Kraamfeest

Zondag hebben we het kraamfeest voor onze kleine meid. Wat me eerst een super leuk idee leek, zie ik er nu eigenlijk een beetje tegen op. Wordt het niet te druk voor haar? We hebben al een drieploegen rooster opgesteld om het zo te noemen met telkens een uur er tussen. Zodat wij, maar vooral Caileigh even op adem kan komen.
Daarnaast zit ik me af te vragen of ik haar de hele dag van hand tot hand moet laten gaan. Wij willen dat niet, maar mensen willen haar natuurlijk graag vast houden. Mijn schoonmoeder werd al sjago toen ze hoorde dat ik niet wil dat ze de hele dag van hand tot hand gaat. Maar goed mijn schoonmoeder is een verhaal op zich zelf, het enige nadeel is dat ik strontgeirriteerd wordt van haar opmerkingen en ik ze niet naast me neer kan leggen.
Mensen hebben een uitnodiging met een start en eindtijd, wat als ze blijven hangen? Gewoon wegsturen?! Een beetje uitloop is niet zo erg, maar zit er niet op te wachten dat de hele meuk blijft hangen en ik straks alsnog met iederen tegelijk zit...
Al met al ben ik wel blij dat ik iedereen niet bij ons thuis krijg, maar pfoe er komt toch wel wat meer bij kijken dan ik van te voren had bedacht...

Een "gouden " tip vanuit hier... Draag je kindje in een draagdoek op het moment dat de visite komt... Dit is rustgevend voor je kleine meisje Ze voelt jouw warmte en de kans is zeer groot dat ze door de hele meute heen slaapt.

En als ze lekker in de doek slaap heb je een mooi excuus om haar daar lekker te laten liggen. Voel je niet verplicht om haar uit handen te geven... En die schoonmoeder van je.,... negeer dr lekker.

Wat de plakkers betreft vraag je mannie of hij een kwartier van te voren de mensen wil vragen / attenderen op de tijd... Zodat jij en je kleine meisje even de rust hebben voor de volgende ronde. Tis pittig maar dat soort taken kun je beter uit handen geven.

Mocht je nou geen draagdoek hebben, dan kun je (mits je lekker blijft zitten natuurlijk anders is het gevaarlijk, je kindje tegen je aanleggen, Een grote (niet te dikke) sjaawl om jullie heen wikkelen hier overheen voor de stevigheid een buikband.

Het oogt hetzelfde je kindje zit lekker ingewikkeld en word vele malen minder van je "afgepakt" dan wanneer je haar gewoon op de arm hebt.

Succes!!!

Ik herken je verhaal maar alsjeblieft volg je gevoel. Het is jou kindje en van niemand anders! Dus als jij niet wil dat ze van hand tot hand gaat gebeurt dat dus ook mooi niet. Echt je moet alleen maar doen waar jij je goed bij voelt!

Wij zouden eerst ook een kraamfeest doen maar hebben ons bedacht. Vonden het inderdaad ook veel te druk en hebben mensen apart laten komen. Er is niemand geweest die hem heeft vast gehouden gewoon omdat ik dat niet wil. Vriend en ik hebben hier van te voren duidelijke afspraken over gemaakt. We maken hem niet wakker voor bezoek en de eerste tijd is alleen familie die hem vast houdt. En dan ook alleen als hij wakker is. Hij word niet onnodig uit zijn wiegje gehaald. En ja, daar krijg je soms boze gezichten van (Schoonzus en vriendin) maar ik heb liever een boos gezicht en een stomme opmerking dan een krijsend kind de hele avond/dag!

Oeehhh misschien reageer ik wat fel en dat is niet naar jou hoor. Maar ik word er zo moe van dat mensen maar van alles verwachten en niet kunnen overzien wat voor gevolgen dat heeft!

Ennuh...schoonmoeders...GRRRRRRRR!!!!

Dus lieverd gewoon doen waar jij je goed bij voelt.Plakker gewoon weg sturen en als jij je kindje niet van hand tot hand wil laten gaan dan gebeurt dat niet!!!

Succes!!!
Liefs

De draagdoek is nog wel een idee inderdaad! De middelste ploeg wordt het drukst en de meest 'grijpgrage' mensen dus dan pakken we de draagdoek erbij.
En je reageert helemaal niet fel nelie, ik hanteer dezelfde mening. we kregen met Pasen de opmerking van mijn schoonmoeder dat mijn man egoïstisch is en dat er meer mensen zijn die haar vast willen houden. Pffffff rot op, maar goed de bom staat op barsten naar haar toe dus binnenkort ploft ie wel ;)

Ik herken het schoonmoedergevoel ook wel. Laatst had mn schoonmoeder Luana vast. Die had net een onrustige dag en huilde veel. Volgens mijn schoonmoeder worden alle baby's stil zonder speen. Nou die van ons dus niet!! Als ze echt overstuur is dan word ze alleen maar stil op de linkerarm met een speentje, anders niet. Wel 10x gezegd maar luisteren? Nee hoor. Ik heb het een poosje aangezien en haar toen weggepakt en zelf getroost. Vond ze niet leuk, maar jammer dan! Moet ze maar luisteren! Ik vraag haar ook niet als oppas omdat ik dan een krijsende baby heb als ik thuiskom. Het is verder een lief mens, maar dit snapt ze gewoon niet. Prima, maar dan pas je niet op is mijn idee.

Maar wat je feest betreft..ik zou het idd duidelijk aangeven of ze wel of niet vastgehouden mag worden. Als je meidje er goed tegen kan en jij vind het geen probleem, lekker doen. Wil jij het niet en is ze dan snel overprikkeld? lekker niet afgeven!!! Laat haar lekker in haar bedje slapen en als ze wakker is laat je haar even zien en dan weer naar bed. Tis een baby, geen pop!!

Succes meis en volg je gevoel!!!
Liefs ciomama

Ja wat kan kraamvisite veeleisend zijn. Uren blijven plakken om hem vast te kunnen houden wanneer hij wakker is. Tenminste dat denken ze, want ik laat hem ook echt niet van hand tot hand gaan. 1 keer gedaan en het resultaat was een krijsend kind de rest van de avond. Doe ik dus niet meer.
Ja dan krijg je opmerkingen inderdaad. Bahbah. Snap dat echt niet. Kraamvisite moet niet langer dan een uur blijven, mogen best even in t wiegje kijken of over zn wang aaien als ie bij mij of papa ligt maar verder niet..

@ ciomama...hahaha het een baby geen pop :) Denk dat die hele zin het complete gevoel omschrijft!

Gek heh dat mensen dat toch allemaal maar verwachten dat ze je kindje vast kunnen houden. Wij zijn een keer naar een voorlichtingsbijeenkomst geweest van de kraamzorg en die raadde het zelfs af om te doen. Helemaal als je een overgevoelig kindje hebt (zoals die stinker van ons :))

En misschien moeten we een apart topic openen over de frustraties rondom schoonmoeder :)

Liefs!

Hier zijn ze er nu wel aan gewend hihi. Ze kennen me met gemak wel en als ik niet wil dat mn kind van hand tot hand gaat, dan niet! Komt vanzelf wel als ze wat groter is. De fam kan er nog lang genoeg van genieten denk ik maar. Wij laten onze kleine meid straks ook dopen en dat is ook zo'n fijn ik-wil-de-baby-vasthouden dag haha. Nou als madame moe is gaat ze naar boven in haar bedje slapen en verder dikke pech hihi!

@nelie1982..een topic over schoonmoeders...geen slecht idee haha!;-)

Liefs ciomama

Terug
Bovenaan