kraamhulp

Dit is mijn eerste zwangerschap dus ik ben helemaal nieuw en onbekend met alles. Ik heb 22 mei mijn eerste controle (aaaa, spannend!!!) en iemand vertelde me dat je vroeg moest beginnen met het aanvragen/regelen van kraamhulp. Maar hoe doe je dat? Wordt dat via de verloskundige geregeld of moet je daar een bureau voor bellen? En wordt dat vergoed door de verzekering?
Kan iemand me info geven hierover?
Dank je wel toekomstige mama's en jullie trouwens ook allemaal: GEFELICITEERD!!!!!
 
Gefeliciteerd!
Kraamzorg wordt vergoed door je ziektekostenverzekering. Hoeveel uur je krijgt en of je evt. iets bij moet betalen hangt van je verzekering af. Gewoon even bellen en informeren of je polis erop na lezen. Je meld je aan voor kraamzorg bij de Thuiszorg of bij een particulier kraamzorgburo.
Ik kreeg alle info van de verloskundige toen ik daar voor de eerste keer was.
Als je je aangemeld hebt krijg je een bevestiging en pas als je ongeveer 36 wkn zwanger bent hoor je weer wat, dan krijg je een zgn intakegesprek bij je thuis (tenminste hier werkte dat zo) en dan kijken ze of je bv. huisdieren hebt, evt. andere kinderen, bijzonderheden, of je bezwaar hebt tegen een stagiaire etc.
Je kunt dan ook van alles vragen.
Als je kind geboren is moet je dezelfde dag nog contact opnemen met ze en dan sturen zij iemand langs.
In een notendop het verhaal van de kraamzorg!
Groetjes Anne
 
Hallo
Gefeliciteerd, je moet je inderdaad vroeg aan melden om hulp te krijgen, ik ben cz verzekerd en betaal dan zelf nog ongeveer 3,50 uro per uur aan hulp. Ik heb mijn eigen aangemeld bij de thuiszorg hier en die verteleln je dan dat je ook je eigen moet aan melden bij je verzekering, maar je kan ook kraamhulp krijgen via je verzekering, die hebben ook een eigen kraamhulp.
 
Hoi, je kan zelf bellen naar de stichting die kraamhulp geeft , want je moet je meestal voor dat je 3 maanden zwanger bent aanmelden om er zeker van te zijn dat je kraamhulp kan krijgen. het wordt vergoed door het ziekenfonds en je moet wel een eigen bijdrage betalen per dag .
Bij mij was dat 7.50 euro, maar dit kan wisselen per stichting.
het ligt er aan waar je woont maar hier heb je het reguliere bureau dat hulp geeft maar je kan ook een particulier bureau inschakelen, dit wordt ook gewoon vergoed.
Ik zou zeggen bel eens want zij kunnen je alles vertellen en beter vroeg als te laat.
succes
 
Hoi,

Je moet gewoon even met je verzekering bellen. Die weten wel hoe je het verder moet regelen. Bij mijn verzekering is het zo geregeld dat zij je bij de kraamzorg van jou keuze aanmelden. Deze nemen op hun beurt weer contact met je op.

succes gr karin
 
Zodra mijn verzekeringsmaatschappij wist dat ik zwanger was,hebben ze me een aanmeldingsformulier gestuurd.Dat was wel heel makkelijk.In deze omgeving zijn er zelfs meerdere kraamzorg bedrijven,dus had ik ook nog een keuze.In week 15 had ik m'n bevesting al binnen,succes met de zwangerschap
 
hoi hoi!
van harte gefeliciteerd.

je moet gewoon ff je ziektekostenverzekeraar bellen en die stuurt je informatie, tenminste dat deden ze bij mij. en toen ik op het eerste gesprek kwam bij de vk, kreeg ik allemaal folders mee over kraamhulpbureau's enz hier in de buurt. dus ik kon er 1 uitzoeken en bellen.
loopt wel los allemaal. liefs van sandy
 
Terug
Bovenaan