kraambezoek!

Ik ben nieuwsgierig hoe iedereen zijn kraambezoek regelt ?
En wie komen er langs als nadat je bevallen bent?
Ik zelf heb op het geboortekaartje gezet dat we tussen 12.00 en 15.00 rusten.
En ik laat denk eerst mijn ouders en schoonouders komen anders staat mijn slaapkamer helemaal vol en vind ik het denk te druk

Gr Vi

ik ook hoor eerst ouders/ schoonouders, broers en zussen. dan pas de rest. we hebben niet zo'n heel groot clubje dus ook nixs speciaal op het kaartje laten zetten. ik ga er vanuit dat mensen die wat verder van ons vandaan staan sowieso even bellen :) en anders vraag ik of man lief ze eruit wil zetten hahah.

Wij hebben grote familie en vrienden groep en hebben ook besloten de eerste dagen voor de opa's en oma's en tante's en oom's te doen.

voor hun ook allemaal eerste keer dus kunnen ze mooi wennen en genieten net als wij en daarna is de rest meer dan welkom.

bij ons komen ook eerst onze ouders en broers/zussen verder hebben we wel op het kaartje gezet dat iedereen van te voren even moet bellen.
ben heel benieuwd hoe dat gaat lopen. ligt er natuurlijk ook aan hoe je jezelf voelt na de bevalling en hoe het met de baby gaat.

Ook hier komen de ouders en broers en zussen.. en we zetten het niet op de kaart hoelaat we rusten, want dat kijken we hoe het loopt met de kleine erbij en mij natuurlijk hoe ik me voelt.. Ze moeten wel ff bellen voordat ze komen! en kijken we of er plek in de agenda is!

Bij ons gaan de kids bij mijn ouders slapen. We hebben afgesproken dat als ik 's nachts beval, ik hun wel bel, maar dat ze 's ochtends pas komen met de kids. Ik vind het anders zo verwarrend voor 2 kleine kinderen.. Uit hun bedje plukken, even naar de nieuwe baby kijken, hup weer mee met opa en oma (wat ze dan natuurlijk helemaal niet willen)... Nee... Lekker 's ochtends. (Danique is ook 's nachts geboren en hebben we het ook zo gedaan!)

Verder eerst inderdaad grote broer & grote zus, opa's & oma's en mijn schoonzusje & zwager. Daarna goede vrienden en de rest! We zien wel hoe de agenda vol geraakt! Tis natuurlijk ook vakantietijd, dus er zullen ook al wel mensen weg zijn!

Verder hebben wij niks op het kaartje staan van rusten of bellen, want onze ervaring is dat mensen dat toch wel doen. En als we rusten gaat gewoon de telefoon uit!!

Wat wij ook weer gaan doen, is doordeweeks 's avonds geen kraamvisite inplannen. Dit hebben we bij Danique ook niet gedaan, zodat het rustiger blijft voor de andere kinderen. Heerlijk om 's avonds met het hele gezin op 1 bed te zitten/liggen en van elkaar te genieten zonder dat daar andere bij zijn!!!

Laat mensen inderdaad eerst bellen en plan voor jezelf ruimte. Niets is zo vervelend om doodmoe te zijn en dan nog eens gezellig te moeten doen. Bel dus gerust visite af en maak een nieuwe afspraak als het teveel is.
En de eerste dag wil de naaste familie toch wel graag even langs komen. Die zullen ontwijfeld gelijk binnen komen wippen zodra jullie gebeld hebben dat het geboren is. Voor je partner is het dan even van belang dat hij ze beneden koffie geeft zodat er afgewisseld kan worden.
En dat kan je de rest van de week ook doen als er ineens toch mensen zomaar langs komen. Ouders, broers en zussen zullen ongetwijfeld bijna elke dag wel even om het hoekje willen kijken!

Het kan druk zijn maar ik vond het wel reuze gezellig!

Wij zetten ook geen tijden meer op het kaartje,we hebben bij de vorige 2 wel van 12-15.00 rusten op het kaartje gezet maar ik viel aldoor om 14-30 pas in slaap...vandaar dat wij mensen gewoon laten bellen voor een afspraak en vooral ook omdat het er nu 2 zijn....voor onszelf ook weer anders.

Terug
Bovenaan