Kraamfeest organiseren

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal

ik wil graag een kraamfeest geven en ben op zoek naar leuke ideeen.

Zijn er nog meer vrouwen die een kraamfeest willen geven?

Graag hoor ik van jullie

Groetjes boontje 27w1d

Jep ook wij gaan voor het kraamfeest. Ongeveer 3 a 4 wkn na de bevalling prikken we een zaterdag én een zondag, zodat iedereen de gelegenheid heeft om een keer langs te komen. Het geboortekaartje wordt meteen ook de uitnodiging.
Ik ben met kraambedankjes bezig (houten doosjes schilderen en daar suikerhartjes in doen en labeltje eraan met naam en geboortedatum). Verder ipv beschuit met muisjes ga ik roomsoesjes in de witte chocolade dopen en dan in de roze muisjes dippen. Dit kun je lang van te voren klaar maken en invriezen. Lekker makkelijk. Verder voor de kleintjes zorg ik voor een dvd-tje ofzo en ga spiezen rijgen met spekkies en ander zoet roze spul (we krijgen meisje!!), en voor de grown ups gewoon wat hartige snacks. niets bijzonders. We houden de 2 feestjes gewoon thuis, van 13 tot 17. das lang zat vind ik. De meubels aan de kant en wat extra sta tafels neerzetten enz.
Het lijkt me erg leuk en gezellig om te doen, zo'n feestje!!
En je zit niet weken lang iedere avond vol met kraambezoek.
xxxx Annette (33+4)

Hoi Boontje,

Ik zit er ook over te denken om een kraamfeest/borrel te doen voor mijn collega's, niet voor naaste familie..

Je schijnt ook chocoladekoekjes te hebben met roze muisjes erop, je kunt natuurlijk ook zelf aan de slag met cake en slagroom en roze muisjes..

En een gastenboek voor de gasten is ook leuk, dan kunnen ze daarin hun wens voor je ukkie in schrijven..

Er zijn op internet ook hele kraamburo's te vinden die het feest helemaal voor je regelen van catering tot hapjes en kindervideo's aan toe..

Groetjes
Maranke

Het is dan wel geen kraamfeest maar geloof dat ze daar wel spullen hebben voor OOK kraamfesten mijn moeder heeft daar veel dingen gehaald voor mijn babyshower

http://www.nanababy.eu/

Is wel grappig site, je kan eens kijken bij google en kraamfeest e.d. intypen komen best veel sites *dus ook ideeen*   naar boven.

Wij doen hetzelf gewoon op de ouderwetse manier vind een kraamfeest te onpersoonlijk (let op zo kan het ook overkomen op mensen die nog van de oude stempel zijn)   maar wel gewoon lekker doen wat je zelf wilt alleen zullen er toch mensen zijn die zich dan onwelkom voelen. zo van je mag komen maar alleen op die en die dag en graag kadootje op de tafel achterlaten (terwijl erbij zitten terwijl het uitgepakt word toch leuker is en een beetje persoonlijke aandacht OOK VOOR JEZELF ook leuk kan zijn, het heeft alletwee wel zijn voor en nadelen denk ik.

Alleen hebben wij bij ons in de familie duidelijk de regel dat je de eerste week moeder en kind laat bijkomen dat scheelt wel iets,zoiezo belt iedereen van te voren en plannen gewoon zorgvuldig in dat het niet TE druk word.

Bij onze eerste dochter hebben geen kraamfeest gedaan, ze was te vroeg gebooren en lag nog 2  weken in ziekenhuis, veel mensen waaren al daar even kijken en op een kraamvisite kwamen ze laater. Ik had nog wel 2-3 maanden visite.

Ik denk dat bij eerste kindje heb je nog niet zo druk als bij 2de die iedere dag ook veel aandacht vraagt.

Ouders, schoonzussen met familie en vrinden   mogen komen waneer ze willen.

Mijn vriend heb 8 tantes en ooms en die hebben ook al er kinderen dus in total heel veel en die wil ik dan op de kraamfeest uitnodigen.Ik heb een uitnodiging gemaakt die ik bij de geboortekartje doet.
Ik wil graag 2 kleine kraamfeesten organiseren (   zo 3de en 4de zondag na de geboorte, en zo 10-15 mensen per keer) Denk van 15 tot 17 uur.
Moet nog wat iedeetjes zoeken dat ik ook iets anders kunnen aanbiden  dan beschuit met muisjes.Heb nog ff de tijd hehe

27w3d zwanger

Mijn vriend en ik zaten ook te denken aan een kraamfeest in een weekend zodra onze meid is geboren maar zien er toch maar vanaf...
Als mensen langs willen komen kunnen ze bellen en hebben we geen zin in bezoek dan zeggen we dit gewoon.

liefs Suus

Terug
Bovenaan