<p>Hoi lieve dames,</p><p>Half november ben ik uitgerekend van ons tweede kindje. Het is een behoorlijk pittige zwangerschap helaas. De eerste 20 weken waren mentaal erg zwaar (te lang verhaal om te schrijven), maar sinds de 24e week kamp ik met een rughernia waardoor ik zeer beperkt ben in mijn ‘normale’ leven en ook regelmatig veel pijn heb. De hoop is dat het door de zwangerschap komt en het na mijn bevalling over is.</p><p>Maar nu het probleem….</p><p>Bij ons eerste kindje hebben we 2 kraamfeesten gegeven. Godzijdank was dat in een periode dat het prachtig weer was zodat iedereen in de tuin kon. Zouden we het in de winterperiode hebben gegeven, dan had het in 4 of 5 x gemoeten. Sowieso in de tussentijd hebben wij denk ik zo’n 75% die op het kraamfeest waren niet meer gesproken. Al met al, we hebben er gewoon helemaal geen zin in. Eerlijk gezegd willen we hooguit alleen onze families en vrienden uitnodigen (dat kan in 1 kraamfeest), en that’s it. We hebben zo’n taaie weken achter ons liggen dat we gewoon sowieso geen zin hebben in bezoek en dus ook geen meerdere kraamfeesten. Nu willen wij wel geboortekaartjes versturen (op zo’n 75% na van de vorige x) Sowieso voor de mensen die we wel willen zien, maar er wordt ook wel van collega’s verwacht dat ze een kaartje krijgen. Maar ja, hoe pakken we het tactisch aan? Uiteraard zijn ze op de hoogte van mijn situatie omdat ik al maanden ziek ben gemeld, dus ik hoop ook op begrip voor onze keuze. Maar we weten niet hoe we dit op een aardige manier kunnen brengen op het kaartje…</p><p>Misschien hebben jullie tips? </p>