Kraamhotel

Wie heeft er ervaring met t kraamhotel? Waar kan je vinden waar ze staan? Heb al gekeken op internet maar kom niet echt ver.
Ben je daar voor verzekerd of betaal je dat zelf?
Ik ben nieuwsgierig naar de ervaringen omdat ik er zelf over na aan t denken ben om het te doen.
 
Kijk even op

http://zwanger.jongegezinnen.nl/Bevalling-Kraamtijd/Voorbereiding/Bevallen-in-een-kraamhotel.htm

Vaak wordt het gewoon vergoed door de verzekering.

Groet Vic
 
Zoals ik het begrepen heb, betaal je een eigen bijdrage maar word het grootste gedeelte vergoed.
Als je partner meekomt dan moet je voor hem wel volledig betalen.
Misschien kun je via je verzekering vinden waar zorghotels zijn. Want zo heet het hier namelijk.
Zelf dus geen ervaring maar heb dr ook niet de behoefte aan. Ben liever thuis.
 
Ik ben zelf bij kraamhotel De Meiboom in Tilburg naar een info avond geweest. Reden voor mij is dat ik op dit moment alleenstaand is. Ik woon in Nuenen (bij Eindhoven) en dit is het dichtstbijzijnde (!!) kraamhotel. Ik vond het tegen vallen. Erg klinisch. Op TV ziet het er altijd zo gezellig uit. Maar ik zag en ervaarde weinig verschil met een ziekenhuis.
 
Jah als je kan DOEN!!! Ik heb mezelf ook al ingeschreven en bevestiging gehad. Ik ben nu zwanger van mijn 6e, met mijn 3e, 4e en 5e ben ik ook in het kraamhotel geweest. Ideaal. Vooral ook als je al kindjes hebt. In Rotterdam weet ik dat er 2 zijn maar ik weet niet waar jij woont. Je moet zelf gewoon de normale vergoeding voor gewone kraamzorg thuis betalen, met dat verschil dat je voor 8 uur betaald, maar 24 uur zorg krijgt.
 
Terug
Bovenaan