kraamfeestje of kraambezoek?

A

Anoniem

Guest
Weten jullie al hoe jullie de kraamperiode willen doorbrengen? Met kraambezoek of een kraamfeestje waar iedereen tegelijk komt? het heeft allebei natuurlijk voor en nadelen. Wij twijfelen nog een beetje, hebben jullie tips?

Groetjes hanke

Hoi Hanke,

wij hebben bezoek gedaan en achteraf maar goed ook. Ik heb een spoedkeizersnede gehad met daar als complicatie een trombosebeen eroverheen gehad. Ben drie maanden bezig geweest met pijn, spuiten, medicatie, controles in het ziekenhuis. Een kraamfeest zou bij ons niet gelukt zijn. Nu had ik mondjesmaat visite, welke voor Lotte kon zorgen. Heb namelijk veel mantelzorg nodig gehad, want het trombosebeen deed zo verschrikkelijk pijn, dat ik nog geen luier kon verschonen.
Tja, ik heb het wel over een uitzonderlijke situatie, maar dat hadden wij van tevoren ook niet kunnen bedenken.

succes met de keuze.

Groetjes Suzanne, mama van Lotte

Hoi hanke,

net als jullie twijfelen wij ook een beetje.
Ik denk dat wij gaan kiezen voor bezoek.
maar wel met mondjes maat...
en de eertse 4 dagen alleen echte vrienden en directe familie.
eerts maar eens genieten van onze spruit!

succes
lizz(30 week)

Hai hai,

Bij mijn eerste hebben we gewoon tegen alle vriende gezegd dat we de eerste week geen visite wilde hebben.Alleen de familie is in die week geweest(en alleen beste vriend van mijn vriend en mijn beste vriendin).Daarna hebben we het geleidelijk aan gedaan, niet teveel visite op 1 dag.Dat vonden we heel fijn.Op een gegeven moment ben je de visite wel beu hoor.Maar zo hebben de eerste week lekker kunnen genieten.Ik denk dat we het nu ook weer zo gaan doen.

Veel liefs Summy26

Hai

Het zal denk ik wel gewoon kraambezoek worden, maar wij laten wel op het kaartje zetten van gelieve even te bellen wanneer je wilt komen, want we hebben allebei geen zin in stress ect ect.

Wij hebben toch besloten dat het een kraamfeest wordt. We doen het gewoon bij ons thuis (of in de tuin met goed weer) De hele dag, dan is het een beetje gespreid. Zijn er moeders die al ervaring hebben met zo'n feestje, of ben je er een keer geweest?

heb je dan tips voor mij om er echt een feestje van te maken??

Alvast bedankt,

Groetjes Hanke

Hoi,

Wij doen gewoon kraamvisite.
Ik ben een keer op zo'n kraamfeest geweest en vond het echt zielig voor het babietje. Het ging echt letterlijk van hand tot hand. Iedereen wilde het even vasthouden. Bovendien hadden de ouders er zelf niks aan, want die liepen alleen maar heen en weer om te kijken of alle gasten nog wel drinken hadden enzo. Als je een feest wilt houden moet je dus wel alles tot in de puntjes regelen, anders heb je er zelf weinig aan. En ik zou er ook niet voor kiezen dat iedereen het kindje even vast moet houden, vond ik echt zielig voor't kind.

Wij doen gewoon de familie en goede vrienden in de kraamweek, en de rest later een keertje. De vorige keren hebben we dat ook zo gedaan, we kregen toen de laatste visite ongeveer 2 maanden later. Vond ik wel zo rustig en kun je met alle visite lekker bijkletsen.

Liefs Annemarie

Wij hebben gekozen voor gewoon kraamvisite. Zo'n feest lijkt me helemaal niets. Zo ongezellig en inderdaad een baby van hand tot hand laten is niet wara ik voor zou kiezen, ookmet gewoon bezoek niet.

Ik wilde wel gewoon graag tijdens de eerste week kraamvisite, je kan dan namelijk afspreken dat men kan komen voor een half uur/uur, iedereen snapt dan dat je het niet langer volhoudt, terwijl als je twee/drie weken verder bent dan verwacht iedereen al weer dat je de visite de hele middag/avond wil hebben.

Helaas iedereen besloot bij ons massaal om weg te blijven die eerste week. Jammer hoor, voelde me daardoor toch wel wat eenzaam.

Miep

Terug
Bovenaan