Kraamfeest

Hallo allemaal,

Op dit moment ben ik ruim 20 weken zwanger van mijn tweede kindje!

Aangezien we bij mijn eerste zoontje heel wat weken een hoop visite hebben gekregen, wil ik nu voor de tweede een kraamfeest organiseren.

Wat zijn jullie ervaringen? Hoe hebben jullie dit aangepakt.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

Gr, Linda
 
Hoi,
Een vriendin van mij heeft dit ook gedaan, die hebben zo´n enorme vrienden/kennissen kring dat ze bij de eerste maandenlang bijna dagelijks bezoek hadden.
Die hebben met 6wk een kraamfeest gegeven en dit ook al op het geboortekaartje aangegeven, dat is ze enorm goed bevallen, de eerste weken kwam natuurlijk alsnog familie en goede vrienden, maar daar kun je dan zelf in beslissen!
Hun hadden een tent in de tuin en zelfbediening!
Succes ermee!
Gr MJ
 
Hoi Linda,

Ook wij hebben bij de 2e een kraamfeest gehouden.
En nu bij de 3e word het ook weer een kraamfeest.
Het is dan wel één dag een paar uur erg druk maar dan heb je het wel gehad.
Wij hebben ons kraamfeest bij de 2e na 5 weken gehouden en dit inderdaad op het kaartje al vermeld. Toen hebben we het van 14.00 uur tot 17.00 uur gehouden, maar nu gaan we voor van 11.00 uur tot 14.00 uur, omdat je dan s'middags nog kunt gaan rusten.
Wel is het even proppen wat betreft bezoek als je het thuis houdt, wij hadden de 1e keer (in maart) gelukkig wel "goed" weer, waardoor er ook veel mensen naar buiten konden. Helaas zal dat dit keer voor ons niet het geval zijn aangezien ons kraamfeest in Januari gehouden zal worden.
Maar misschien is een tent met verwarming inderdaad een optie.

Wij hebben er zeker geen spijt van gehad!
Het was de 1e weken lekker rustig en echt genieten!!

Groetjes, Anne
 
wij hadden op de geboortekaartje vermeld bezoek graag in de kraamtijd..Een enkeling kwam nog na die tijd, maar we hebben geen weken lang bezoek gehad (zoals vrienden van ons). Ik ben zelf niet zo van een kraamfeest, daarom zetten we nu bij de 2e weer op 't kaartje graag tijdens de kraamtijd bezoek.
Wij zijn ook heel selctief naar wie we een kaartje sturen..doordat we een (boeren)bedrijf hebben komen er veel mensen over de vloer, maar niet iedereen daarvan sturen we een kaartje...
 
Hoi Karin,

Ja bij ons kwam de familie nog op het kraamfeest! Gelukkig wel, want je hebt van die ooms en tantes die je nooit ziet, maar wel verplicht bent een kaartje te sturen en die komen dan uiteraard wel op het kraamfeest, dus die kunnen zich dan mooi met opa en oma vermaken ;)!

Ik vond het erg prettig dat het maar een paar uurtjes was en dat je dan ook wel meteen iedereen gehad hebt.
Ik vond het een erg groot voordeel dat we het de eerste weken lekker rustig hadden en konden genieten, zonder dat je de hele tijd visite krijgt!

Groetjes, Anne
 
@karin
Ja wij zijn ook nog naar het kraamfeest geweest van die vriendin, ik was dag 3 even alleen na 2wk met man en kinderen en toen gewoon op het kraamfeest!
Net als uiteraard ouders broers en nog een enkel goedbevriend stel wat al eerder was geweest!
Moet zeggen dat ik die dag juist veel geholpen heb met koffie zetten en alles aangevuld houden!
Groetjes MJ
 
wel grappig om al die verschillende reacties te lezen...
Ik vond het juist heerlijk de 1e week al dat bezoek, lekker gebruik maken va de kraamzorg en mijn moeder die kwam als de kraamzorg weg was. Na die week had ik het heerlijk rustig en het rijk alleen!! (met het gezin dan)
 
Terug
Bovenaan