Kraamfeest?

Hallo dames,

Wij, twee ondernemende vrouwen, willen graag ons eigen kraamfeestbureau opzetten.
In het kort gezegd willen wij een een dagdeel organiseren bij de ouders thuis waarbij we een kraamfeest op maat aanbieden in overleg met de ouders. Dit houdt in dat wij de zorg van de gasten, het eten en drinken en de entourage op ons nemen. Hierdoor nemen wij alle stress voor een kraamfeest weg voor de ouders.
Het voordeel van een dergelijk kraamfeest is dat de gasten in een tijdsbestek van 3 uur welkom zijn en niet allemaal apart komen.

Aangezien u de doelgroep bent vroegen wij ons af wat jullie hiervan vinden?
Zou u een kraamfeest laten organiseren?
Wat zou een kraamfeest mogen kosten?
Wat mag niet ontbreken op een kraamfeest?

Alvast bedankt voor de moeite.
Heel veel succes tijdens uw zwangerschap en misschien tot ziens?

Met vriendelijke groet,

Katinka & Patricia
 
Leuk dat jullie het willen oprichten en wou jullie even succes wensen...

Ik zou niet zo snel een kraamfeest houden... hou er zelf niet zo van.. Ligt meer aan mijzelf omdat ik slechthorend ben...

Wat er op een kraamfeest niet mag ontbreken is de kadootjes, gebak, dingen voor kinderen zodat ze niet zich kunnen vervelen... en leuk is een er een thema van te maken eventueel...
 
tja ik zou als ik al een kraamfeest zou geven (en die kans acht ik zeeeeeer klein... hebben het bij de oudste 3 niet gedaan en het gaan bij deze 4e en laatste kleine ook niet doen) het toch zelf willen organiseren.

Zelf vind ik het niet een geweldig concept.
Ja je hebt langer visite over de vloer bij losse kraamvisite, maar dan heb je wel ook aandacht voor elkaar.
Wij hebben tot nog toe elke keer wel de agenda redelijk strak gehanteerd, zeker de eerste 3/4 weken.
Dan, van zo tot zo laat.
Paar keer gehad dat mensen dan toch bliiiiijven zitten, maar dan ging ik gewoon naar boven met de kleine en liet het 'eruit bonjouren' aan manlief over ;-)

Zou zelf ook niet zo snel heen gaan denk ik... vind gewoon het hele concept niet zo leuk eigenlijk *oeps*.
 
Ik vind jullie concept zeker wel goed in die zin ik ben niet van de kraamfeesten enzo, maar dat is persoonlijk!
En ik weet zeker dat er wel mensen zijn die hier oren naar hebben!
Wens jullie heel veel sucses hoop dat het een sucses word.

Wel een kleine tip--> hebben jullie een website waarop geinterresserden jullie kunnen benaderen??
Die zie ik nl niet staan

gr louise
 
Wel een leuk idee, maar ik zou zelf geen kraamfeest geven. Hou niet zo van veel mensen tegelijk om me heen. Maar ik heb twee vriendinnen die het wel hebben gedaan en op zich was dat wel leuk. Denk ook wel dat er vraag naar zou zijn.
 
Ik vind een kraamfeest een superuitvinding. Vooral voor die zogenaamde kennissen die je anders nooit ziet maar wel op kraamvisite willen komen (en het liefste in de eerste week).

Ik heb het 3x zelf georganiseerd. Niet te moeilijk hoor, gewoon koffie/thee/fris en beschuiten. Het is even 2 uur buffelen (langer deed ik nooit ook voor het kind) maar dan is het ook gebeurd en zit je niet weekend na weekend met gasten.

Een bureau hiervoor inhuren vind ik een "Amsterdam Zuid" oplossing: voor mensen die echt geld te besteden hebben en er dan ook nog eens iets heel bijzonders van willen maken. Een beetje à la een wedding planner, snap je... Dit is geen oordeel, maar een een typering van mijn idee van jullie klanten. Anders denk ik dat jullie vooral veel voor weinig geld moeten kunnen leveren wil "de gewone man" er gebruik van maken. Waar zit dan jullie uurloon en winst?

Wat hoort er in mijn ogen bij een kraamfeest:
- beschuit, taart, andere versnaperingen in baby stijl, eventueel nog borrelgarnituur
- drinken in alle soorten en maten
- glaswerk/bordjes/bestek e.d. ik zou ook de afwas na afloop niet meer willen doen
- statafels, stoelen, partytenten voor slecht weer e.d. zorgen dat dit er in voldoende mate is indien niet aanwezig
- aankleding: slingers, ballonnen, vlaggen, boompjes bij de deur in babystijl
- gastenboek waarin mensen iets kunnen opschrijven voor de baby
- entertainment voor de meegekomen kinderen (van kleine spelletjes tot luchtkussens bij grote feesten)
- afscheidkadootjes voor de gasten
- na afloop alles weer afbreken en schoon achterlaten

Hopelijk heb je hier iets aan. Succes!
 
Hallo,

Ook wij gaan deze keer een kraamfeest organiseren, dit omdat ik het toch wel erg vermoeiend vond de eerste keer en ook omdat we al een dochter hebben vind ik het niet fijn voor haar om telkens visite te hebben.

Gelukkig hebben we zelf de ruimte om het te organiseren (een grote kantine) en ik denk ook dat ik het zelf zou organiseren. Meer ook wegens het kosten plaatje.

Het zijn al dure tijden als je een kleintje krijgt en dan ook nog eens een feestje, ikzelf denk ook dat het meer zoals mama van 3 ook opschreef een "Amsterdam- Zuid" idee is.

Succes
 
Terug
Bovenaan