Kraamhotel

Hi allemaal,

Ik ga bevallen in het ziekenhuis en daarna blijf ik een paar nachtjes in het kraamhotel.

Nu wil ik dit weekend mijn tas klaarzetten, aangezien ik bijna 35 weken ben. Maar ik weet niet goed wat ik er allemaal in moet doen voor mezelf... Wat doe ik nou aan daar die paar dagen?

HELP ME OUT hahaha

 
wat jezelf lekker vind, in ieder geval je nachtkleding, gewone kleding voor overdag, spulletjes om je te wassen en dingen die je normaal ook gebruikt, creme make-up. boekje om dingen op te schrijven, pennen, boek om te lezen, je mobiel, camera,

Ik heb ook 3x in het kraamhotel doorgebracht na mijn bevallingen, heerlijk! Als alles goed gaat ga ik na deze bevalling ook weer.
geniet ervan!
Waar ga je?
 
bij ons in de maartmama's is de vraag ook geweest... hier een lijstje heb em ff gekopieerd

*1-2 setjes kleren voor de baby
*schoon shirt/ondergoed ed voor jezelf
*fototoestel met extra batterijen/videacamera
*tandenborstel ed(toilettasje)
*kleingeld (telefoon-parkeren ed)
*maxi-cosi
*iets te lezen of een gameboy of zoiets, ook voor je man
*iets te knabbelen
* briefje met de namen (wil wel eens fout gaan in de emoties, staat meteen alles goed gespeld enzo)

 
Als je een paar dagen in het kraamhotel blijft heb je meer setjes kleding nodig voor je baby en voor jezelf.
Voor iedere dag een schone pyjama voor jezelf (je gaat waarschijnlijk veel zweten na de bevalling), en als je overdag wil aankleden na je bevalling neem dan sportbroeken/trainingsbroeken/joggingbroeken of lekker zittende positiekleding mee. Je gewone kleding pas je waarschijnlijk pas na een paar weken weer.
Grote onderbroeken waar kraamverband in past en waar het niet erg van is als er bloed in komt, en voedingsbh's als je borstvoeding gaat geven of juist strakke bh's als je flesvoeding gaat geven. Neem er genoeg van mee ivm doorlekken.
 
zeker lekker trainings/jogging broeken... die zitten echt t lekkerst de eerste dagen hoor...
khad ook bijv lekker t shirts van mn man aan... lekker boeiend dat je er dan niet leuk gekleed uitziet..
kzag hier boven ook iets van make up... k moet zeggen k moest er niet aan denken.. de 1e dagen ben je toch btje moe en loom
en onderbroeken idd van die grote (oma dingen) haha ziet er niet uit maar kraamverband zit er beste in... Hoorde in z huis bij ons toen ooooooh gelukkig je hebt tenminste goeie onderbroeken bij blijkbaar zijn er dus ook mensen die denken dat ze na de bevalling weer een string aan kunnen en proppen daar dat kraamverband in... nou dat gaat nooit passen natuurlijk..
en bh's ik kon alleen die grotere die ik tijdens zwangerschap aan kon.
 
Als je naar het kraamhotel gaat heb je voor de baby geen kleding nodig, dat krijgen ze van daar. Alleen een setje voor als je weer naar huis gaat. Eigen kleding kan gebracht worden door familie ed die op bezoek komt, dus aan 1 of twee setjes heb je in principe genoeg.
Mijn man kwam elke dag met de kinderen op bezoek en bracht dan schone kleding mee en nam het vuile mee naar huis.
 
@ reisa,

ja dat kan ook hoor, tenminse in het kraamhotel waar ik heen ga wel. Je moet alleen dan wel heel goed opletten dat ze de kleertjes niet op de grote hoop gooien dan ben je je kleertjes kwijt. In het ziekenhuis hingen ze een briefje op het bedje "let op ik draag mijn eigen kleertjes.
Maar dan heb je toch voor elke dag 1 set kleding nodig voor je kindje, en liever nog 2.
 
Terug
Bovenaan