kraamfeest

Hallo,
ik ben nu 25 weken zwanger van mijn 2e kindje en zit er sterk aan te denken
om na de bevalling een kraamfeest te geven. Zijn er misschien meiden die hier
ervaring meehebben  en misschien wat tips kunnen geven. Ik zelf zit te denken
om het feest snel na de bevalling te geven want je kan er maar vanaf zijn maar is
dit wel verstandig. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen,

gr. Danielle

Hoi Danielle,

Ik voor zich natuurlijk, maar ik ben absoluut geen voorstander van een kraamfeest, heb dus ook geen tips voor je. Maar ik denk dat als je kraamfeest intikt bij google ofzo, je best handige sites daarvoor zult vinden, met tips.
Heel veel plezier met de voorbereidingen en als je het echt wel gaan doen, maak er dan maar iets heel moois van.

Alice

Hee,

WIj gaan ook een kraamfeest geven. Lijkt me heerlijk! Bij de eerste zijn we 8 weken door het bezoek geleefd, dus zeker met 2 kindjes lijkt het mij heerlijk om alles in een x te doen en thuis wat meer rust te hebben.

Wij zaten te denken aan:
- vijf a zes weken na de geboorte, van 13 tot 17. Dan kan iedereen het goed inplannen
- op een zaterdag, is voor veel mensen makkelijker dan de zondag
- ergens anders, zelf geen troep en voorbereiding
- en we vragen schoonmoeders een geboortetaart te maken. Waarschijnlijk vind ze dat erg leuk om te doen.

We willen er wel een echt feest van maken!  

Ben erg benieuwd naar de ideeen en ervaringen van anderen

Ik zat er ook aan te denken inderdaad.. ik heb nogal behoorlijk spijt van mijn eerste kraamtijd.. en dit keer ga ik ook gewoon egoistisch nee zeggen de eerste week op kraambezoek.

Ik heb zelf voor een vriendin met succes een kraamfeest gegeven vorig jaar, dus als je tips nodig hebt, mag je me mailen.

Wij hebben er ook over nagedacht maar toch besloten om gewoon thuis visite te ontvangen maar wel zo als ik het wil.

We doen het niet omdat de meeste van ons bezoek toch dan voor dat feest eerst nog even snel komt kijken. Nou dan heeft het weinig nut he.

Ik ga wel heel goed aangeven dat ik wil dat de mensen optijd komen en weer weggaan. Ook maar 1x bezoek per dag en niet in het weekend.

Bij mijn eerste zoontje lieten we het maar een beetje gaan en daar heb ik wel van geleerd hoor. Zat ook gezellig met de visite beneden en dat doe ik dit keer ook niet.
Na  6 maanden voelde ik me eindelijk weer een beetje mezelf.

Wij geven ook een kraamfeest...!!Bij de eerste waren we het zo zat al die visite...je moest elke keer thuis blijven....!!!Nu vindt ik het ook rustiger voor onze zoon om iedereen in 1 keer te doen....en daar komt ook nog eens bij dat je waarschijnlijk heel weinig kraamhulp krijgt!!  

quote: Anne_Kaasenbrood reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('06-06-2008 13:25:49'));

Ik zat er ook aan te denken inderdaad.. ik heb nogal behoorlijk spijt van mijn eerste kraamtijd.. en dit keer ga ik ook gewoon egoistisch nee zeggen de eerste week op kraambezoek.

Ik heb zelf voor een vriendin met succes een kraamfeest gegeven vorig jaar, dus als je tips nodig hebt, mag je me mailen.

Hoi Anne (kaasenbrood),

bedankt voor je reactie. Ik kan best wel wat tips gebruiken, want op internet
kan ik niet zo heel veel vinden, dat is meer dat je het door een  bedrijf laat doen
maar dat is niet wat ik wil. Dus als je tips hebt waarvan je denkt daar denkt ze
vast niet aan dan hoor ik het graag.

gr. Danielle

Terug
Bovenaan