kraamfeest

A

Anoniem

Guest
wie van jullie is er van plan dat te doen of heeft er al is een gegeven...
wij willen dat doen zo'n 2 tot 3 weken na de bevalling..

Hoi Teddyboy,

Nou wij vonden dat eerst ook een leuk idee,maar later bedacht ik me erop omdat je zo weinig aandacht aan je gasten kunt spanderen en dat vind ik jammer,nee doe mij maar gewoon een ouderwetse kraamvisite met beschuit met muisjes haha.
Geniet nog van je zwangerschap.

Liefs Bernice(25w+2d zwanger,augustus forum)

hallo,

Het leek mij ook erg leuk, maar dit wordt mijn derde en het lijkt me ook wel handig
om in de kraamweek als de kraamhulp er is wat meer bezoek te ontvangen.
Bovendien vind ik het ook leuk om het kindje te laten zien aan mensen. Dus
komen er in de eerste week vast ook al veel mensen.
Maar een feestje is natuurlijk ook wel erg leuk!
Misschien een baby shower?

groetjes Daan

Hey,

Ja k ga ook een kraamfeest geven
Is leuk lekker gezellig iedereen op visite, cadeautjes krijgen haha

Kletsen met vriendinnen die al kinderen hebben, de ervaringen delen en de dingen horen die je liever niet wil horen,..

Tis gewoon leuk om te doen als je het aankan na je zwangerschap,..
Ik hoop echt dat ik het aan kan en dat het mooi weer is kan ik lekker barbeque (14Augustus uitgerekend)

Hoi.
Ik ben nu bijna 30 weken zwanger van de tweede, maar wij hadden al vrij snel besloten om een kraamfeest te geven ipv de gebruikelijke kraamvisitie. Na de geboorte van mijn zoontje hebben we zeker een half jaar lang veelvuldig visite gehad, en in de eerste tijd zelfs 2 keer op een dag..Iedereen was zo enthousiast en we wilde niemand voor het hoofd stoten door nee te zeggen, met als gevolg dat we op het laatst echt niet meer konden genieten van alle visite..
Nu houden we in september (ben eind juli uitgerekend) gezellig een kraamfeest, met hapjes drankjes enz. Lijkt me echt supergezellig, en je ben de eerste weken gewoon heerlijk intiem met de kleine en de directe familie/goede vrienden..
Gr. Anne-Marie

Ik vind een kraamfeest dus echt niets, MAAR een dag feest waarbij je aan niemand echt je aandacht kan geven, alles in 1 keer veelste druk is (ook voor de kleine die toch heel de dag slaapt) de visite heeft er in elk geval helemaal niets aan (beetje in de rij staan om je kado te geven is niet mijn idee van gezelligheid)

Een babyshower doe je trouwens VOOR je bevalling, die krijg ik wel eentje mijn moeder organiseert deze, niet teveel meiden gewoon gezellig aantal om te kletsen, spelletjes te doen.

Bij ons is het gebruikelijk dat je de eerste week zeker een beetje rekening houd met moeder en kind dus iedereen komt eigenlijk pas erna (zo heb je toch je intieme weekje (alsof je daar nog niet de rest van je leven voor hebt ??)   en daarna plan je het gewoon beetje goed in. Niet meer als zoveel mensen tegelijk enzo , heeft bij onze familie nog nooit problemen gegeven eigenlijk.

Ik vind een kraamfeest net overkomen, zo van; je bent eigenlijk niet gewenst maar omdat je mijn kind perse wilt zien en ik het kadootjes toch ook wel leuk vind prop ik het allemaal in 1 dag..en dat voelt niet echt als gewenst visiste in mijn ogen (bovendien heb je er als visite ook helemaal niets aan)

Ik heb inmiddels bevallen (10 maart) en het viel mij enorm tegen om in de eerste twee weken veel bezoek te krijgen. En geloof me, bijna iedereen komt dan...
Je bent nog best moe,  je moet wennen aan het nieuwe leventje en de regelmaat is er nog niet. Ook had ik onwijs last van mijn hechtingen en kon ik met al die visite niet eens fatsoenlijk zitten.
Ik was er zo klaar mee na 1 1/2 week. Als er een volgende keer komt dan zou ik wel een kraamfeest geven. De directe familie (ouders, schoonouders, broers en zussen) die komen toch wel gelijk. Maar al die verre familie en vrienden kunnen best wachten tot je kindje een week of drie oud is.

Wat ik weer van iemand anders hoorde: kies bijvoorbeeld elke week een dag zet op die dag de deur op tussen bijvoorbeeld 1en 5. Dan kun je de rest van de week lekker zelf bijkomen.

Succes dames.

Ja DAT is ook een idee, bv 2 middagen in de week en dan niet meer als zoveel mensen tegelijk, dan heb je het beste van beide werelden..

Terug
Bovenaan