kraamfeest

Hoi meiden,
gisteren ben ik tegenover vriendlief begonnen over een onderwerp waar hij eigenlijk pas over 4 maand wil nadenken en het dan het liefst afwijzen... Een kraamfeest.
Wij hebben beide grote familie's en ook nog best wel een vrienden/kennissen club.
Dus ik zei tegen mn lief dat ik geen zin had aan weken / maanden lange bezoekjes en dat ik dus voor het grote gros wat ik hier niet los over de vloer hoef hebben, een kraamfeest wilde geven. Nou hij vond dat allemaal niet nodig en dan had je sommige mensen dubbel enz.. Waarop ik zei beter een paar mensen dubbel als een half jaar in de vistie zitten. Ik wil straks ook met zn 3en genieten van ons prille gezinnetje.
Heb een optel som gemaakt en kom op 90!!! mensen, toen zag hij ook wel in dat als dat allemaal moest komen dat dat wel veel tijd in beslag neemt qua weken...
Nu dus besloten om voor alle mensen wat geen ouders of broers/zussen zijn dat dat op het kraamfeest komt.
En dan doen we de vrienden (20 mensen) op een andere dag. Dus hebben, als alles wel komt 1 middag met 60 a 70 mensen in de tuin maar tis zomer en dan zijn we daar in elk geval in 1 keer vanaf.
Toen kregen we het volgende hekele punt, ik zei leuk dan krijg je straks allemaal verkeerde maat pakjes of dingen die je echt niet mooi vind of je word dood gegooit met knuffels en die hebben we ook echt genoeg... Volgens vriendlief kon je geen cadeautip op et kaartje zetten wan t dat kwam hebberig over, nu heb ik het volgende bedacht en deels van internet gehaald....
Het volgende gedichtje zetten we op de uitnodiging:
Wij doen ook een kraam feest...
Deze tekst hebben wij op onze uitnodiging:

Kleertjes en beertjes heb ik al veel gekregen.
Daar zit ik dus niet meer om verlegen.
Met een bezoekje op mijn feest zijn wij al zeer vereerd.
Als je met niks komt is dat dus ook niet verkeerd.

Ik wilde de volgende 2 zinnen dr ook nog onder zetten maar die werden afgekeurd door vriendlief.
Mocht je mij toch iets willen schenken,
kun je aan een envelopje of een cadeaubon denken.

Maar als mensen het eerste stuk lezen dan word er misschien gebeld met de vraag wat de wens wel is of mensen komen zelf met envelop of cadeaubon...

Zijn er nog meer mensen die een kraamfeest geven? of overwegen?

wij gaan geen kraamfeest geven maar
ik ga wel op het kaartje een kadotip zetten
een kadobon kan ik zelf bepallen waar ons kindje in ligt ha ha lopen doen ze nog niet
groetjes

ik kan mee heel goed voorstellen dat je voor zo een grote groep een kraamfeest geef...
in prencipe denk ik neit dat het voor onze nodig is... maar misschien dat we wel iets in die richting doen daar we allebei nog al actief zijn binnen scouting... en om nu zo 40 kinderen met ouders een voor een over de vloer te hebben... maar goed dat zien we tegen die tijd wel... ik weet uit ervaring dat sommig groepen zo we zo samen zullen komen... en ander als ze bellen kunnen we er altijd naar vragen...

over kadotjes maak ik me wel al zorgen... ik weet dat er in mijn vriend zijn direcht familie mensen zijn die heel erg van duur en merk houden en niet zo van handig... (de kadotjes die mijn zusje al van ze kregen was niet echt waar ik op zit te wachten, maar ben bang dat die niet gaan luisteren naar kadotips....)
maar is wel een goed om er iets op te zetten... (maat of zo.... )

Het is heel normaal om op de kaart een envelopje te zetten.Met het zoeken naar geboortelaartjes kwamen wij dit ook tegen.
Het is toch zonde om met pakjes te zitten die je of niet mooi vind,niet passen of al dubbel hebt te zitten.
Dus ik zou zeggen gewoon doen.

Hoi Butterfly,
Ik vind dat gedichtje sympathiek, daarmee geef je aan dat je graag iedereen kort na de bevalling wil zien en spreken en dat het niet om de kadootjes gaat, om die reden zou ik niet die 2 zinnen aan toe gaan voegen.
Zelf laat ik net als bij de eerste iedereen weer langskomen, ga er eigenlijk ook vanuit dat niet iedereen bij een 2e altijd komt. Maar misschien heb ik dat mis, haha.
Succes met de voorbereidingen! Isis78

Zelf gaan we geen kraamfeest geven, dat waren we het samen direct over eens. Al wordt het misschien behoorlijk druk, we vinden het toch leuker op de "ouderwetse" manier. Maar ieder moet het natuurlijk zelf weten en kan me voorstellen als jullie nu al weten dat het om zoveel mensen gaat, je het liever in 1x wilt doen. Ik vind het gedichtje erg netjes en leuk. Al vind ik het niet echt nodig om die laatste zinnen toe te voegen. De 1e 2 zinnen vind ik eigenlijk al duidelijk genoeg. Maar jullie moeten het er samen over eens zijn natuurlijk!
In de familie hebben we ook al een aantal kraamfeesten gehad en daarbij stond ook een kadotip aangegeven. Vond het niet vervelend hoor.

Als ik het zo hoor doen jullie er goed aan om een kraamfeest te geven! Ik snap wel dat je al die mensen niet los van elkaar wilt ontvangen. In ons geval is dat niet echt nodig, ik weet zeker dat bijna iedereen die we dan uit zouden nodigen ook los een keer gaan komen, dus dan heb je dubbel. Ik heb nog nooit een kraamfeest gehad maar volgens mij is dat ook hartstikke leuk! Wat voor tuin hebben jullie trouwens? Als daar 90 mensen inkunnen?
En over die tekst, zelf hou ik er nooit van om zoiets op een uitnodiging te zetten, maar dat is heel persoonlijk. Ik vind het op elke uitnodiging overbodig, ook bijv. trouw of verjaardag.. En als je dan toch iets wil doen (wat ik ook wel begrijp hoor..) zou ik iig die laatste 2 regels niet doen. Ik weet dat het heel gebruikelijk is maar zelf vind ik het altijd heel erg als mensen om geld vragen, of bonnen. Hoe makkelijk dat ook is.
Wat misschien ook een idee is. Vorig jaar heb ik op de 9maanden-beurs een bedrijf gezien die aan cadeaulijsten doet. Hoe het precies zit weet ik niet maar het principe is volgens mij net zoals die weddinglist in amerika. Jij zoekt dan al alles uit en de mensen kunnen via een persoonlijke link iets voor je bestellen. Of een bedrag overmaken als deel voor een groter cadeau. Moet je maar eens op googlelen als je dat wat lijkt.
Maar goed, het blijft iets heel persoonlijks vind ik. Je moet het vooral zo doen zoals je het zelf wil, het is jullie kraamtijd! gelukkig heb je nog even om na te denken!

Inderdaad, zo'n lijst doen ze in Amerika ook: ook bij babyshowers! Heb wel eens gezien dat je bij de Hema ook een verlanglijstje kan samenstellen, dat werkt dan een beetje volgens hetzelfde principe. Misschien dat dat ook bij een Prenatal oid kan?
Dan hoef je dat alleen nog maar duidelijk te maken aan je bezoek... :$
Succes ermee, ben benieuwd waar je voor kiest!

Terug
Bovenaan