Kraamfeest?????? wie kan mij helpen?

A

Anoniem

Guest
hallo,

ik ben deze zomer uitgerekend,half juni. en ik zit er over na te denken om een kraamfeest te geven. ben je volgens mij in 1 keer overal van af. we hebben een heel groot huis en tuin dus wil het dan gewoon thuis houden.
heeft iemand dit ook gedaan? en wat is jullie ervaring? en hoeveel weken na de bevalling heb je het gedaan. ben heel nieuwsgierig sorry.

ben heel benieuwd naar reactie`s, alvast bedankt

Hallo!!!

Als ik jou was zou ik zeggen gewoon doen!!!
Ik heb mijn visite thuis laten komen 1 voor 1.. maar phoe na 1 week was ik het al zat!!!
Als ik het over kon doen had ik ook een kraamfeest gegeven.
Ik zou het ongeveer 6 a 8 weken na de bevalling houden.
Dan ben jezelf gewend aan de kleine uk en je bent zelf een beetje hersteld!
Ik zou zeggen; heel veel suc6 met de voorbereidingen en met de bevalling!

Liefs Fabiënne

Bij mijn zoon nu 2,5 jaar hebben wij geen kraamfeest gegeven en o, o,o wat hebben we daar spijt van gehad!! Hij is 03-08 geboren en in november hadden we NOG kraamvisite. Ik werd er niet goed van, totaal geen rust met die kleine, constant iedereen die maar weer opbelde om af te spreken. Ik vond het super lief hoor dat mensen wilde komen maar er kwamen ook van die oud-tantes die je nooooit ziet maar die dan oooh zo graag dat nieuwe kleine mensje willen zien..pffffff... En dan heb je nog van die plakkers die alle tijd van de wereld hebben dus om 19 uur langs komen voor " kraamvisite" en uiteindelijk tot een uurtje of 23 uur blijven hangen....Hallo wij moeten ook op tijd naar bed.

Nee wij wisten zeker dat we dat niet meer zouden doen bij een 2e kindje.
Nu bij mijn dochter hebben we het helemaal anders gedaan en een kraamfeest gegeven. Wat een heerlijk, relaxte kraamweken hebben we gehad. Geen telefoon of visite en voor mijn zoon was dit ook zoo fijn. We hebben eerst lekker ons eigen ritme terug kunnen vinden met ons viertjes.
We hadden geboortekaartjes laten maken en de mensen welke we op het feest wilde zien hebben we apart een kaartje ertussen gedaan. Voor alle andere mensen niets en ook zeker niet ons telefoonnummer erop gezet want dan gaan ze nog bellen!
Mijn dochter is 27 november geboren en 6 weken later hebben we een weekend geprikt voor het feest. We moesten dit in 2 delen doen omdat er toch veel mensen kwamen, dus 1 gedeelte op zaterdag en andere op zondag. Ideaal, iedereen heeft onze dochter gezien en ze vonden het allemaal super gezellig.
We hebben er wel een begin en eind-tijd op gezet zodat ze daar een beetje rekening mee hielden.

Uit mijn beide ervaringen zou ik zeggen, plan een kraamfeest, tenzij je het leuk vind dat je bijna iedere dag kraamvisite krijgt.
Succes met alles!!

Terug
Bovenaan