kraambezoek..

A

Anoniem

Guest
Hoihoi dames,

Ik heb eigenlijk een vraag over het volgende..
Sinds ik zwanger ben heb ik mijn schoonmoeder welgeteld 5x gezien, waarvan 3x een verplicht nummertje was voor haar ivm met de kerstdagen en een echo. Ik vraag praktisch iedere week of ik gezellig koffie kan komen drinken bij haar, of dat ze hierheen komt maar op de één of andere manier houd ze iedere keer de boot af.
Als excuus heeft ze: ik heb het zo druk, of ik moet dit.. ik moet dat.. Ikzelf ben in mei geopereerd aan me enkel dus ik loop erg moeilijk en voor haar is ook dit een reden om niet hierheen te hoeven komen want ze heeft er niks aan omdat ik niet erg lange stukken kan lopen.

Over 11 weken ben ik uitgerekend en ik ben me nu al druk aan het maken over het volgende..
Het kraambezoek van haar.
Ikzelf heb nu zoiets op het moment van ze laat zich hier zo weinig zien, ik ben bij haar niet welkom en hoe dit komt nou ik heb geen idee, dan hoeft ze wat mij betreft ook niet te komen als mijn kleine meisje geboren is, maar wat zouden jullie doen!?
Haar gewoon uitnodigen voor het kraambezoek of haar nu ook maareens een aantal weken laten wachten?
Vind het een erg moeilijke situatie, graag meer tips en adviezen van jullie!

Liefs Maaike

Wel uitnodigen. De relatie is nu niet echt heel slecht te noemen en als je haar niet uitnodigt zal dit (denk ik) wel echt slecht worden.
Dat is voor niemand leuk. Zeker niet voor de kleine, een oma/kleinkind band kan (let op kan!!!!) heel bijzonder zijn. Ik zou ze die kans geven.
Misschien een mooie kans om de banden weer aan te trekken!!!

Hoi Maaike

Ik kan me je eerste reactie helemaal voorstellen; nu geen visite, dan ook niet als haar kleindochter geboren is!
Maar ik ben het met mijn voorganger eens... dat zal niet echt ten goede komen voor de band tussen jullie.

Ik zou, als ik in jouw situatie zat, eens proberen uit te vissen waarom ze steeds de boot af houdt!
Het lijken mij in ieder geval wat simpele smoezen.
Dat je geen lange stukken kan lopen is toch geen reden om niet te komen?!?!? Dus moet er meer achter zitten, lijkt me...
Ik weet niet hoe jullie band was vóór je zwanger was?
En wat vindt je man/vriend ervan?

Veel succes ermee!
En natuurlijk nog een fijne zwangerschap toegewenst!

Groetjes, Mickje
(vandaag precies 36 weken!)

Hoi dames,

Bedankt voor jullie reacties!

Er werd gevraagd hoe onze band was voordat ik zwanger werd,.. nou dat zal ik even uitleggen,..
Ik heb hele erge enkelproblemen en in mei heb ik 3 maanden gefixeerd gezeten in een frame, we hebben haar voordat ik geopereerd werd gevraagd of ze zo nu en dan ff langs wou komen om te helpen en ook gewoon voor gezelschap, uiteindelijk is ze in die 3 maanden tijd 3x geweest..
Daarvoor kwam ze ieder weekend, tot vervelens toe, naar ons toe omdat wij 5 minuten van het strand af wonen en we beide een hond hebben.
Ze bleef toen slapen, eten, kwam de hele dag eigenlijk, en dat was altijd wel gezellig alleen voor mij iets TEveel van het goeie.

Maar nu is het dus het tegenover gestelde, ik moet haar bijna smeken om alsjeblieft hierheen te komen of dat ik naar haar mag komen.

Mijn man heeft zoiets van johh laat het rusten, zo is ze, terwijl ikzelf wel een andere kant heb gezien (dat ze wel ieder weekend hierheen kwam) dus bij mij valt dat kwartje niet helemaal. En manlief heeft zoiets van je maakt je nu overal druk om en dat komt door je hormonen maar dat vind ik wel makkelijk gezegd, tuurlijk zal dat er wel wat mee te maken hebben maar het is natuurlijk niet van de laatste 6 maanden, hiervoor speelde t ookal.

Erg moeilijk allemaal, en ergens ben ik het volkomen met jullie eens omdat ze wel de moeder van mijn man is en de oma van ons kindje, maar aan de andere kant vind ik wel dat het geen eenrichtingsverkeer moet zijn, dat je je er wel beide voor in moet zetten. Wij, met name ik, heb zovaak gevraagd of ze langskomt en dan wilt ze niet, en straks als de kleine er is moet ze er als de kippen bij zijn...

Bedankt in iedergeval voor jullie reactie en luisterd oor!
Liefs Maaike

Nog een voorspelling, als de kleine geboren is dan is ze niet meer weg te slaan.

Hoi,

Ik ken dat kangende gevoel wel.
Ik kan je maar een advies geven en dat is gewoon met haar erover praten.
Vraag gewoon waarom.Misschien voelde ze zich in een hoek gedwongen toen jullie haar vroegen om te helpen. Wat ik overigens heel normaal vind hoor, maar dat terzijde.
Misschien wil ze alleen maar leuke dingen doen en geen verplichtingen.
Succes ermee

mij komt het ook wel enigzins bekend voor!

Mijn man vaart en ze zijn hier tijdens de afgelopen 8 jaar dat we elkaar kennen welgeteld 2 keer geweest terwijl hij weg was. 1 keer omdat ik jarig was en 1 keer toen mijn zoon net geboren was. Dit irriteert me aan de ene kant, maar aan de andere kant vind ik het ook helemaal niet erg. Ik ga daar af en toe zonder mn man heen maar ook niet vaak (er moet net wat zijn!)

Ik ben nu 38 weken zwanger en ik heb ze hier voor het laatst gezien op mn verjaardag (17-12!) daarna ben ik daar nog een keer of 3 geweest denk ik. Ze hebben me de afgelopen maanden ook niet gebeld ofzo. (ze bellen af en toe naar mn man, ook als hij op zee zit en hij belt hun ook wel regelmatig maar ik zelf bel ze alleen als er wat is).

Als deze kleine er is nodigen we ze niet uit, maar ze zijn wel altijd welkom hier. Ze moeten het maar zien.  De vorige keer dat ik bevallen was kwamen ze een dag erna en daarna na 2 weken ofzo pas weer!  Ik heb geen zin om veel energie te steken in een betere relatie, maar ook niet in ruzie (kost veel teveel energie!) dus ik laat het lekker gaan.

Ik vind het eigenlijk wel prima zo. Het enige waar ik boos om kan worden is opmerkingen naar mn man van...owww we hebben Joris al zooo lang niet gezien of ik mis Joris wel hoor! en het net doen of ze alles van ons weten en irritante opmerkingen maken..maar volgens mij zijn die allemaal niet zo slecht bedoeld.

Jij sterkte met de situatie en ik denk net als de vorige spreekster dat je je schoonmoeder binnenkort weer tot vervelens toe zult gaan zien (en dan zou ik er wel wat van zeggen!)

Groetjes

Misschien heb je toendertijd juist erg laten merken dat ze té veel kwam, en nu bang is dat het wéér die kant op gaat?
Praat er met haar over, dat is het beste wat je kunt doen.

Terug
Bovenaan