Kraamfeest

Hoi,

Ik zit er aan te denken om een kraamfeest te organiseren, ipv weken/maanden lang steeds kraamvisite te moeten ontvangen.
Ik heb alleen geen idee hoe ik dit moet aanpakken, zijn er mensen die hier al ervaring mee hebben?

Hoeveel weken na de geboorte plan je zo'n feest?
Wat zijn de positieve en negatieve ervaringen?

Ik zag op internet dat je een feest kunt laten organiseren, maar dat wil ik niet, ik wil het wel zelf organiseren. Wel zou ik mijn familie willen vragen om mee te helpen met versieren en drankjes enzo.

Ik hoop op reacties.........

Groetjes, Risje 32,5 weken zwanger van de derde.

Hoihoi ,
Zelf willen wij ook een kraamfeest , ipv maandelang iedere dag bezoek..
Ik weet bij mijn neefje was het na 5 weken en is hij ook meteen gedoopt..
Ligt er net aan wat je zelf wil denk ik..
Mijzelf lijkt het wel fijn dat je gewoon op 1 dag meteen iedereen de kleine spruit kunt laten zien enz.
Echt een negatieve kant zie ik niet , ja alleen dat zo'n dag natuurlijk erg lang is..
Maar dat hoort erbij :D

Hoi,

Ik ben zelf juist van plan kraamvisite te ontvangen. Mijn nichtje heeft een kraamfeest gehouden en ik vond het eerlijk gezegd niet zo super. Er waren ongeveer 50 personen dus we hebben de kersverse papa en mama eigenlijk niet gesproken. Ook de kleine lag merendeel van de tijd te slapen en van hand tot hand gaan is bij 50 mensen toch ook wel te veel, dus dat zat er niet in. Dat zijn juist de twee dingen die ik zelf het leukste vind aan kraamvisite, kletsen met papa en mama en de baby even vasthouden!

Maar dat is mijn mening, ik weet dat mijn nichtje het super vond!

Groetjes

Wij zitter eraan te denken om bepaalde mensen niet uit te nodigen voor het feest maar gewoon een kaartje te sturen en dan kunnen ze zelf bepalen of ze een keer willen komen.
Wij willen eigenlijk juist alle vrienden en jongelui tegelijk laten komen. Directe familie komen toch apart, die kun je ook niet pas 5 weken na de geboorte laten komen.
En baby blijft in de box hoor, die gaat echt niet van hand tot hand, dat vind ik niks.
Ik zie het eigenlijk niet zo zitten om de vriendengroep van mij en die van mij partner maandenlang te moeten ontvangen. De meesten daarvan geven nog niet zo om baby`s. Wij zijn 1 van de eersten met kinderen.

Ik ben nu al helemaal op. Bij mijn tweede heb ik een postnatale depressie gehad en moest iedere dag weer blij en gelukkig doen tegen de visite. Bah, vond ik echt niks.
Ik wilde nu eigenlijk rust inplannen, genieten van mijn eigen gezin.
Dan bijna alles op 1 dag, dan zijn we er ook vanaf.

Groetjes, Ris

ik ga ook een kraamfeest doen.
ik heb wel veel mensen en kinderen 100 volwassenen en 40 kinderen. leeftijd tussen 0 en 14 jaar
ik heb bewust gekozen voor een kindvriendelijke lokatie.
zodat de kinderen niet aan de ouders moeten trekken van "ik verveel me"

en om op boven staande bericht terug te komen dat het jammer is dat het baby veel slaapt en niet van hand tot hand gaat.
ik laat mijn beste vrienden en (over)opa's\oma's
wel aan mijn kraambedkomen.
voor hun zit er een apart visite kaartje bij ( wat je ziet bij bruiloften) met de tekst, jullie zijn tevens welkom om mijn kraambed)
heb je toch je kraamtijd met visite maar wel rustig en met mensen die je zelf uit kiest

wat ik ook vraag is aan een goede vriend of hij foto's wil maken en wil een gasten boek plaatsen.
zodat er iets in geschreven kan worden voor de baby

en als je opziet tegen de boodschappen te doen.\
je kunt bij sommige supermarkten afspreken dat je daar de frisdrank haalt en als er iets over is(en dicht) dat het terug genomen word door hun.

en wat ik heb gedaan is de uitgetelde datum gepakt en dan een maand later het kraamfeest gepland staan.

ik hoop dat je er iets aan hebt
gr anneloes
zwanger van nr 2 en 35 weken zwanger

hoi hoi,

ook wij hebben bij onze eerste een kraamfeest gegeven om inderdaad niet heel veel mensen gedurende hele lange tijd te hoeven ontvangen thuis.
Natuurlijk waren de directe familie en vrienden wel welkom maar op deze manier konden wij dus aangeven wie we wel meteen de eerste dagen wilden zien en wie we pas op het kraamfeest zagen.
Bij het geboortekaartje hadden we een apart blaadje gedaan met de uitnodiging voor het feest.
We hebben het feest een maand na de geboorte gehouden en dat was goed te doen.

Ook nu willen we het weer op deze manier gaan doen. Zo heb je zelf in de hand hoe druk het in je kraamtijd is en kom je als gezin meer tot rust.
Maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke mening ;-)

groetjes Tamar

hey hoi
ik heb ook zitten denken aan een kraamfeest. en het leek me opzich ook wel wat.
maar wij doen het niet. zoveel bezoek verwachten we naast echte familie niet echt veel. dus dan is het wel te doen.
kan namelijk wel goed inkomen als je veel mensen verwacht dat het dan beter voor jullie zelf is om het in 1 keer te doen. visite is leuk die je kleintje komt bewonderen, maar vraagt ook veel engerie.
groetjes marielle.

Wij hebben bij onze eerste ook een kraamfeest gehouden.
Vier weken na de geboorte was het feest, hadden aparte uitnodigingen bij de geboortekaartjes gedaan. Op de geboortekaart stond alleen ons adres, dus konden ze ook niet bellen voor een afspraak.
Die dag zijn er ongeveer 150 man geweest, moet er niet aan denken om die allemaal een voor een thuis te hebben moeten ontvangen!
We hebben het bij ons thuis gedaan, grote tent op de oprit en een koelkast en tap gehuurd.
Hapjes kwamen bij onze stamkroeg vandaan, bittergarnituur en sateetjes..
Van hand naar hand gaan ze toch wel. Ik zie het verschil niet tussen een kraamfeest of elke dag bij een ander..
En trouwens, je goede vrienden en familie komen toch wel voor die tijd, dus die hebben de kleine al uitgebreid kunnen bewonderen!
In december ben ik uitgerekend van de 2e, dus in januari hebben we weer een feestje!
Bij ons was het kraamfeest trouwens van 14.00 - 18.00 uur, maar de laatsten gingen pas tegen middernacht weg! Was erg gezellig!

Terug
Bovenaan