit met muisjes toch niet op, en ik zit te denken aan een leuk doosje met wat snoepjes erin. Ook op mijn stage wil ik dit dan waarschijnlijk gaan trakteren.

Vind het wel leuk voor de kinderen om wat te trakteren op school. Dus voor Eline ws nijntjekoekjes en voor de oudste iets van slagroomsoesjes met muisjes.

Voor de kraamvisite gewoon beschuit met muisjes. Ik doe niet aan kraambedankjes. Vind dat eerlijk gezegd zonde van mijn geld. De meeste mensen gooien het toch weg.

Hoezo: kinderen eten geen beschuit met muisjes???? Mijn oudste meiden wel hoor! Ze zijn zwaar beledigd als we het niet doen! Bij de peuters op school doen ze vaak langevingers in de boter gedoopt en dan in de muisjes. Het is idd wel praktischer ivm rommel op school.
Kraambedankjes doen we niet aan. Wel sturen we, ong. 8 weken na de bevalling bedankkaartjes met een leuke foto rond. Dit doen we trouwens vooral omdat we een eigen bedrijf hebben en veel klanten per post iets leuks opsturen. DAn is het onmogelijk om iedereen persoonlijk te bedanken. it ervaring weten we nu dat mensen het erg leuk vinden om een foto van het kleine beebje zie krijgen.

Ik zeg ook lang leve de stofzuiger! Mooie Nederlandse traditie geef hem je kinderen mee! Hier in Zweden doen ze werkelijk niets als er een baby is geboren. Je poept hem eruit in het ziekenhuis en gaat naar huis. Je hoort vervolgens dagenlang niets en vraagt je na een possje af als de buuf naar buiten komt zonder buik met een kinderwagen goh... is ze bevallen? Ook geen geboortekaartjes, balonnen en ooievaar.. Beschuit met muisjes horen er wat mij betreft bij en eten ze het niet helemaal op? Jammer dan.

Gezellige boel daar in Zweden ;-)

Het verlof is daar dan weer wel stukken beter geregeld heb ik gegrepen....

Ik ga voor allebei de kinderen de lange vingers maken. Ik denk namelijk niet dat school / creche blij is met beschuit met muisjes... Bovendien is het een aardigheidje.

Terug
Bovenaan