Kraamborrel

Ha Dames,

Even een vraagje, ik weet dat het nog even duurt voor ik mijn baby in mijn armen kan houden, maar ben al wel na aan het denken over die periode. Een vriendin van me heeft gewoon kraamvisites gehad en zat volgens mij 5 maanden vol met visite (hebben veel vrienden en kennissen, maar toch) en aangezien ik een stresskip ben en erg op mezelf ben zit ik er dus echt niet op te wachten om na de bevalling (bijna) elke dag visite te hebben en beschuit met muisjes te smeren voor de zoveelste keer. Zet nu al regelmatig een kruis in de agenda. Kan echt niet tegen een volle agenda.
Dan komt hier mijn vraag, Wie heeft er ervaring met een kraamborrel (zelf een gehad of bij iemand op de kraamborrel geweest) en hoe hebben jullie dit ervaren, ik wil natuurlijk wel dat mijn close familie/vrienden de eerste dagen komen, maar (vage) kennissen en familie die je maar 1x per jaar ziet, collega's etc. mogen van mij allemaal in een keer komen, wil dan aan een paar mensen vragen of ze voor de drank en hapjes kunnen zorgen zodat ik me kan richten op visite en baby. En wanneer zouden jullie de borrel houden, moet 7 december bevallen (drukke tijd voor iedereen natuurlijk)
Alvast bedankt voor jullie reacties en laat me weten als jullie leuke tips en dergelijke hebben???!!!!

liefs Daan

Ik ben zelf wel eens op een kraamfeest geweest,
dit was bij iemand met een eigen onderneming en daar kwamen ook
zakenrelaties. Zij hadden een zaal gehuurd met catering.
Vond het idee leuk, maar heb weinig met hun zelf gesproken en kende er verder
bijna niemand, dus wat dat betreft minder.
Als het collega's, buren, en verder wegstaande kennissen zijn, kan ik me voorstellen dat
je niet zit te wachten om ze meteen over de vloer te hebben.
Zelf ga ik alleen meteen bij naaste familie heen, maar heb van vrienden waar ik iets langer wachten ook wel gehoord waarom nu pas?
Je moet zelf duidelijk aangeven wat je wilt, dat zie je ook wel op geboortekaartjes,
moeder rust van zo laat tot zo laat of bezoek van zo laat tot zo laat.
Met een kraamfeest zou ik na de geboorte uitnodigingen versturen, dan weten ze dat ze nog niet hoeven te komen en de datum aan het eind van je verlof of misschien nog wel later doen.
Zowiezo moeilijk iin te schatten, de een heeft langer hersteltijd nodig en is veel moe en de ander loopt in de verlofperiode tegen de muren op van verveling.

Hoi Daan,

Ik kan je vertellen dat ik het al eens heb gedaan. Bij de eerste niet...en had ik idd wekenlang inloop! pffff.

Toen mijn zoon werd geboren heb ik pas 3 weken na zijn geboorte een kraamdag gepland! Ik heb dat op het geboortekaartje laten zetten en het is allemaal prima verlopen. Natuurlijk had ik wel mijn ouders en mijn zus over de vloer in de eerste dagen en mijn schoonmoeder maar ja dat hoort er bij he. Maar verdere verre vrienden en familieleden zijn lekker allemaal op 1 dag langsgekomen en dat was voor hun ook gelijk een leuke bijkomstigheid om iedereen weer eens te zien. Je zou ook nog 2 kraamdagen kunnen houden als je heel veel fam en vrienden hebt. Ik vond het wel ideaal en ik denk dat ik het weer zo doe. Gewoon gezellig thuis gedaan hoor, geen zaal gehuurd haha zoveel mensen waren het bij mij nu ook weer niet.

Ik vond het fijn, misschien jij ook wel.

Groetjes Petra

Wij hebben gelukkig niet te maken met zakenrelaties, dus gaat alleen over bekenden, familie enzo, dus een dag zou ook genoeg zijn, het het is ook niet zo'n grote groep dat ik niet in staat zou zijn om met iedereen een praatje te maken.
Dus vandaar dat het me ideaal lijkt. Lekker de eerste dagen met mijn vader,schoonouders, zwager en vrienden en close vrienden en dan de rest allemaal tegelijk. Ik wil eigenlijk de datum meteen op het geboortekaartje vermelden, maar zit dus nog wel een beetje te dubben over wanneer, iedereen heeft het zo druk in december, feestdagen en begin januari met borrels, maar neem aan dat een zondag in januari moet kunnen en die paar mensen die dan alsnog niet kunnen mogen natuurlijk apart komen, dan kun je het ook een beetje spreiden. Bij ons in de vrienden groep zijn er pas drie stellen met kinderen en daar zijn we meteen een dag later naar toe gegaan en bij mijn beste vriendin een paar uur nadat ze bevallen was (van mijn petekindje), maar die had ook zo'n geweldige bevalling dat ze na de bevalling zelf kon gaan douchen en 's avonds zelfs even gezellig een borrel beneden heeft gedronken!
Als jullie nog tips hebben hoor ik het graag, is geen haast bij, want ik heb nog 6 maanden haha

liefs Daan

Terug
Bovenaan