kraamhulp controle...

maandag komt de kraamhulp langs. Even praten en alles checken denk ik. geen idee wat ik me erbij moet voorstellen. Is de kraamhulp bij jullie al geweest?

ja, bij ons is alles gecheckt en in orde verklaard. Het was iemand die ik kende omdat ik zelf ook in de kraam heb gewerkt dus dat nog niet alles was gewassen werdt door de vingers gezien :p
Ze wilden bij mij weten wat we de belangrijkste taken van de kraamhulp zouden vinden als het zover is. We zitten gelukkig vrij goed op 1 lijn dus dat was geen probleem nu moeten we alleen nog uit zien te vogelen wie er gaat koken dan. Mijn vriend of de kraamhulp. Mij maakt het niet uit maar ik doe het niet.

Bij ons zijn ze ook afgelopen week geweest, ze komen vertellen wat je kan verwachten en of je al bepaalde wensen heb en kleine chicklist of je bepaalde dingetjes al heb of besteld heb zoals de kraampakket van zorg verzekering en of ons bed op klossen moet en die worden volgende week bezorgd.
fijne avond nog.

X

ja bij ons een paar weken geleden geweest. Was kort gesprekje. Verteld wat we een beetje konden verwachten. Gekeken of de kraamhulp veilig kan werken en ze heeft het kamertje bewonderd.

Liefs

Hier komen ze pas over 2 weken checken dus ik heb nog ff... Al zijn we deze week qua in richten enzo wel kaar denk ik zo. Aankomend weekend de laatste dingetjes aanschaffen en dan mag het van mij komen...

Met 30 weken kwam ze om de koffie, vooral om even kennis te maken. Even inschatten wat voor soort gezin we zijn, hoeveel hulp we nodig hebben. Het kraamcontract opstellen e.d. Met 36 weken belt ze nog een keer om te vragen hoe het gaat, of er complicaties zijn waar ze van moet weten en of alles klaar ligt.

Ik vind het niet echt dwingend dit keer, de vorige keer vond de mevrouw dat ik met 30 weken alles al rond moest hebben. Dat valt wel mee vond ik, kwam snel genoeg als mn verlof begon, een week verlof en ik heb alles aan kant.

hier alleen telefonisch, a.s. dinsdag. (dan 34+1) Als het de eerste was geweest, waren ze wel gekomen, nu met de tweede kon het blijkbaar ook via de telefoon. Bij de eerste was ik uitgerekend in een periode van enorme krapte in kraamhulpland, dus toen ook alleen telefonisch. Wel prima eigenlijk.

Ook hier een aantal weken geleden geweest. Wij zaten toen midden in een verbouwing, dus een grote chaos.
We hebben alleen maar een gesprek gehad. Ze heeft verder niets bekeken. Wel gezegd dat het bed op klossen moet.
Verder niet in het kamertje gekeken of de badkamer.
Zij heeft haar verhaal gedaan en ik kon vragen stellen.
Vond het niet bijzonder..

Terug
Bovenaan