Kraam kado ?

A

Anoniem

Guest
Zou je het kunnen maken om bij het geboorte kaartje een visite kaartje oid bij in te stoppen met een gedichtje of de teks: Dat je nog zoveel spulletjes hebt van de eerste meid dat je liever hebt dat ze geld storten op deze baby haar rekening en dan het rekenings nummer er bij noteren??
Kun je dit maken of niet?
Ik heb echt alles nog van mijn dochter over in goede staat. het enige waar ik intresse voor heb is zo'n geurvrije  luier emmer maar verder kleertjes genoeg en helemaal speelgoed genoeg. Ik had al 2 auto speeltjes en nu heb ik er tijdens de zwangerschap ook al weer 2 bij gekregen. Ik heb straks zo veel dubbele dingen dat ik liever geld heb voor haar voor later op haar rekening.......
Hoe doen jullie dit bij een vervolg zwangerschap/bevalling met kraam kado's ???

Monique

Hoi Monique,

Ik vind dat je dat zeker kunt maken. Wij doen kaartjes bij de geboortekaartjes (niet bij iedereen, maar bij de mensen waarvan we denken dat ze langskomen) met een cadeausuggestie. Daarop staan per kaartje 'kleding in maat X' en een klein cadeautje van onder de tien euro. Straks krijg je van alles waar je helemaal niet op zit te wachten, dat is toch zonde en voor je verjaardag vraag je ook gewoon wat je wilt hebben.

Gewoon doen dus of vraag om cadeaubonnen van een bepaalde winkel, dan kun je zelf bepalen wat je er van gaat kopen. Is een mooie middenweg!

Succes met bedenken,

Jet

Hoi Monique,

Ik vind wel dat je dat kan maken hoor.
Je krijgt vaak zoveel en als het je 2de wordt dan heb je er vrij weinig aan en geef je het weg of staat het jaren te verstoffen achter in de kast totdat het weggegooid wordt. Dat is gewoon hardstikke zonde en ook niet leuk voor de mensen die het hebben gegeven.

Dus idd een leuk gedichtje erbij doen voor geld of kadobonnen van een bepaalde winkel vragen waar je dan die luieremmer van kan kopen. Dat begrijpen de mensen toch wel.

Gelukkig heb ik dat "probleem" nog niet. Dit wordt onze 1ste spruit dus kom maar op met al die kadootjes.

Kruimel

Hoi,

Wij willen juist wel veel kleertjes. Iedereen zegt: "makkelijk, je hebt al een jongen en een meisje dus je hebt alles al" Maar mensen vergeten dat we twee mei-kindjes hebben, dus een heel ander seizoen.

Als mensen vragen wat wij willen hebben geven we wel aan absoluut geen speelgoed te willen. Persoonlijk zou ik niet zo snel om geld vragen (behalve aan opa's en oma's e.d.) maar ik denk dat dat is omdat het niet gebruikelijk is. Maar ik geef je groot gelijk hoor, hier heb je gewoon veel meer aan. Dus gewoon doen, je kunt bovendien selectief zijn in aan wie je dat vraagt.

Syl

dat kan je zeker doen, alleen ik zou het gewoon contant als ze langskomen aan nemen is leuker dan hebben die mensen het gevoel dat ze iets geven voor het kind, ik heb het bij me dochter ook gedaan en bij dit kindje doe ik het zelfde en de tekst van me geboortekaart gaat worden:

Kleertjes en knuffels heb ik meer dan genoeg,vindt u het erg als ik een centje of cadobon vroeg.

Manal Vandaag 37 weken Joepeeee

Hallo,

Een gedichtje zoals Manal had vind ik zeker kunnen en  aangeven dat je  iets voor in de spaarpot of een kadobon wilt als aankomend bezoek vraagt wat je wil hebben  vind ik ook heel normaal  maar een rekeningnummer op een kaartje zetten vind ik wel heel onpersoonlijk en ik zou er zelf raar van opkijken als ik zo ´n kaartje zou krijgen!

Groetjes Rian

Ik vind het nog maar moeilijk hoor, misschien zie ik gewoon maar wat er komt en anders gooi ik wat oud spul weg. Ik sta nog in twijfel..... Een envollop krijgen met inhoud vind ik ook niet de oplossing denk ik. Ik vind nieuwe kleding misschien  wel handig om te krijgen omdat de beide dames uit verschillende maanden komen (juni en oktober). maar vooral het speelgoed wat je dubbel hebt/krijgt.

Misschien moet ik maar een lijstje maken met kadotips voor fam en vrienden en die bij iemand in onderhoud geven oid....

Monique

Hoi meid,

Het kan zeker. Vooral in NL wordt dat wel vaak gedaan hoor. Het is wel soms fijn als je het geld een bestemming kan geven... in Belgie hebben ze bijvoorbeeld vaak een zogenaamde "pamper rekening" waar je op kan storten... Of je kan alvast een bankrekening voor de baby openen dat ze nu al meehelpen met sparen voor later (rijbewijs, studie ... wat je wilt)... daar zou ik het wel leuk vinden om geld voor over te maken. En voor de mensen die ECHT liever een kado geven... dat kan dan toch ook gewoon... (misschien via iemand in je familie stiekem iedereen laten weten dat je het liefst geld hebt?)
nou, succes ermee!
gr,
KC

Terug
Bovenaan