kraambed en klossen??

hee meiden!!

hoe gaat het allemaal..
met mij wel goed gelukkig.
vroeg me even af voor de thuis bevalling moeders.. wanneer gaan jullie een kraambed bestellen??
of zegt de kraamverzorgster dat wel tijdens de intake.
en moet je eigenlijk beide hebben klaarstaan? en kraambed en bed op klossen?
ik belde vanmorgen trouwens zelf maar even naar mijn kraamzorg organisatie, want had nog niks van ze vernomen.
ze hebben me nu al 2 keer gebeld om gegevens en zouden me wel weer terug bellen
nou ja maar afwachten dan...
annelies 35 weken precies

We hebben het bed gisteren op klossen gezet. Maar omdat we een boxspring hebben die op poten staat hebben we het bed nu eigenlijk veel te hoog voor mijn gevoel. Ik heb bijna een springplank nodig. Echt niet fijn. Het matras is nu precies 80 cm hoog.

Maar tijdens mijn intake hebben ze gezegd dat het in orde moet zijn met 37 weken. En volgens mij moet je je bevallingsbed en kraambed ophogen tot minimaal 70 cm. Dat heeft te maken met de arbo regels.

Ik hoop dat je snel een intake zal krijgen want je bent nu toch best wel ver. Wat raar dat je zorgverzekeraar er zo lang mee wacht.

Veel succes met de laatste loodjes.

Gr. Joyce 35w6

Vervelend, dat ze niet terugbellen. Slecht hoor.

Hier moest ik vanaf 37 weken het bed op klossen hebben, we hebben het bij 36 weken maar vast gedaan. Hier schrijven ze 80 cm voor, gelukkig ben ik lang.
Een apart kraambed heb ik niet nodig omdat mijn eigen bed dus geschikt is.

wat vreemd dat ze niet terug bellen.
Bij mijn intake werd geadviseert alles klaar te hebben met 37 weken.
Zelf heb ik het met 35 weken gedaan vanwege mijn voorweeen.

Groetjes Connie
35.4 weken

Ik ga in het ziekenhuis bevallen dus wacht lekker tot 37 weken met het bed op klossen zetten. Ik ben ook niet zo groot dus een hoog bed lijkt me niet zo prettig, vandaar..;-)

Groetjes,
Nathalie
35.3

Hoi,

Ik heb zelf al een bed wat hoger is dan "normaal" dus ik hoef geen klossen en mag gewoon boven in mijn eigen bed bevallen dus hoef ook geen kraambed te regelen.
Bij mij belde de kraamzorg ook pas met 35 wkn.
Wel ook een po geregeld bij de thuiszorgwinkel..
Het kraampakket staat klaar, evenals 2 emmers met vuilniszakken en een zaklantaarn voor het geval dat...

Nu maar afwachten....

Groetjes Kirsten
38 wkn + 1 dag

Ik heb vorige week een bed besteld die ze met precies 37 weken komen brengen. Ook krijg ik dan gelijk de klossen maar die zet ik er pas onder als het nodig is. Vind het dan zo hoog worden.

Morgen ben ik 35,5 weken zwanger en dan bellen ze voor mijn intake gesprek. Ik zou zeker nog een keer bellen en zeggen dat het niet echt netjes is dat ze je zo vaak laten bellen.

Terug
Bovenaan