Kraamhotel

A

Anoniem

Guest
Hi ,

Ik overweeg om na mijn bevalling om   een paar dagen in kraamhotel te verblijven.

Graag zou ik willen weten of er zwangere vrouwen zijn op dit forum die in een Kraamhotel na hun bevalling zijn bijgekomen

Hoi Nomidia,
Ja, ik ben in het kraamhotel geweest. Heerlijk! Echt super en de volgende keer doe ik het weer! Met mijn eerste was ik wel thuis, maar vond dat zo hectisch. In het kraamhtel is het echt jij en de baby en dat beviel me wel. Je hebt je eigen kamer met 2 bedden (eentje voor man, vriend etc) en de kraamverzorgende komen op 3 (ongeveer) vaste tijden langs en als je tussendoor vragen hebt kan je haar bellen. Je baby heeft een plastic wiegje (net als in het ziekenhuis) en verder is echt alles aanwezig. Bezoek kan natuurlijk gewoon langskomen wanneer jij dat wilt!
Ik was echt zo aan het genieten daar, vond het echt jammer dat ik weer naar huis moest.
Groetjes Anne.
Ik heb het idee dat heel veel mensen denken dat het hotel vooral bedoeld is voor mensen die klein wonen, dat is echt niet het geval.
Oh ja, ben je al bij een opendag geweest? Dan krijg je ook een goede indruk.

Hi Anne,

Bedankt voor je reaktie.

Ik heb het zo vaak in mijn familie meegemaakt ( zussen /schoonzussen) ...na de bevalling is de naaste familie gelijk aanwezig. Ze bedoelen het allemaal wel goed hoor.  Er wordt door de familieleden uitgebreid gekookt/ opgeruimd en afgewassen, de hele dag blijven ze aanwezig. Ze laten de moeder wel  fysiek uitrusten, maar toch....elke keer je kamer binnen komen om wat te vragen ....en dan de kinderen erbij. En dit gaat zeker zo een week door.Ik moet er niet aandenken. Ik dacht zelf om iedereen van te voren te laten weten om op afspraak langs te komen. Maar ik weet zeker dat ik sommige hiermee zou kwetsen. Mijn man kwam op het idee om naar een kraamhotel te gaan ( idee had hij van zijn collega). Ik zelf had er nooit wat over gehoord.

Ik ben niet naar de opendag geweest.  Als er  1 is , ga ik zeker. Ik zelf woon in Den Haag, volgens mij is de dichtsbijzijnde Rotterdam.   Ik moet nog wel bij mijn verzekering vragen of het vergoed wordt.

Nogmaals bedankt

Hoi,
Ook ik ben na de geboorte van de tweede een week in een kraamhotel geweest. IDEAAL!!! Je komt echt aan je rust toe, er is namelijk nix te doen, behalve voor je babietje zorgen. Eten wordt gebracht en weggehaald, bezoek kan op de gang koffie en thee pakken, als je nog andere kinderen hebt, kun je die tijdens bezoekuur volledige aandacht geven, heb je s'avonds hulp nodig dan kan dat. Er is 24 uur per dag hulp aanwezig. Ik kwam echt compleet uitgerust thuis.
Als ik thuis zou blijven, ga ik toch ook weer meteen voor de andere kinderen zorgen als de kraamverzorgster weg is. In het kraamhotel kun je je echt helemaal op je nieuwe kindje richten, heel fijn. En als je goed uitrust na de bevalling kun je de tijd erna ( gebroken nachten, krampjes, huilen, hormonen etc.) veel beter aan.
Ik raad het iedereen aan. Zeker bij tweede/derde etc. kinderen.
Ik ga in ieder geval ook dit keer weer.
Groetjes Ivy

Ps: het wordt door de meeste verzekeringen vergoed. Tenminste het is even duur als kraamhulp aan huis (daarvoor moet je bij mijn verzekering ook een eigen bijdrage per uur betalen).
Ivy

Hoi,
ja dat klopt. Bij bij (OZ) werd het volledig vergoed. Ik kreeg 8x8uur, bevallen in ziekenhuis (dan gaat er 1x8 af) en toen gelijk naar het hotel.

Groetjes Anne

Hi Dames,

Ik heb inmiddels bij mijn verzekering (DSW) nagevraagd. Alles wordt vergoed.
Alleen maaltijden moet je zelf betalen ( niet zo een ramp).
Ik vind dit echt geweldig, raar dat ik hier nooit wat over gehoord heb in mijn familie/kennis kringen.

Bedankt dames

Terug
Bovenaan