kraamfeest of gewoon kraamvisite

hallo dames,

hoor steeds meer over een kraamfeest ipv al die visite..
ik vond het bij mijn zoontje altijd zo verschrikkelijk druk de eerste 2 weken.gewoon amper tijd om even met zn 3en te genieten..daarom wou ik het eens anders doen maar hoe? ik heb wel weer het idee dat ik mensen voor het hoofd stoot als ik zeg van kom maar dan en dan...
iedereen wil straks die kleine lieve baby meteen zien natuurlijk! dus weet nog niet wat ik moet doen..wil niet weer mn hele huis 2 weken lang vol hebben zitten!
hoe denken jullie hierover ?
liefs kim (23wkn2dgn)

Vergeet te zeggen het staat op pagina 8

En hier gelijk nog even een toevoeging:

Nog even terug komend op het kraamfeest.
Wij hebben de mazzel dat we naast het dorpshuis wonen. Vaak vragen die geen kosten voor de huur van de zaal. Zo ook deze niet. We moeten alleen maar betalen voor het gedroken aantal glazen bier,fris en wijn.
Ik zorg zelf voor de hapjes samen met wat hulp natuurlijk. En mijn schoonmama die zorgt dat er wat versiering komt te hangen.
Ik denk dat er bij ons zo'n 50-60 mensen komen.
Ik heb een groot huis maar toch geen zin in deze mensen thuis te ontvangen......

En catering vind ik echt te gek worden. Mijn zus had de mazzel dat bij haar net een nieuw catering bedrijf dit soort dingen ging organiseren en dat was de eerste keer voor hun maar het was wel erg geslaagt!

Heb je nog leuke hapjes ideeen deel ze dan met mij

Groetjes Maureen

Wij doen een babyborrel. En dat doen we gewoon thuis tussen 14:00 en 17:00. Hiervoor hebben we vrienden, kennissen, collega's en familie uitgenodigd.
We maken de kamer gewoon een beetje leeg en zetten staantafels neer. De kinderen kunnen in de box en als het te druk wordt leggen we ze boven op bed.
We doen dit met hulp van mijn ouders. En we zien wel hoe het loopt. Maar ik heb geen zin in weken met visite. Zeker niet omdat er met een tweeling op komst een grote kans is dat we wat langer in het ziekenhuis moeten blijven. Na het ziekenhuis wil je onderhand wel eens gewoon met zijn 4-en gaan genieten!

groetjes,

Marye

Ik hou het wel thuis maar de ene dag wel en de andere dag geen visite.
zo hou je het voor jezelf rustig en heb je ook tijd om lekker met zijn vieren te zijn.
Misschien dat de bv dan ook lukt.

Zo'n kraamfeest vind ik helemaal niks, zo onpersoonlijk. Bij mij is kraamvisite zeker welkom, ik vind het wel leuk! Alleen doen we dat de eerste week niet (alleen ouders/broer/zus), dat is ons de eerste keer ook erg goed bevallen, eerst even rustig wennen. Daarna echt niet elke dag, gewoon een beetje gedoseerd dan blijft het leuk.

mijn kraamtijd bij mn 1ste was ook nog eens met kerst..mijn zoontje is de 20ste geboren en de 21ste mocht ik uit het ziekenhuis..ook woonde ik toen in limburg en kreeg ik ineens vanuit mijn vriend zn kant alles uit brabant vaak in 1x.ook had ik een rot periode in het ziekenhuis achter de rug..na 3weken in het ziekenhuis gelegen te hebben ! was gewoon toe om lekker met ons 3tjes te zijn maar ze gaven ons bijna geen kans ervoor.
mischien dat het daarom ook zo tegenviel allemaal.
ook ben ik het wel eens met twiki dat idd een kraamfeest wat onpersoonlijk is..
denk dat ik eerst ook gewoon oma/opa/ouders/schoonouders/broers/zussen laat komen en dan daarna de rest..al wordt het wel moeilijk met al die nieuwschierige mensen hahaha.
maar hier moeten ze maar begrip voor hebben vind ik! nu woon ik ook in brabant en is het andersom..mijn familie is niet zo groot gelukkig!

Ik zie het niet zitten om een kraamfeest te organiseren. Daar zit voor mijn idee meer organisatie in, dan dat je gewoon zorgt dat je thuis koffie, thee en beschuit met muisjes hebt.
Ook denk ik dat er mensen zijn die alsnog op bezoek willen komen. Ik doe het lekker ouderwets, gewoon kraamvisite, maar we zetten wel op het kaartje dat we graag hebben dat ze van te voren even bellen.

Terug
Bovenaan