Kraamfeest??

Hey Meiden.

Ik zit nu op de helft van mijn zwangerschap )(20 weken) en zit een beetje na te denken over een kraamfeest.
Bij Nynke hebben we geen kraamfeest gedaan maar gewoon bezoek en dat vond ik nog al druk op het laatst elke dag of om de dag visite.
Nu heb ik even een lijst gemaakt met mensen die we eventueel willen uitnodigen als we een kraamfeest zouden geven en met familie en wat vrienden zit ik al op 62 man!! dat vind ik wel heel erg veel maar ook als we het splitsen in 2 dagen vind ik 30 man ook erg veel.

Hoe doen jullie dat?
Of hoe hebben jullie het bij de eerste gedaan??

Liefs Zonnetje

Hoi Zonnetje,

Wij hebben het bij Daniel gewoon in de kraamweek gedaan.
We hebben een groot gezin bij mn schoonfamilie (14 kids en aanhang en kids) en komen altijd nog allemaal bij mn schoonmoeder eten op de laatste zaterdag van de maand.
Een aantal broers wonen met hun gezin wat verder weg en omdat iedereen toch op zaterdag naar mn schoonmoeder ging kwamen ze op die dag ook even langs, wel om ste beurten hor.
Vrijdags is Daniel geboren en zaterdags kwamen ze dus langs.
Het was zaterdag dus wel heel druk maar hadden de meeste drukte hiermee achter de rug en ze bleven ook eigenlijk allemaal maar kwartiertje tot half uur.

We hebben toen wel nagedacht in de zwangerschap over een kraamfeest maar bij ons kwamen de kosten ook wel om de hoek kijken.
Als we met een flinke familie en vrienden een kraamfeest wilde houden kon dat niet bij ons thuis en moesten we dus ergens een locatie huren, de drankjes/ gebakjes/ hapjes etc kwamen er dan ook nog bij en dit werd voor ons gewoon te duur.
En een beschuitje met muisjes en een kop koffie / thee en evt nog een 2e bakkie is dan een stuk goekoper ondanks dat het wel een stuk drukker was.
Wij hadden ook geen tijden op het geboortekaartje staan, alleen dat ze van te voren even moesten bellen zodat we er rekening mee konden houden.

Mocht er ooit nog een 2e komen zou ik op het geboortekaartje wel bijv neerzetten dat wij rusten van bijv. 12 tot 15, en dat visite liever gewenst op de middag.
Dit achteraf gezien.

Ik kan je dus niet helpen met tips of ideeen over een kraamfeest maar hier is dus wel een antwoord hoe wij het bij Daniel gedaan hebben,

Veel succes ermee!
Liefs Marina

Hoi Zonnetje,

Wij hebben bij onze eerste een kraamfeest zou geven. Mijn man is dit erg goed bevallen, mij iets minder. Ik zou het de volgende keer (als het zover mag komen) toch liever splitsen maar bij ons waren het ook wel erg veel mensen (bijna 130).
Bovendien hadden veel goede vrienden ook het idee dat ze thuis niet welkom waren (terwijl we toch echt gezegd hadden van wel voor het kaartje). Zelf hadden we het idee om misschien bij de mensen die we graag ook thuis zien een toevoeging op het kaartje te maken (zo'n soort folie-papiertje) waar op we zetten dat ze natuurlijk van harte welkom zijn voor een beschuitje bij ons thuis.

Voor wat betreft de kosten... het is inderdaad wat prijziger dan thuis maar het gaf wel heel veel rust. Misschien een idee om te kijken of er in een buurthuis of sportverenigingoid wat te regelen valt?

Hopelijk heb je hier iets aan.

Hoi hoi,

Wij hebben zelf een agenda bijgehouden. Vantevoren hadden we al afgesproken dat opa'oma's en onze broers met aanhang mochten komen wanneer ze wilden (mits wij niet wilde rusten enzo) de rest moest bellen voor afspraak. Wij planden mensen zo in dat we dag visite hadden en dan dag niet dan weer wel enz.

Met 6 weken kreeg ik als verassing een kraamfeest. Er waren toen wel veel man, sommige maar even, andere hele dag (laatste gingen 0.00u weg) Ik was zelf weer helemaal fit en ik hoefde helemaal niets te doen!
Eten, taart, drinken alles was geregeld. Mn ma en oom verzorgde iedereen en ik hoefde alleen op stoel te zitten en kletsen met iedereen.
Ook niet iedereen kreeg Myrthe in hun handen (sowieso gingen mensen die haar niet gezien hadden voor mensen die wel haar gezien hadden)
Ik was tegen hand op hand rondgaan met haar.

Het was een superfeest en ik hoop weer zo'n feest te krijgen bij een tweede!

Ik ben bezig bedrijfje op te zetten voor dit soort feesten, dusse als je hulp nodig heb kun je me mailen....
(ireen_vos@hotmail.com)

Liefs Irene

Hoi hoi,
Bij ons 1e kindje deden we het faliekant fout, veel te veel visite in de eerste paar weken.
Bij de 2e (midden in de zomer geboren, dus velen waren op vakantie, scheelde dus al best) eigenlijk niks gedaan.Liet mensen zelf bellen, en dan trok ik mijn agenda, maar wel pas na een week of 3.Had niet eerder fut en zin in visite.
Bij de 3e (feb.'08) hebben we een kraamfeestje gedaan, na een week of 6.Was klein, want uiteindelijk komen er niet veel mensen meer bij je 3e kindje...hebben dat dan wel 'gezien' van je...kindjes...
En nu, de 4e is 3 weken oud, krijg vooral kaartjes, en vind dat wel best.Elke week komt er 2 keer visite is en kan meer ook niet aan, ben er nog helemaal niet voor in de stemming.
Mijn tip, ik zou niet al te grote groepen doen, bijv. op een zondag 3 'shifts' maken als je echt die 62 man de gelegenheid wilt geven langs te komen.Dus in 3 keer een uurtje met 20 man, is nog veel maar binnen een uur is iedereen weer weg.En dan een uurtje 'pauze' en na een uurtje weer een uurtje de volgende 20 man en zo verder.Lijkt heftig, maar op die manier ben je na 5 uur weer visite-vrij...onaardig gezegd dan...
En verders zou ik het wel proberen thuis te doen, scheelt echt enorm in de kosten en misschien is 20 man net wat in je eigen huis nog wel te doen is...
Succes met je kraamfeestje!
Groetjes Roos.

Hoi,

Ik heb het zelf nooit gedaan, maar wel gezien bij een vriendin, die had ook zoveel gasten, het voordeel is dat je er in 1x vanaf bent, de mensen die het dichtste bij staan zullen toch nog wel een keer langs komen, maar voor tantes neven ed is het wel fijn, voordeel bij zoveel mensen is dat je kind ook niet rond hoeft te gaan, als je hem/haar in een draagzak hangt kan iedereen goed kijken, maar hoef je je kindje niet af te geven en als je alles klaarzet valt het werk wel mee, zo´n feest duurd toch redelijk kort!

Succes in ieder geval, gr MJ

Terug
Bovenaan