kraamhulp

hallo
ik ben 30 weken zwanger en deze week komt de kraamhulp maar komt die controleren of je alles hebt ofzo?of gewoon kennis maken.Wie heeft hier ervaring mee.
 
Hai, bij mij is ze vandaag langsgeweest voor een intakegesprek. Dit is niet de kraamhulp die je krijgt, maar degene die alle informatie geeft en wat je allemaal in huis dient te hebben etc etc.

Dus gewoon even je verzekeringspapieren bij de hand hebben, informatieboekje doorlezen, en koffie zetten :)
dan komt alles goed!

Groetjes,
Eloïne
 
Bij mij kwam ze niet de spulletjes controleren, maar wel vragen wat voor soort kraamzorg ik wilde en hoeveel uur ik vergoed kreeg van de ziektekostenverzekering. Handig is als je dat al bekeken hebt. Verder vroeg ze of er nog andere kinderen in het gezin waren en of er huisdieren waren. Ze orienteerde zich op onze situatie. Ook heb ik wel wat vragen aan haar kunnen stellen over de verzorging van de baby en de benodigde spulletjes.
 
Bij mij was het net zoiets als bij bovenstaande dames. Alleen bleek die dame wat bij mij kwam ook nog lactatiekundige dus we hebben het ook nog uitgebreid over borstvoeding gehad en ik heb daar heel veel over kunnen vragen. Bij het kamertje heeft ze niet eens naar binnen gekeken (terwijl de deur toch opstond).

groetjes, Jane
 
Bij mij hebben ze ook niet het kamertje gechecked, maar er zijn er bij die dat wel doen heb ik gehoord. Dan kijken ze of je genoeg luiers hebt en of alles veilig is e.d. Volgens mij komt dat trouwens niet zo vaak meer voor, maar je weet maar nooit ....

Groetjes,
Jacqueline
 
Dito!
Errug gezellig gesprek trouwens. Bij mij vroeg ze wel of ze het kamertje mocht zien maar dat was meer uit pure nieuwsgierigheid dan uit controleren (sorry voor de woordspeling)Wat me wel tegen viel is dat ik 3 verschillende kraamverzorgsters heb gehad, gelukkig kon ik het met alle 3 goed vinden maar ik vond het niet leuk. Heb dat ook aangegeven toen ik van de week opnieuw kraamhulp ging aanvragen.
 
Terug
Bovenaan