Kraambezoek of Kraamfeest ????

Hoi!

Wij kiezen dit keer voor een kraamfeest.

Dit omdat ik een mega grote familie heb en we een half jaar lang kraambezoek kregen bij ons zoontje. Dat was teveel en veeel te lang!!! Gezien we wat verder van de familie afwonen wil dus iedereen in het weekend komen en ow wat zijn die ons kostbaar!!

Kraambezoek is wel wat persoonlijker van een kant, maar er komen dan ook zoveel mensen die je eigenlijk amper tot nooit ziet en dan is het weer wat minder spectaculair.. En geloof me, na 5 maanden is het niet meer zo leuk om je bevallingsverhaal voor de zoveelste keer te moeten doen hahaha.. Daarbij hou je bij een kraamfeest verder een vrije agenda, dus met niemand relening houden en lekker er op uit met de kleine!  De directe familie en je close friends komen buiten het feest toch vaker spieken en dat is prima/leuk.   Dus een beetje bezoek hou je dan toch.

Hier dus een kraamfeest zodat we het grootste gros in een keer hebben gehad.  

Heerlijk lijkt me dat én tis weer eens wat anders dan wat we eerder gedaan hebben.

Nu dus stressen en uitzoeken hoe dat allemaal in zn werk gaat en wanneer we dat dan willen  houden/doen.    

Waarvoor kiezen jullie?

Esmé mv Kay en ???

(30 wk zwanger)

ps: Als ik een kleine familie had gehad etc dan had ik gewoon kraambezoek ontvangen

Hoi Hoi,

Wij doen allebei...
Ik kom namelijk uit Groningen en woon sinds een jaar of 5 hier in het westen. Voor de mensen hier doen we dus gewoon kraamvisite. Mijn moeder kwam met het idee om bij hun thuis dan een kraamfeest te organiseren, zodat familie en vrienden uit het noorden daar dan welkom zijn. Leek mij wel zo handig. Als we nu mensen uit het noorden hier krijgen blijven ze meestal wel slapen, of komen iig een hele dag, dat lijkt me ook weer niet zo geslaagd in het begin, dus daarom deze oplossing. Ik wilde voor de mensen die we voor het kraamfeest uitnodigen apart een briefje bij de kaart in doen.

liefs Mick

Wij doen net als bij de eerste kraamvisite. Het klopt dat we nog lang visite kregen, maar ik vond dit ook gewoon gezellig! Alleen in de eeste weken heb ik mijn grenzen goed aangegeven; niet te veel op een dag en niet te lang. Maar dat is maar net waar je voorkeur naar uitgaat en hoe je bent

Ik doe gewoon weer kraamvisite. Alleen als ik nu geen zin heb dan mogen ze ook echt niet komen! Ik had mensen die wilden snel langs komen terwijl ik me nog niet goed voelde. En toen heb ik ze toch laten komen, omdat ze zo enthousiast waren. Na die keer heb ik ze dus nooit meer echt gehoord hoe het ging met me of iets dergelijks!!!

groetjes Maris

Hoi hoi,

wij hebben al 2 opties: zondagmiddag  28 mei of 7 juni voor het kraamfeest. Lijkt me ideaal! Tuurlijk, de close familie en vrienden komen toch wel even langs maar zo'n middagje pronken (op lokatie) lijkt me ideaal.

Ik twijfel wel want wil niet iedereen uitnodigen voor het kraamfeest: waar trekken jullie de grens? Sommige mensen wil ik mss wel eerder zien (zoals close collega's) en zij hoeven van mij niet per se naar t kraamfeest te komen.
En van anderen (bijv ooms en tantes waar we niet veel  mee hebben) willen we het kaartje meer "ter info" sturen. Met andere woorden, we willen de gok nemen dat ze ook niet op kraamvisite willen komen.

Iemand een goed idee / oplossing?

Groetjes, Janneke

Haha Mariska, wat herkenbaar!

Wij hadden de vorige keer ook gewoon kraamvisite, met het verzoek om van tevoren te bellen. Heb sindsdien geen contact meer met een tante die we tot 2 keer toe af hebben gewezen omdat ze smorgens opbelde dat ze smiddags wilde komen...tja, dat lukte toen gewoon even niet! Je moet idd bij kraamvisite heel duidelijk je grenzen aangeven, ik vond het heerlijk veel bezoek in het begin te ontvangen, toen was mijn man ook nog thuis. Mensen blijven dan vaak ook maar heel even. Maar dat ligt er natuurlijk net aan hoe je je voelt. Wij hadden besloten tot 1x   bezoek per dag, dus of sochtends of smiddags. En dan maar 1 dag in het weekend. Soms deden we mensen die 'bij elkaar passen'(bv vrienden of ooms/tantes) ook wel bij elkaar.
Ik hoor trouwens overal om mij heen dat je bij een tweede veel minder bezoek ontvangt..

Succes met jullie keuze!

Liefs, Marcia mv Puck en 31w en 1d zw

Wij gaan voor het kraamfeest.

Hebben we bij de tweede ook gedaan, super hoor.

Ik vind het heerlijk dat als ik in het kraambed lig, mijn ouders, zus, schoonzussen etc. op bezoek komen, maar heb geen zin in de ooms/tantes van mijn man die we nooit zien en dan ineens heel nieuwsgierig blijken te zijn. Hebben we  meegemaakt bij de eerste, nou dat vond ik geen pretje. Heb toen zelfs commentaar gekregen dat ik er zonder make-up toch best wel anders uitzie, ja daaaaaaaaag.

Wij houden het feest op Tweede Paasdag in een Grand-Cafe, waar wij regelmatig iets gaan eten.  We kunnen het afhuren van 11.00 uur  tot  15.00 uur.
Natuurlijk komt er nu ook nog eens bij dat er nergens meer gerookt mag worden, hartstikke fijn!

Iedereen een hele fijne (kraam)tijd.

Groetjes Sandra

Wij gaan toch maar voor kraambezoek (denk ik!)
Mijn man vaart en het is moeilijk te zeggen wanneer hij thuis is en binnen een maand na de geboorte een kraamfeest zie ik niet zitten en na 3 maanden is ook weer zo wat, moeilijk te plannen dus. Wel zit ik er aan te denken om iedereeen die na zijn vertrek belt om langs te komen in 1 of 2 keer te laten komen als Jasper weer thuis is. Ik vond de kraambezoek bij Joris best wel leuk.. het waren ook niet zoveel mensen dat ik er helemaal gek van werd gelukkig!

Terug
Bovenaan