kraamfeest?

A

Anoniem

Guest
Wij willen misschien een kraamfeest geven als de baby geboren is.
Wij hebben er nog nooit één meegemaakt, maar het lijkt ons wel makkelijk als alle familie (ooms en tantes) in één keer tegelijk komen. Vrienden en naaste familie mogen wel gewoon op kraamvisite komen. Wij hebben al een dochter en het lijkt ons een stuk rustiger als "alles" op één dag komt.
Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

En wij willen dan in het geboortekaartje vermelden dat we liever geld willen dan knuffels, kleertjes of speelgoed. Vinden jullie dat kunnen en wie weet er een leuk rijmpje?
We hebben al zoveel speelgoed van onze oudste dochter en rammelaars dat ik het niet zie zitten om nog meer van die "troep" te krijgen.
Tegelijkertijd vind ik het ook wel weer brutaal om geld te vragen, want dat ze op visite komen vind ik al gezellig. Als het maar niet 25 zondagen of avonden achter elkaar is!!!

Wie heeft er een tip? Bedankt alvast.
Groetjes mama van Yana

Info over kraamfeesten kan ik je nietgeven maar over kadootjes misschien wel.

Wat dacht je ervan om een kadolijst te maken?
Ik heb zelf ook geen zin in speelgoed wat je spuuglelijk vind, en heb dus een aantal dingen uitgezocht die we wel mooi vinden. ik loop dus ook al een paar maanden te verkondigen dat ik een kado lijst heb en er komt straks bij het kaartje ook een brief met een verwijzing daarnaar.
Voor een bruiloft kan je wel geld vragen waarom voor een baby niet?

gr
mirinda
(34w)

Helemaal niet gek om geld te vragen hoor, wat heb je aan kadootjes waar je niks mee doet?
Misschien kun je er een briefje in doen waarin je op een leuke manier aangeeft dat je liever geld wilt.
Bijv: Van m'n grote zus hebben we nog genoeg speelgoed en andere spullen,
               Dus als u iets wilt geven, dan liever iets om m'n spaarpot mee te vullen.

Of iets in die trant, ik verzin maar wat.

met een kraamfeest heb ik geen ervaring, dus daar kan ik je niet mee helpen.

Succes!

Annemarie

Hoi,
Wij hebben een aantal kraamfeesten meegemaakt bij vrienden en buren. Het is handig inderdaad maar het heeft weinig meer van een kraamvisite. Wij vonden het net als anderen die we spraken niet zo'n succes. Het kind lag of in de box of hing in een draagzak bij mamma en sliep. Je had amper de kans om de ouders te spreken ed.
We hebben buren die alleen voor de wat vagere familie een kraamborrel hielden en voor de rest gewone kraamvisite. Eigenlijk is een kraamborrel erg handig voor de ouders maar minder leuk voor het bezoek maar als er veel mensen zijn die je normaal amper ziet dan zou ik het gewoon voor hen wel doen.

Ik vind geld vragen bij een kraamvisite niet erg leuk. Alles kan natuurlijk maar het leuke van op kraamvisite gaan is het kopen van het cadeautje. Een cadeaulijst is dan wel iets leuker vind ik. Inderdaad een mooi rijmpje waarin je duidelijk maakt dat jullie al heel erg verwend zijn bij de eerste en nu een lijstje ter aanvulling hebben is best grappig.

gr.Ing

Wij hebben 4 en 5 weken na de bevalling 2 middagen geprikt voor een kraamfeest voor vage bekenden, collega's, buren en verre verwanten. Is erg goed bevallen moet ik zeggen. Eline was wel wat van slag en ga het de volgende keer een paar weken later doen maar was wel gelijk af van alle ellende. Al moet ik zeggen dat er nog steeds veel mensen los komen. Ze vinden het niet leuk, tja, alsof ik het leuk vind een half  jaar met visite te zitten. Ik heb trouwens wel gewoon het kraamvisitestramien aangehouden. Gewoon beschuit met muisjes, koffie, thee, fris en voor de rest weinig poespas.

Succes,
Ingeborg

Hallo,
Ik heb ooit 1 kraamfeest meegemaakt. Deze werd weliswaar noodgedwongen buitenshuis gehouden. Het babietje lag in een wiegje en stond op tafel. Als ik het heel oneerbiedig mag zeggen, leek deze net opgebaard te staan. Het kindje sliep, maar stond daar moederziel alleen, terwijl het toch zijn/haar feestje is. De ouders spreek je nauwelijks met als gevolg, dat je alsnog een afspraak voor thuis maakt.
Kortom ik vond het allemaal zeer onpersoonlijk. Ik heb het zelf ooit ook overwogen, maar na deze niet meer. (maar er zullen vast wel hele leuke kraamfeestjes zijn)
O, ja in de ruimte mocht gerookt worden en dat vond ik voor de baby ook geen succes!!
Wat betreft cadeaulijst lijkt mij een goede. Je kunt volgens mij met winkels ook afspreken om een cadeaulijst samen te stellen, zodat mensen daar iets kunnen bestellen. (volgens mij de gewoonte in Belgie)
Groetjes, Yoeke

Misschien iets van :

speelgoed hebben we genoeg, zou het erg zijn als ik voor een centje vroeg?

Zelf zijn we pas papa en mama geworden van onze derde spruit, en wij hadden op het kaartje gezet ;

Bij twijfel in maat, kleur   of smaak, zijn we blij met een kadobon van een leuke zaak.

We hebben inderdaad verschillende bonnen gekregen, die we kunnen besteden wanneer wij iets nodig hebben. Hopelijk heb je er iets aan. Groetjes Wendy

Bedankt voor jullie reacties.
De meeste mensen vinden het niets een kraamfeest.
Omdat er niemand in onze omgeving het ooit gegeven heeft, weten wij er dus nog niet veel van.

Onze bedoeling is dus alleen voor ooms en tantes die we verder niet veel zin, maar wel graag op kraamvisite willen komen. We willen het ongeveer 8 weken na de bevalling geven......als we het geven?!! We zijn nu alle opties naast elkaar aan het leggen.
Bij onze eerste kregen we nog zo lang visite......
Op een gegeven moment hadden we dat helemaal gehad.

Maar als "goede" vrienden langskomen wil ik dat ook niet op een kraamfeest, vind het veel gezelliger als die gewoon een keer langskomen. Ook willen we het gewoon thuis vieren en zelf regelen. Het is ook net hoe je zelf bent denk ik. Ik ga me echt niet de hele tijd afzonderen, maar probeer met iedereen toch wel een praatje te houden.
Het zal gerust wel iets onpersoonlijker zijn als dat ze stuk voor stuk langskomen maar daar heb ik dus niet heel veel zin meer in.

Bedankt in ieder geval voor jullie reacties en tips!
Groetjes mama van Yana

Terug
Bovenaan