kraamfeest

hallo allemaal over 2 maand is het zover, dan breekt voor ons de kraamtijd aan. waar we erg tegenop zien is maandenlang goed bedoelde bezoekjes...dus willen we zelf een kraamfeest organiseren. wie heeft hier ervaring mee of heeft goede tips,
groetjes tink
 
Oei, zo'n kraamfeest schijnt ook wel heel heftig te zijn hoor! Maar ja, je bent er wel in 1x van af, da's ook weer zo. Wij zeggen gewoon tegen mensen dat we niet te veel bezoek willen en de meesten zullen dat wel begrijpen. En degenen die het niet begrijpen, mogen wegblijven hoor, hahaha!
Vrienden van mij hebben ruim anderhalve maand na de geboorte een kraamborrel gegeven in een café bij hun huis om de hoek. De baby was er alleen in het begin even bij, zodat iedereen hem kon zien. Daarna ging die lekker met oma mee en konden mijn vrienden even lekker feesten. Als het toch moet, zou ik het ook zo doen... Misschien een tip? Succes ermee!

groetjes, Maria2
 
hoi

wij wilde het ook doen een kraamfeest maar zien er toch vanaf. zoveel mensen krijgen wij niet in ons huis je zou dan al een zaaltje of iets moeten huren. maaaaar men wil dan ook een andere afspraak maken om het kamertje te zien ofzo. wij houden gewoon een strakke agenda bij en plannen daar de bezoekjes in. en niet iedereen komt hoor die je een kaartje stuurt.

doei doei
 
Sorry hoor maar ik zou het geweldig vinden om lekker te pronken met je baby,ze blijven toch nooit lang!
Dat is toch leuk als ze belangstelling tonen of zie ik dat verkeerd?
 
Ik ga zelf direct na de bevalling naar een kraamhotel, ik hoop daar dan ook het meeste van mijn bezoek te kunnen ontvangen. Ik stop bij bekenden en wat verdere familieleden een briefje bij het geboortjekaartje waarop ik aangeef dat bezoek vooral tijdens de eerste periode gewenst is (als ik nog lekker verzorgd word in het hotel). Verder heb ik ook op het kaartje zelf laten zetten dat iedereen van te voren moet bellen. Ik heb dus ook geen zin in de hele dag door bezoek (vooral niet van mensen waar ik niet close mee ben). Goede vrienden en familie waar ik close mee ben is anders, die mogen ook thuis vaak komen (en dat zijn er niet zoveel), maar dat is meer omdat die zelf wel hun kopje koffie zullen schenken als ik met de baby bezig ben.

groetjes, Jane

 
Hoi nou ik heb het wel gedaan van mijn tweede kindje en ik vond het heerlijk, het was een zoontje en ik heb alles op blauw wit gehouden het was toen wel heel mooi weer dus iedereen kon naar buiten maar als ik ooit weer een derde mag krijgen dan gaan we er weer voor! Wat je ook kan doen is bv op zaterdag voor vrienden en zondag voor familie of andersom! En een hele goede tip doe het niet te vlug ik heb het gedaan toen mijn zoontje bijna 3 weken oud was en ik vond het wel pittig maar ik was al gewaarschuwd door de kraamhulp die zei het al tegen mij, maar na de bevalling denk je gewoon ach het moet kunnen het gaat goed mijn kraamverzorgster die raadde het mij aan om het met 6 weken te doen! Nou succes met beslissen!
Groetjes, Renata
 
Terug
Bovenaan