kraambezoek..

Hoihoi dames,

Ik heb eigenlijk een vraag over het volgende..
Sinds
ik zwanger ben heb ik mijn schoonmoeder welgeteld 5x gezien, waarvan 3x
een verplicht nummertje was voor haar ivm met de kerstdagen en een
echo. Ik vraag praktisch iedere week of ik gezellig koffie kan komen
drinken bij haar, of dat ze hierheen komt maar op de één of andere
manier houd ze iedere keer de boot af.
Als excuus heeft ze: ik heb
het zo druk, of ik moet dit.. ik moet dat.. Ikzelf ben in mei
geopereerd aan me enkel dus ik loop erg moeilijk en voor haar is ook
dit een reden om niet hierheen te hoeven komen want ze heeft er niks
aan omdat ik niet erg lange stukken kan lopen.

Over 11 weken ben ik uitgerekend en ik ben me nu al druk aan het maken over het volgende..
Het kraambezoek van haar.
Ikzelf
heb nu zoiets op het moment van ze laat zich hier zo weinig zien, ik
ben bij haar niet welkom en hoe dit komt nou ik heb geen idee, dan
hoeft ze wat mij betreft ook niet te komen als mijn kleine meisje
geboren is, maar wat zouden jullie doen!?
Haar gewoon uitnodigen voor het kraambezoek of haar nu ook maareens een aantal weken laten wachten?
Vind het een erg moeilijke situatie, graag meer tips en adviezen van jullie!

Liefs Maaike

hoi,

Ik denk uiteindelijk dat het belangrijk is wat je man wil. Hoe moeilijk relaties ook zijn het is zijn moeder. Wil hij dat ze gelijk komt kan hij dat haar vragen en anders zou ik lekker afwachten wanneer ze wil komen.
Relaties met schoonfamilies zijn vaak zo moeilijk. Die van mij heeft mijn man laten zitten in de tijd dat onze zoon ziek was en uiteindelijk overleed. Mijn man heeft er dus nu voor gekozen om zijn familie niet te zeggen dat ik zwanger ben. We hebben elkaar voor het laatst gezien toen ik 17 weken was en toen kon ik het nog verbergen. En nu sturen we straks wel een kaartje en zien we hoe ze reageren. Willen ze komen, zijn ze welkom, komen ze niet, is het ook goed. Ik steek er geen energie meer in. Het is de familie van mijn man en hij moet maar beslissen wat hij wil.

groetjes, keesje

Als je kleine geboren is zou ik je man laten bellen met zijn moeder, dan kan hij met haar afspreken of en wanneer ze langskomt om haar kleinkind te zien.
Ik zou me er maar niet al te druk over maken hoor, je weet nooit of ze omdraait als ze je meisje ziet.
Ik zou in elk geval niet bewust proberen de boot af te houden want dan zet je alleen maar kwaad bloed, laat haar zelf maar beslissen wanneer ze wil komen, tenminste in het begin, misschien moet ze wel heel erg wennen aan het idee dat ze oma wordt en haar zoon nu toch echt een eigen leven en gezin heeft? Weet jij veel waarom ze wat afstandelijk lijkt?

Het kan ook anders hoor, mijn 1e was nog niet geboren of mijn schoonmoeder vroeg al wanneer ze kwam logeren! Ik had echt zoiets van van mijn kind blijf je voorlopig af! Maar dat is zo'n eerste reactie, ze waren gewoon zo enthousiast dat het mij wat irriteerde!
Is nu gelukkig wel goed hoor!Maar het blijven schonouders, ze zitten vaak op een totaal andere golflengte dan jij.
Hoewel, ik heb mijn eigen moeder ook wel gevraagd om es mee te gaan naar de vk, maar die had echt zoiets van, dat hartje dat weet ik wel hoe dat klinkt, vond ik ook niet echt een leuke reactie, maar goed, graag of niet..

groetjes Klarie

Hoihoi,

Ik denk dat ik inderdaad mijn man maar ga laten bellen naar haar dat de kleine is geboren en dat hij dan maar met haar afspreekt wanneer ze langs mag komen.
Ik laat het allemaal wel toe, maar als ze dalijk nou inderdaad wel de deur plat loopt dan trek ik daar wel mijn mond over open.

Het kan geen kwestie zijn dat ze moet wennen aan het oma worden, ze heeft al 2 kleinkinderen dus dat kan het probleem niet zijn. De reden waarom zij zo afstandelijk is, ik heb niet echt een idee, ze heeft voordat we gingen trouwen met mijn man gepraat dat hij ongelukkig was met mij en verhaaltjes opgehangen dat ik vreemd ging en al die grappen dus ik denk dat ze mij als schoondochter niet mag en dat dat de reden is waarom ik daar niet welkom ben en zij ook niet naar ons toekomt!

Ik laat het lekker op me af komen.. in iedergeval bedankt voor jullie reacties, ik zat er echt even doorheen! Maar zie het nu allemaal een stukje zonniger..

Groetjes Maaike

Terug
Bovenaan