kraamcadeau bij de tweede?

Hallo mama's die ook een tweede, derde of...kindje verwachten,

Ik krijg van familie met name opa's en oma's al regelmatig de vraag of we iets weten als cadeau als de tweede er is. Vinden jullie dat ook niet heel lastig? De meeste spullen heb je al?

Nog ideeen?

Een bijdrage op de spaarrekening kan natuurlijk altijd ;-)

Groetjes!

Hoi,

Ja lastig is dat. Ik had al veel weg gedaan en nu met een jongen opkomst toch ook veel niet meer bruikbaar. Ik vind geld vragen ook zo moeilijk, maar uiteindelijk is het meestal wel beter besteed. Doe mij maar bonnen van Prenatal ofzo, dan kan ik weer een kinderstoel kopen :) Die dingen zijn zo duur, maar gaan wel heel lang mee.

En verder... geen idee... heb het zelfde probleem. Ik vraag igv een mobiel voor boven de box. Maar verder weet ik het eigenlijk ook niet.

Succes! Groetjes Nanda

Hoi dames ik hoor hier eigenlijk niet maar ik was ff mee aan het lezen. Wij hadden een autostoeltje gevraagt bij de 2e. Aangezien we die toch nodig hadden als ze niet meer in de maxicosi kan.  en ook wij niks wisten te vragen.

Groetjes Nancy

Pfoe....... ik vind dit ook heel moeilijk.
Wij hebben wel een draagzak gevraagd, met de eerste had ik die niet maar straks in de supermarkt lijk me dat wel handig.
Die kleine zit nu altijd in de kar en ik zou niet weten waar ik die baby dan moet laten, dus misschien is zo`n draagzak wel handig dacht ik.

Verder hebben we een meisje en krijgen nu een jongen, dus kleertjes zijn altijd welkom.

Groetjes

Hoi!
Wij kregen van de opa's en oma's bij de tweeling tripp trapp stoelen, die hadden we al voor onze oudste, en zijn ideaal, het is zo'n meegroei-stoel (waarschijnlijk ken je ze wel). We eten nog niet zeker of we er nu weer een willen, want onze oudste is al 6, dus tegen de tijd dat de baby aan een kinderstoel toe is, kan hij wel op een grote stoel aan tafel zitten. Verder krijg ik van mijn moeder een lodger, dat is zo'n heerlijke, luxe wikkeldeken, die je ook als voetenzak in de wandelwagen kan gebruiken. Ze zijn vrij duur, en ik wilde zoiets eigenlijk niet meer voor mijn 4e (en laatste) kindje aanschaffen, maar mijn moeder vond het leuk om te geven, dus dat is ook een idee!
Verder vind ik ook een leuke mobiel altijd leuk als kado, of een mooie zilveren fotolijst. Misschien wel een meerijd-plankje voor bij de kinderwagen?
Ik hoop dat je iets hebt aan deze ideeen!
groetjes, Yvette

Hoi,

Die lodgers zijn inderdaad heel fijn. Ik heb van mijn dochter van 2,5 jaar terug de wrapper en de bunker. Die  laatste is meer voor de wandelwagen. De wrapper heb ik in de reiswieg en de maxicosie gebruikt; heel fijn! Ik vind het nieuwe model, de shelter (en dan de katoenen voor de zomer) ook erg leuk. is een soort draagdoek en wikkeldoek ineen.

Weet je met sommige dingen heb ik na de geboorte van mijn dochter de ervaring dat je ze zo kort gebruikt, ik vind sommige dingen daarom bijna sonde om aan te schaffen maar ook om te vragen, het zijn allemaal best behoorlijke bedragen en sommige dingen gebruik je echt kort.    

Spullen voor de babykamer vind ik een ander verhaal, we maken niet echt een typische babykamer, deze kamer kan ook nog heel goed als het kindje straks ouder is. De commode die we ook voor mijn dochter gebruikt hebben is bv. ook een heel leuk kastje als het kindje straks groter is.

Een meerijdplankje heb ik over zitten twijfelen. Wij hebben een Urban Jungle en de stangen aan de onderkant zijn volgens de mevrouw in de winkel niet echt berekend op zo'n plankje en ik merk eigenlijk ook dat onze dochter wel groot genoeg is om mee te lopen. Ze wordt in september 3 en is een rustig meisje als ze meegaat naar de stad bv. . En in het begin kan ze wel in de wandelwagen en doe ik de baby in de buikdrager.

En met sommige dingen merk ik het ook dat het leuk is om ze zelf te kopen. Ik ga in ieder geval aan de meeste visite, als ze om tips vragen, een bon van de HEMA vragen. Vind ik een superwinkel en daar kun je ook nog een hele tijd spullen kopen, ook kleertjes, beddengoed, pyjama's, speelgoed  etc. voor als ze wat groter zijn.

Hoi,

Het is ook mijn tweede en moet goed verzinnen.

Voor kleine en grote beurs, wat dacht je van:
- een  luiertas, ze hebben zulke leuke tegenwoordig, die kun je ook als gewone tas gebruiken
- een zak voor aan de box voor het speelgoed
- gipsen voetafdrukje
- schilderijtje voor op de babykamer, zag bij multicopy een geboorteschilderij hangen, van een mooie foto maken ze dan schilderij met alle geboortegegevens erop. Maar kan natuurlijk ook gewoon schilderijtje
- labeltjesdoekjes, ze hebben zulke schattige...
- horoscoop van je kindje
- babyfoon met video (luvion), zo'n gave gadget, ik heb hem klaarstaan....
- babyschoentjes/slofjes, ook zo schattig...
- fotosessie met hele gezin

Genoeg ideeen?
gr
Lies

Terug
Bovenaan