kraamfeest

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Ik ben 37 weken zwanger van mijn eerste kindje. Ben druk met enveloppe schrijven. Omdat ik eind juli uitgerekend ben en de meeste op vakantie zijn wil ik een kraamfeest houden zodat ik niet na de kraamdagen steeds met visite zit. Maar ik heb een probleempje ik verstuur zo'n 120 kaarten en hoop niet dat iedereen op het kraamfeest komt. Kan iemand mij een tip geven hoe ik dat duidelijk kan aangeven op het geboorte kaartje? Alvast bedankt.

als ik jou was zou ik echt de mensen uitnodigen die ik erg graag op het feestje wil hebben en meer niet. Want sraks heb je mensen op het feest die je er eigenlijk niet wil hebben das ook nie zo leuk en je kan dit maar 1 keer doen!

Ik heb bij de derde ook een kraamfeest gegeven en heb alleen de mensen een kaart gestuurd die ik ook op het feest wilde hebben. Stuur je ze een kaartje zonder uitnodiging dan gaan ze alsnog bellen om langs te komen (was mijn redenering). Ik heb dus wat selectiever gestuurd. Ik heb geen rare reacties gehad! Succes ermee, bij ons was het feest erg geslaagd, jammer dat ik het niet eerder had gedaan!
Suzan

Hoi Susan, wij willen vanwege een grote familie ook liever een kraamfeestje geven  dan iedere weekend vol zitten met visite.

Hoe heb jij het aangepakt en georganiseerd? was het bij jou thuis en heb je nog leuke tips??

Alvast bedankt als je het hier kwijt wilt,

Groetjes hanke

ik ga ook een baby borrel geven.
heb er geen zin in dat iedereen om de beurt komt en blijft plakken.
wij geven hoogst waarschijnlijk het feestje in een zaaltje en het duur tmaar 2 a 2,5 uur

je kunt het ook thuis doen als je er ruimte voor hebt.
of gesplits een aantal mensen smiddags en een aantal savonds als je veel mensen hebt.

succes er mee

Je kunt ook de mensen die je WEL op je kraamfeest wilt hebben een extra briefje laten meesturen in het geboortekaartje. Zo laat je 1 soort geboortekaartje drukken (zonder tekst over het kraamfeest) en doe je er een getypt briefje bij voor diegenen die uitgenodigd worden op het kraamfeest.
Dit gebeurd ook vaak met bruiloften. Niet iedereen is uitgenodigd voor de feestavond of het diner, maar men mag wel op de receptie of op de voltrekking zelf komen. Snap je het nog??
Succes, Patricia

het lijkt mij ook leuk een kraamfeest te houden inplaats vanelke avond visite. Na hoeveel weken zouden jullie dat kraamfeest houden. en zouden jullie de baby er de hele tijd bijhouden.

Hoi,
Wij hebben ons feest gegeven in de schuur van mijn schoonouders. Het serviesgoed, de drankjes, tafels, stoelen ed hebben we geregeld via een partyservice. Zo kon er naar believen gedronken worden en blijf je niet zelf met de restjes zitten. Het eten hebben we wel zelf verzorgd evenals de versieringen. Wij hebben het feest ruim 6 weken na de bevalling gegeven. Er was een apart hoekje waar mijn zoontje kon liggen in de wagen. Hij heeft zelfs heerlijk geslapen. Het hele feest duurde 2 1/2 uur en dat was lang zat! Je kunt een kraamfeest ook heel goed op zog. trouwreceptielocaties geven wanneer je huis niet zo groot is. Wij hadden een gelukje met een grote schuur. Succes allemaal (met de bevalling en het evt feest!)
Groetjes Suzan

Terug
Bovenaan