kraamfeest

hoi meiden,

eigenlijk kom ik van het januari forum, maar dacht misschien juist hier ook mama's die het weten.

ik ben begonnen met het maken van de geboortekaartjes (jaja crea bea ik maak ze zelf vind ik leuk).

nou leek het ons leuk om bij de tweede een kraamfeest te geven, zodat je niet dagen, weken losse visite hebt. (directe fam en hele goede vrienden uitgezonderd natuurlijk). maar heb even inspiratie nodig voor een tekst op het kaarte voor het kraamfeest. (we willen een los kaartje in het geboorte kaartje stoppen met de uitnodiging voor het kraamfeest).

iemand hier leuke originele inspiratie? :)

ik hoor ook graag ervaringen van andere die al eens een kraamfeest hebben gegeven:
- hoelang na de geboorte?
- thuis of juist niet?
- wat zet je op tafel (eten en drinken)?
- hoelang laat je het duren?
alle reactie zijn welkom
alvast
 
Hai Ias,

Wij hebben het afgelopen weekend ons kraamfeest achter de rug. Precies een maand na de geboorte van Lise. Alle mensen die dicht bij ons staan, hebben de kleine natuurlijk al eerder bewonderd. Ook wij gaven de borrel met name voor de familie, buren, collega's en kennissen.

Bij het verzenden van de geboortekaartjes hebben we twee verschillende soorten inlegvelletjes meegestuurd. Hierop hadden we een element van het geboortekaartje afgedrukt, met of de tekst:

"Wil je onze dochter komen bewonderen, dan maken we graag een afspraak voor een datum en tijd. Ook geven we op 19 november een kraamfeest van 14.00 tot 17.00 uur Uiteraard ben je van harte uitgenodigd. Graag horen we of je erbij zult zijn. "

of de tekst:

"Om de geboorte van onze dochter te vieren geven we op 19 november een kraamfeest van 14.00 tot 17.00 uur. Uiteraard ben je van harte uitgenodigd. Graag horen we of je erbij zult zijn."

Niet heel origineel, maar er stond in wat erin moest staan. Vervolgens hebben we voor Lise een mailadres aangemaakt dat mensen konden gebruiken om te reageren.

Het was een groot succes. We hadden wat hapjes gekocht en besteld, zodat we zelf niet meer in de keuken hoefden te staan. Wij hebben een aantal beschuiten met muisjes gesmeerd, geboorte petit fours, snoepgoed, verschillende soorten worst en kaasjes, stokbrood, chippies... Op die manier konden we de gasten spreken. Door de drukte hebben we niet iedereen zo uitgebreid kunnen spreken als we hadden gehoopt, waardoor we het gevoel hebben een aantal mensen wel tekort te hebben gedaan. Maar dat is - denk ik - bijna niet te voorkomen.

Er valt wat te zeggen voor een feest buiten de deur. Wij zitten nog steeds met een vieze vloer en een tafel vol cadeaus :) De reden dat we het thuis hebben gedaan, is dat ik het een fijn idee vond om Lise mee naar boven te kunnen nemen als ze overprikkeld was geraakt.

Het was erg gezellig, maar nogmaals: individueel kraambezoek is wel persoonlijker en dan heb je ook meer tijd en aandacht voor het in ontvangst nemen van cadeaus en het spreken van je gasten etc.

Succes met het maken van je keuze en met de laatste loodjes.

Liefs,
Melian



 
Goedemorgen!

Ik ben zelf volgende week uitgerekend en doe 8 Jan. Een kraamontbijt!! Vanwege m'n werk heb ik heel veel met zwangere dames en baby te maken, krijg ook veel geboorte kaartjes dus wilde iets origineels!! Ik doe het thuis, net een nieuw huis, dus dat komt wel erg goed uit!

Mijn tekst op de inlay, in het gebkaartje;

Beschuitje? (voorkant) (staan ook allemaal blauwe muisjes op beschuitje)

Graag zou ik met jou een beschuitje willen eten! Op zondag 8 Jan van 10.00 tot 13.00!

Liefs "naam baby"

Adresgegevens enz.

En ik serveer dan koffie thee, champagne, muffins croissants met blauwe glazuur, beschuitjes, taart, enz....

Mij benieuwen wat jullie hier ook van vinden???
 
Terug
Bovenaan