Kraamhotel, wie ervaring?

Dag, wie heeft er ervaring met bevallen in een kraamhotel? Ik wil niet thuisbevallen, ik heb geen medische indicatie maar wel een traagwerkende schildklier en daarnaast vind ik het fijn in de buurt van het ziekenhuis te zijn (we wonen ook op bovenetage,,,dus ook niet handig als je toch ineens de deur uitmoet).

Nu las ik dat er in Den Haag een kraamhotel is gekomen. Wie heeft er ervaring met dit begrip?

Hoi,

Ik heb geen ervaring mat een kraamhotel maar ken het wel. Zelf weet ik dat er bij ons in Tilburg 1 zit. Deze heeft volgens mij 1 keer per maand een open avond zo dat je er rond kan kijken en vrij stellen.
In het kraamhotel krijg je een eigen kamer waar je volgens mij maximaal een week in mag verblijven, maar dit kan ook gewoon 1 dag zijn. Er zijn daar 24 uur per dag verpleegkundige aanwezig die jouw en je partner kunnen ondersteunen tijdens de weenen, bevalling en de kraamtijd.

Hoi,

Ik heb 7 jaar geleden een paar dagen in het kraamhotel  in Rotterdam doorgebracht. Bevalling moest in ziekenhuis en ben daarna naar kraamhotel gegaan. Wij woonden toen in een klein appartement en het leek mij wel een handige oplossing.
Ik vond het echt super!
Je kan 24 uur bellen om hulp; bijv met aanleggen voot borstvoeding of andere vragen. Je kamer wordt 1 keer per dag schoongemaakt en het eten was er prima. Je kan 24 uur bezoek ontvangen en je partner kan blijven slapen en mee eten.
Ik vond het met name ideaal omdat je geen kraamzorg om je heen hebt en echt lekker kan uitrusten, terwijl er wel een paar dagen 24 uur per dag iemand aanwezig is om je te helpen. Ben nu zwanger van de 2e en kan niet naar kraamhotel omdat mijn man dat niet alleen redt met nog een zoon van 7 die naar school moet enzo. Anders had ik het zo weer gedaan.

Groetjes Noortje

Terug
Bovenaan