kraamhulp uren

Ik weet niet hoe het bij jullie is..maar ik heb vorige week een brief gekregen van mijn zorgverzekeraar.. Deze schreef dat door de zomerperiode en te weinig kraamhulpen je waarschijnlijk maar 24 uur kraamzorg krijgt en dit verdeeld over 8 dagen dat is dan 3 uur per dag!!! omdat ik bij CZ verzekert ben bieden hun mij nog 16 uur huishoudelijke hulp aan...hier op moest je dan reageren of je het wilde ja of nee..tuurlijk heb ik dit gedaan....want 24 uur zorg is natuurlijk wel heel weinig!!(dit is in het slechtste geval)..Hoe zit dit bij jullie??? en hoe lossen jullie het op!!B.v. met meerdere kinderen...Ben benieuwd naar jullie reactie's

groetjes Vosje

Hoi Vosje,

Jeetje wat balen zeg! Ik heb nog niets gehoord van de Omring (daar krijg ik de kraamhulp van), maar ik hoop niet dat het ook zo zal zijn. Ik wilde juist extra uren inkopen omdat ik nog 2 kinderen heb rondlopen...
Wel las ik in de krant dat per september bij de Omring de bezetting qua personeel weer ok zal zijn... maar ja of dat waar is?! en dat ze inderdaad nu ook met kraamhulp en thuiszorg alles proberen op te lossen... maar ja 3 uurtjes per dag is wel heel erg karig....
Sterkte!
Groetjes Kirsten

Ik heb daarover nog niets gehoord van mijn verzekeraar, avitae, maar ik woon in het midden van het land bij Utrecht, dichtbevokt gebied, dus ik ben er bang voor hoor, dat het hier niet veel beter zal zijn.
Maar ik neem aan dat ik dat, net zoals jij, wel van te voren zal horen.

Kan je misschien ook wat extra hulp krijgen van familie of vrienden, want mocht ik echt het minimale aan zorg krijgen, dan vraag ik denk toch ook of mijn moeder misschien hier in huis wil helpen, maar aan de andere kant, mijn man is ook gelijk twee weken vrij, dus misschien zal het niet nodig zijn.

Ach we zien wel, het is wel jammer dat het zo krap aan is met de kraamverzorgsters.

Alice

Ik ben bij VGZ verzekerd en ook ik heb een brief gekregen over het feit dat ik waarschijnlijk minder uren kraamhulp krijg. Zij hebben mij 18 uur extra huishoudelijke hulp aangeboden. ik heb dit wel geaccepteerd natuurlijk. 3 uur per dag is inderdaad veel te weinig. Gelukkig wil mijn moeder ook nog wel even komen helpen. Mijn vriend neemt pas vrij als de kraamhulp weg is.

Ik heb van de week een brief gekregen van Nedzorg en ik krijg ook minder hulp. Waarschijnlijk halve dagen en voor de rest een huishoudelijke kraamhulp. Ik ben heel erg benieuwd hoe dit af gaat lopen. Ik baal er wel van want je krijgt al zo weinig hulp en nu is het nog minder..

Groetjes Evelien

Hoi,
Ik heb inderdaad een aantal weken geleden ook een brief gekregen van de kraamzorginstelling waar ik kraamzorg van af neem.
Ook veel minder uur dan normaal.
Gelukkig heeft mijn moeder aangeboden om het huishouden te onderhouden.
Dus echt zorgen maak ik me niet.
Wat ik me wel afvraag is of we dan nog de volledige eigen bijdrage moeten gaan betalen.
Ik ben dit jaar onvoldoende verzekerd, zodat dit niet gedekt is. Niet echt handig, maar ja. Ik zie het al helemaal gebeuren dat we wel gewoon het volledige bedrag moeten gaan betalen. Pffff.
Groetjes, Miriam

Hoi hoi,

Ik heb ook een brief gekregen dat de hulp verlaagd wordt naar 3 uur per dag en ben ook verzekerd bij CZ dus kreeg dezelfde regeling als Vosje aangeboden (+16 uur Huishoudelijke hulp). Ik heb nog niet gereageerd, maar mijn moeder heeft gelukkig aangeboden om de eerste week vakantie te nemen zodat ze een weekje bij ons kan komen logeren om te helpen (ze moet vanuit Groningen naar Haarlem komen dus is wel heeel erg lief). Daarna neemt m'n vriend nog 1 a 2 weken verlof en zijn we al weer 3 weken verder. Dat moet vast lukken zo denk ik.
Ik hoop dat jullie allemaal ook genoeg lieve vrienden en familie hebben om het gat op te vangen.

Groetjes,
Nathalie

Terug
Bovenaan