Ik vind een kraamfeest dus echt niets, MAAR een dag feest waarbij je aan niemand echt je aandacht kan geven, alles in 1 keer veelste druk is (ook voor de kleine die toch heel de dag slaapt) de visite heeft er in elk geval helemaal niets aan (beetje in de rij staan om je kado te geven is niet mijn idee van gezelligheid)
Een babyshower doe je trouwens VOOR je bevalling, die krijg ik wel eentje mijn moeder organiseert deze, niet teveel meiden gewoon gezellig aantal om te kletsen, spelletjes te doen.
Bij ons is het gebruikelijk dat je de eerste week zeker een beetje rekening houd met moeder en kind dus iedereen komt eigenlijk pas erna (zo heb je toch je intieme weekje (alsof je daar nog niet de rest van je leven voor hebt ??) en daarna plan je het gewoon beetje goed in. Niet meer als zoveel mensen tegelijk enzo , heeft bij onze familie nog nooit problemen gegeven eigenlijk.
Ik vind een kraamfeest net overkomen, zo van; je bent eigenlijk niet gewenst maar omdat je mijn kind perse wilt zien en ik het kadootjes toch ook wel leuk vind prop ik het allemaal in 1 dag..en dat voelt niet echt als gewenst visiste in mijn ogen (bovendien heb je er als visite ook helemaal niets aan)