kraambedden

Over het algemeen kun je gewoon je eigen bed gebruiken voor de kraamtijd.
De kraamzorg eist echter wel dat het bed op de goede hoogte is (hoger dan 70 cm).
Hiervoor kun je het bed op klossen zetten, die kun je meestal krijgen/huren via de thuiszorgwinkel. Ook bierkratjes schijn je hiervoor te kunnen gebruiken.
Als je bed niet op klossen kan om wat voor reden dan ook, zou je een extra matras erop kunnen leggen. Dat lijkt me wel wat minder stabiel.
Als je een waterbed hebt kun je het beste even met je VK overleggen, die zijn er geloof ik meestal niet zo enthousiast over.
Wij hebben een gelbed (ook een soort waterbed) dus ik ga nu bevallen op ons logeerbed wat op klossen staat.

Ik hoop dat ik hiermee je vraag beantwoord heb,

N.
 
Hier in Groningen kun je via de kraamzorg (dwz die verwijzen je door) naast klossen ed ook een compleet bed lenen. Hoe het in Dronten gaat weet ik niet, maar je kunt het altijd vragen.
 
Je kunt gewoon je eigen bed gebruiken. Met 37 weken zet je klossen onder je bed, die je kunt huren bij de thuiszorg.
Als je bed niet geschikt is zullen de dames van de kraamzorginstelling dat zeker melden, maar zolang ze dat niet doen of hebben gedaan, kun je gewoon je eigen bed gebruiken
 
Terug
Bovenaan