kraambedankjes?


Hallo!

Even een vraag, zijn er hier meer medezwangeren die strax kraambedankjes aan het kraambezoek meegeven?
en wat doen jullie bijv?
ik wil graag iets doen maar weet helemaal niks
wie kan mij helpen?

liefs sarah 34w2d zwanger van 1e kindje
 
Hoi hoi

oh er zijn zat mogelijkheden, maar het ligt er ook een beetje aan wat je wilt uitgeven en of je per gezin een bedankje of per persoon doet. Je kunt bv bij een snoep zaak bakerkindjes per stuk laten verpakken. Dit komt dan ongeveer op 30 cent per persoon. Je kunt ook kant en klare houten figuren met doopsuikers in tule erbij bestellen, dit kost dan vaak rond de 1.75, dit wordt dan per gezin gegeven. Je kunt trouwens bij sommige Janmin zaken los de figuren tule en suikers kopen, kun je ze zelf maken, is iets goedkoper. Maar ook bv een sleutelhanger of een stukje zeep met de naam erin gedrukt enz enz er zijn eindeloze mogelijkheden. Ook zo'n kartonnen taart is mogelijk. Als je via google kraambedankjes intypt of doopsuikers, krijg je ze allemaal te zien.
Wij hebben gekozen om ze zelf te maken. Voor de kinderen die komen maak ik muize hoofdjes(is meer een spits zakje) met daarin in cylofaan witte muize zpekken en blauwe (in ons geval) ronde spekken. Je kunt ook de muizen spekken van onderen dopen in suikerwater en vervolgens in anijsmuisjes.
Voor familie maak ik ronde en ovaale houten doosjes met een lieveheersbeestje erop. En de naam van onze zoon en geboorte datum erop geschilderd. En daarin komen snoephartjes blauw en witte. En omdat zo'n doosje best wel duur is, maak ik ook goedkopere bedankjes voor bv. collega's en of bewoners waar ik werk en gewerkt heb. En voor hun doe ik een sate prikker met om en om een muis en een blauwe spek. Daarom heen cylofaan en aan het lint komt een kaartje en een blauwe speen. Dit omdat tja klinkt stom maar als ik 6 bewoners op bezoek krijg die bij elkaar gelegd hebben voor een kado, of niets meenemen(wat ook helemaal niet hoeft) ik niet voor 2 euro per man aan bedankjes ga meegeven.
Verder krijgt iedereen beschuit met muisjes en er komt een etagere op tafel met chocolade flikken met muisjes, soezen met de juiste kleur glazuur en doopsuikers op tafel. Dit vind ik erg leuk als aankleeding, en zo kan iedereen pakken wat ie lekker vindt.

Nou veel suc6

Groetjes Doortje 21,5 weken
 
Hoi.
Je zou eens via google kunnen zoeken op kraambedankjes er zijn namelijk zat sites met ideeen en verkoop.
Ik heb zelf wiegjes gemakt in de kleuren van mijn ook zelfgemaakte geboortekaartjes waar ik van die hartjes in wil doen in de juiste kleur( die is alleen nog niet bekend).
Ik heb er wel minder dan mijn kaartjes uiteraard en ze gaan ook naar het bezoek in de eerste periode anders wordt het te gek.
kijk wel goed rond voor je besteld want er zit aandig wat verschil in de prijzen.
Groetjes TIna
 
Hallo...
Kraambedankjes, vind ik erg leuk, maar vond ze zo duur. Ben toen naar de zeeman gegaan en heb daar hele leuke kleine potjes met kaarsjes gekocht. (omdat ik niet wist wat het werd, heb ik expres geen blauwe of roze genomen) De gele, groene en  oranje heb ik in het cellefoon ingepakt, strik er omheen. Kaartjes had ik al uitgeprint met naam en de maand wanneer de baby kwam. Zo hoefde alleen manlief dit nog te bevestigen... Iedereen vond dit leuk en zie ze overal nog regelmatig staan.

Niet duur en toch erg leuk

Mniek31
 
Terug
Bovenaan