kraamfeest

hoi meiden,

eigenlijk kom ik van het januari forum, maar dacht misschien juist hier ook mama's die het weten.

ik ben begonnen met het maken van de geboortekaartjes (jaja crea bea ik maak ze zelf vind ik leuk).

nou leek het ons leuk om bij de tweede een kraamfeest te geven, zodat je niet dagen, weken losse visite hebt. (directe fam en hele goede vrienden uitgezonderd natuurlijk). maar heb even inspiratie nodig voor een tekst op het kaarte voor het kraamfeest. (we willen een los kaartje in het geboorte kaartje stoppen met de uitnodiging voor het kraamfeest).

iemand hier leuke originele inspiratie? :)

ik hoor ook graag ervaringen van andere die al eens een kraamfeest hebben gegeven:
- hoelang na de geboorte?
- thuis of juist niet?
- wat zet je op tafel (eten en drinken)?
- hoelang laat je het duren?
alle reactie zijn welkom
alvast

Hoi,

Wat leuk dat je zelf de kaartjes maakt, wel een hoop werk zeg!
Ik heb zelf geen ervaring omdat dit mijn eerste is, maar heb al wel wat kraamborrels gehad.
Meestal was dat 's middags tussen 14:00 en 18:00 en dan tussen een maand a 2 maanden na de geboorte.
Een tekst zou ik niet weten, ben totaal niet creatief en wil zelf geen feest geven. Zelf liever los bezoek.
Wat eten betreft was dit bij de meesten vergelijkbaar. Snoep en koeken in blauw en/of roze en verder gewoon lekkere hapjes. En ook de versiering in blauw en/of roze.

Heel veel succes met het organiseren en geniet nog van je zwangerschap!

Groetjes Kim

He hallo
Zelf nooit een kraamfeest gegeven en maar naar 1 geweest. Dat kindje was veel te vroeg geboren dus ze hebben het pas maanden later gehouden. De kersverse moeder wilde graag vertellen en iedereen wilde het natuurlijk weten met gevolg dat ze het bevallingsverhaal die dag zeker 10 keer verteld heeft. Dat kan natuurlijk als je dat prettig vind ... bij los bezoek vertel je het ook diverse keren maar ik zou me er niet prettig bij voelen. Het was toen in het buurthuis dat heeft wel een voordeel als je met meer dan 25 man bent... al weet ik niet hoe groot je huis is. Ik zou max. 3 uurtjes doen. Anders lijkt het me erg vermoeiend.
Veel succes.

groet mamava

Ik ben 21 november bevallen (was 15 nov uitgerekend) en wij houden een kraamfeest op 8 januari. Ik had ook bij de tweede geen zin meer in die oneindige visite, veelal van familie die je de rest van het jaar nooit ziet.

Wij hebben ook een zelfgemaak kaartje bij het geboorte kaartje gedaan.

Ik heb bovenaan 'Uitnodiging' gezet en daaronder de tekst:

Een bezoekje vinden wij reuze fijn, maar mag het op ons kraamfeest zijn!

Dan datum, tijd, locatie.

En tot slot (gezien ik al ruim voorzien ben van kleertjes van de kinderen van vriendinnen)

Knuffels en kleertjes genoeg, zou u het goed vinden als ons meisje om centjes of een cadeaubon vroeg?

Misschien heb je er wat aan.

Terug
Bovenaan