kraamcadeautje

Hoihoi meiden,

Zojuist hebben we het leuke nieuws gekregen dat ons nichtje geboren is, maar nu vragen we ons af wat we eens kunnen geven als kraamcadeautje.

Mijn schoonzus heeft al een zoontje en toen hij geboren werd hebben we hem een bestek setje gegeven dus om daar nu weer mee aan te komen is een beetje afgezaagd.

Iemand tips? Ik weet toevallig dat mijn schoonzus heel graag een kraammand wilt, maar wat stop je daar nou allemaal in.
We willen er maximaal 25 euro aan uitgeven.

Alvast bedankt!
Groetjes Maaike

Het leukste is om in de kraammand dingen te doen voor het hele gezin (maar bij het moet wel direct met mamma of baby te maken hebben). In mijn kraammand zaten om en om cadeautjes voor mij en de baby. Een fotoalbum, douchegel voor mij, kleertjes voor de baby, iets lekkers te eten voor mij, een gipsafdruksetje voor babyhandjes en voetjes, enz.

Veel plezier met verzinnen!

Groetjes, Marisa

Geboortebonbons! Deze zijn echt heerlijk en kunnen uitgedeeld worden aan de visite. Je kunt ze bestellen op www.geboortebonbons.nl Vooral de stroopwafel variant is fantastisch!

Helen

In november ben ik bevallen van onze 3e zoon en ik vond het juist heel leuk dat we voor de 3e keer een bestekje kregen!
Ze hebben alledrie een eigen bestekje met hun naam erin gegraveerd.
De oudste 2 eten er nu mee en de jongste zal na met plastic te beginnen ook over gaan op dat zilveren bestekje. Zijn ze er te groot voor.... mama heeft het doosje bewaard en dan berg ik het op voor later.

Maar in een kraammand... ik kreeg er 2. In eentje zat oa dat bestekje.

Wat zat er verder in (gezamelijk in de beide manden), douchegel voor mama, baby wasgel,  babyshampoo, luiers (altijd handig!), bijtring, speeltje voor de kleine, slofjes, mutsje, (voorlees)boekje....

Zelf maak ik regelmatig een kleinere variant door bijv. wasgel, shampoo en een leuk shirtje of rompertje in te pakken in folie, leuke strik/linten eraan en het staat heel feestelijk. Zoiets zou je ook in kunnen pakken in een leuk mandje natuurlijk.

groetjes,
Marije

Hai,

Ik denk dat een bestekje gewoon weer leuk is hoor! Hebben ze symbolisch allebei hetzelfde gekregen van tante en oom toch?

Ik heb bij allebei de zwangerschappen een kraammand gekregen en ik blijf het erg leuk vinden. Bij de eerste is het echter wel makkelijker samenstellen dan bij de 2e omdat ze dan al veel hebben. De volgende dingen zaten erin:

Spuugdoekjes (bv bij de hema hebben ze hele grappige met prints)
Tandendoosje (die van Bam Bam zijn erg mooi zie www.lepetittom.nl)
Sokjes
Manicuresetje voor babies (bv die van Difrax)
Tuitbeker
Speentje met I love mama
Romper met I love papa
Borsteltje en kammetje
Zwitsal (bij etos heb je van die schattige mini zwitsal a 1.59 pstk)
Badcape

Ik vond al die kleine pakjes erg leuk! Wat ook erg leuk is is een proefabonnement op een mamablad bv ouders van nu, kinderen of Mama.

gr.Ing

Hoi,

ja er zijn veel ideeën, maar heb je ook aan je neefje gedacht?
Misschen een leuk idee om de grote broer ook iets te geven waarmee hij straks kan spelen met zijn zusje?!
En dat besteksetje is erg leuk, hebben ze allebei hun eigen bestekje. Toch speciaal hoor.
Misschien een idee om in de kraammand cadeautjes voor het hele gezin te doen.
Ik heb mijn vriendin ook op deze manier verwend.
Dus ook voor manlief iets (speciaal biertje) en voor de 2 grote zussen prinsessen dingetjes, zoals nagellak en haarspulletjes.
Hoeft dus echt niet duur te zijn, maar gaat om het gebaar en iedereen krijgt een beetje aandacht

Heej meiden,

Nou allereerst bedankt voor jullie reacties!!!

Vanochtend ben ik naar de stad geweest en dit is het uiteindelijk geworden:
Ik heb een roze badcape gekocht en daar allemaal kleine cadeautjes in gedaan (spijkerbroekje, een wit shirtje, roze jasje, sokjes, slofjes, slabbetjes, spuugdoekjes, rammelaar en een knuffel) en dat heb ik in van dat doorzichtige folie ingepakt.
Moet zeggen het is alleen maar voor de baby omdat ik zelf zoiets had van ja ik kan voor iedereen wel wat doen, maar uiteindelijk is het alles voor de baby geworden!

In iedergeval bedankt voor jullie hulp!
Groetjes Maaike

Terug
Bovenaan