Kraamhulp ???

Hoi meiden,

Ik zat net even de foto's van Yari uit te zoeken om ze in te plakken,
nu zag ik dus de foto's van onze 2 kraamhulpen.
Wij kregen er de 1e paar dagen 1 en toen een andere omdat het vakantie tijd was.
Hoe is jullie ervaring met de kraamhulp ???
De eerste van ons was een hele leuke, spontane, gezellige kletstante.
Maar het poetswerk zag ze niet zo.
De 2e kraamhulp die na een paar dagen kwam was  eenbeetje stug en deed eigenlijk geen moeite om contact met Yenna te maken, terwijl Yenna nog weken de naam van de 1e kraamhulp geroepen heeft.
Daarin tegen was ze geweldig qua opruimen en poetsen.
Ik was toen ze kwam eigenlijk al hele dagen beneden en ze heeft in de laatste 2 dagen de hele bovenverdieping gepoetst......heerlijk.........
Ik ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn.

Groetjes Marina

wij hadden een leuke kraamhulp ,heete ook diana hihi en was even oud als mij,erg gezellig,ze poetste niet zo geweldig,maar verder deed ze alles in huis,en had ook alle aandacht voor mn andere kids,zodat ik lekker met rosalie kon tutten,echt een leuke tijd gehad !

Hoi hoi,

Wij hadden echt een geweldige kraamhulp! Een vrouw van half in de 40 die het werk echt doet omdat ze het leuk vind en niet uit noodzaak en dat merkte je echt!
Ze deed het complete huishouden, vertroetelde mij en speelde zelf af en toe met mijn dochtertje. Ze was ook erg leuk naar de kraamvisite toe kortom ik heb echt een geweldige kraamtijd gehad mede door haar.
Ik heb echt wat traantjes gelaten toen ze weg ging en mij dochter heeft het nu nog over dokter Nicolien!

Groetjes Sandra, mama van Kirsten en Jarkko

Onze kraamhulp was super! Lekker ouderwets, ze heeft een gezin van 7 kinderen.  Het was ook een bekende van ons, haar zoon is de beste kameraad van mijn man, hij is ook getuige geweest van mijn man! Ik kende haar dan niet zo heel goed, maar het was heel gezellig! Ze kookte tussendemiddag, maakte s'ochtends alles  schoon zodat we iedere ochtend om 10 uur klaar waren voor de visite, dan dronken wij alvast een bakkie om nog even gezellig te kletsen. Toen ze wegging moest ik echt even huilen!!!! De hele dag trouwens kraamtranen.
Groetjes esther

Ik mocht op de vierde dag na de sectio naar huis. Wij waren toch wel een beetje verloren, die eerste momenten thuis.. De borstvoeding ging niet goed en onze knul had enorme honger, dus we voelden ons absoluut niet prettig. De kraamhulp was een vlotte jonge meid, die hield van het buitenleven én van dieren (wij wonen op een boerderij en hebben een enorme hond), dus het paste perfect bij ons! Ze nam meteen het heft in handen en wij voelden ons beide op ons gemak. Helaas werd ze 's nachts ziek.. Dus de volgende dag kwam er iemand anders..
Ze was heel erg aardig, maar kon niet meer tippen aan het contact dat we met de eerste gehad hadden. Ik denk dat ze gewoon de pech had om als tweede te komen, terwijl we zo blij waren met de eerste.

Van te voren zag ik als een berg op tegen de kraamhulp.. Was heel erg bang dat ik me er niet bij me op mijn gemak zou voelen en het gevoel zou hebben dat er de hele dag iemand op 'bezoek' was en dat gevoel kwam ook uit. Ze maakte de wc schoon, ging uitgebreid met de stofzuiger rond en zorgde voor koffie en de was, maar hoewel ze dat allemaal prima deed,  was dat  maar een fractie van de dag. Ze heeft veel tijd ook gewoon gezellig zitten kletsen of rapporteren. We hebben maar 24 uur zorg gehad, maar het was ook meer dan genoeg. De laatste twee dagen kon ik nog krijgen, maar heb ik niet genomen. Mijn moeder woont naast ons en hield een oogje in het zeil als mijn man aan het werk was. En ik voelde me weer relaxed en thuis in mijn eigen huis!

Een volgende keer zou ik absoluut niet meer kiezen voor zoveel zorguren. Een uur of twee, drie  per dag en dan een dag of drie lang na thuiskomst was voor mij meer dan genoeg geweest.

Ik ben jaloers op de meiden die zo'n leuk contact hebben gehad!!
Groetjes, Harma

ik heb ook 2 kraamhulpen gehad
en die 1e ( die was 1,5e dag) was echt drama
we kwamen om 16.00 thuis uit het ziekenhuis en zij kwam om 17.00
man o man een wervelstorm was er niets bij.
ze rende door het huis als een gek, en ik moest gelijk mee naar boven want annique moest volgens haar gevoed worden, ik had visite zitten maar dat boeide haar niet.
ik aaide ff de kat zegt ze "ja eerst handen wassen voor infectiegevaar" ... ik dacht uuh ja tuurlijk "ik was helemaal overdonderd.
zegt ze ook nog, ja je moet wat aan je voeten doen en niet op sokken of blote voeten lopen want ook dan kun je infecties krijgen. mijn vriend en ik dachten "ja ons kind moet smetvrees krijgen en bij elk wissewasje straks ziek worden " wat een mens pffff
gelukkig ging zei na 1,5e dag weg omdat ze vakantie had, en toen kregen we de rest van de week een nieuwe.
en dit was zo'n schat, heel relaxed en een gezellige klets
mijn vriend deed veel in het huishouden , en zei zat vaak gezellig bij mij ff te kletsen.
en hielp me heel goed met annique
het stoorde me ook helemaal niet dat ze niet zoveel in het huishouden deed.
ja wel de was , en het eten klaarzetten en stofzuigen, maar ze was heerlijk relaxed en alles liep gewoon op rolletjes.
ze vertelde ook veel over haarzelf thuis , en de tijdmet haar vloog echt voorbij.
ik vond het ook niet leuk dat ze weer weg ging, en moest zelfs huilen. hahaha
en de 1e paar dagen mistte ik echt het gezellig kletsen met haar omdat mijn vriend toen ook weer ging werken.
dus mijn ervaring met kraamhulp was erg goed. dankzij de wisseling haha
sandra

Bij Alissa had ik een kraamhulp die net zo oud was als mij en was best een leuke meid....alleen dee ze veel dingen die ik liever anders had gezien. Was elke keer bij iedere kick meteen bij Alissa en had haar veel onder bij zich terwijl ik boven lag en het huishouden had ze niet zoveel zin in geloof ik want zat liever te leren op de bank en deed het poetswerk met de franse slag. Ook was ze veel nieuwsgierig. Maar ja op dat moment wist ik niet beter en verder was ze wel leuk en aardig.
Ik heb deze dingen bij tegen de thuiszorg verteld toen we het hadden wat voor kraamphulp de 2e keer moest komen.
En nu bij Jari heb ik een ouder persoon gehad en die wist van aanpakken....deed meer dan we eigenlijk hadden afgesproken  en zij liet Jari veel aan mij over en ging ook leuk met Alissa om en kwam op zijn tijd ook eens lekker kletsen  ......  Echt heel tevree was ik(wij) over haar en heb zo ook een fijne kraamweek gehad.
Nessie Alissa en Jari

Terug
Bovenaan