Kraamboek/eerste jaar boek

<p>Hi ervaringsdeskundigen,</p><p>Ik ben morgen 40 weken en bedacht me dat ik alvast een kraamboek (voor kraambezoek kan halen). Nu zie ik heel vaak zo'n boek met oranje voorkant van Pauline Oud, maar ik vroeg me af; wie heeft een andere leuke of heeft ze allemaal vergeleken? </p><p>Daarnaast zijn tips voor een eerste jaar boek voor de baby zelf ook heel erg welkom.</p><p>Alvast bedankt! ?</p>

Ik heb de boeken van Woezel en Pip. Zwangerschapsboek, kraambezoekboek, eerste jaar boek en het boek 1 tot 4 jaar. Ik ben er heel blij mee! 

Ik heb een babyboek voor het eerste jaar waarin je kraambezoek en eerste jaarboek in 1 hebt! Je kan er als ouders ook nog wat in schrijven en er is ruimte voor eventuele zwangerschapsfoto’s en geboortekaartje. Super handig en makkelijk bij te houden, echt een aanrader ? 
https://www.stormenloet.nl/a-50684429/boeken/invulboek-mijn-eerste-jaar/

Bij de Wibra hadden ze laatst boeken voor €4,99. Misschien hebben ze nog iets liggen? Voor de zwangerschap heb ik een duurder boek besteld via mi-toetie.nl. 

Ik heb dit kraamboek. Soort opzet als een vriendenboekje. Het bezoek schrijft er zelf in.
https://www.kkec.nl/mijn-kraamboek.html
Daarnaast heb ik van woezel en pip een eerste jaarboek gekregen. Ook heb ik mijlpaal kaarten gekregen die je bij de baby legt om foto's te maken van de mijlpalen.

Hallo,
Ik had voor mijn zwangerschap het boek van Pauline oud (gekregen) en voor eerste jaar die van jip en Janneke gekocht.. ik denk dat het heel persoonlijk is.. ik heb voor het jip en Janneke boek gekozen omdat de vragen bij ons passen en ik het leuk vind en vond om deze in te vullen.. 
Qua keuze zijn de volgende dingen belangrijk om naar te kijken: 
- wil je open vragen, gesloten vragen of beide..
- wil je iets uit een serie (en alles van een serie)..
- hoeveel tijd wil je eraan besteden (sommige boeken zijn heel uitgebreid)..
- wil je dat er ruimte is voor " media" zoals foto('s), plaatjes, tekeningen etc.
- soort papier....bij sommige papiersoorten moet je de inkt even laten drogen anders krijg je vlekken, bij andere kan het door drukken (bij balpen meestal niet maar het kan wel)..
- je budget, wat wil je er voor kwijt zijn..
- wil je dat " al " je kinderen dezelfde/soortgelijke boeken hebben, kies dan voor wat populairdere boeken..
Ik weet niet of het wat is maar ze hebben van oei ik groei invulboeken, ben wel tevreden over het (uitgebreide) boek (waar overigens ook invulpagina's in staan).. de boeken zijn echt heel populair dus de invulboekem misschien ook???
Succes met je keuze!

Terug
Bovenaan