Kraampakket is binnen

Zaterdag is mijn kraampakket binnen gekomen en de oude vertrouwde verbanden en netbroekjes zitten er weer in.

Moest even slikken, want je wordt er toch wel weer mee geconfronteerd dat de bevalling toch echt weer gaat komen. Het is niet eens de bevalling waar ik tegenop zie, integendeel, maar de dagen erna. Lekker beurs van onder, misschien wel hechtingen, vloeien, pijn bij het plassen, noem maar op.

Als ik iemand een tip mag geven: haal er nog een extra pak van die hele grote kraamverbanden bij. Na mijn twee vorige bevallingen heb ik ze echt nodig gehad!

Groetjes Paula
28 weken

Zo dat is snel. Ik verheug me er ook niet zo op hoor.

Als aanvullende tip: kijk voor 2 gaasbroekjes erbij (is wel zo fris)
Extra kraammatrasjes erbij is ook erg makkelijk (kan je die elke dag verschonen) Zijn trouwens ook wel prettig om van te voren op je bankstel te leggen (als die van stof is) voor als je vliesen breken. Je weet maar nooit he.

O en geen navelbandjes kopen hoor, die gebruik je echt niet.

Nou, zo'n extra pak mega-maandverband heeft echt niet iedereen nodig hoor, ik niet tenminste.
Heb het bij mijn vorige twee bevallingen niet opgekregen; heb het volgens mij maar 2 dagen gedragen en daarna over op gewoon maandverband en ook weer fijn mijn eigen ondergoed aan

Weet nog wel dat ik de eerste keer heel blij was met de komst van het kraampakket, tot het moment dat ik het open ging maken... wat komt er toch een boel bij kijken hè, zo'n bevalling. Die netbroekjes, te erg gewoon!

he wat vroeg jullie kraampakket? ik ben nu 27,5 week en nog niets gehoord. Moet je daar zelf nog naar vragen?
of verschilt dit per verzekeraar? ik zit bij onvz
boekie

Ik zit bij Interpolis (valt onder Achmea), en die heb ik al gebeld voor de aanvraag van Kraamzorg (zij nemen dan contact op met thuiszorgorganisatie) en toen heb ik het meteen aangevraagd.
Misschien even je polis nakijken, of ze gewoon even bellen hoe het zit.
Ik heb het pakket overigens ook nog niet binnen hoor, dacht eigenlijk dat het zo rond de 30 wkn zou komen en ben er nu 25.
Voorlopig hoop ik toch het nog niet nodig te hebben...

Mocht je van je verzekeraar geen kraampakket krijgen (is volgens mij polis-afhankelijk) dan kun je ze ook gewoon kant-en-klaar kopen bij winkels als Etos of Prenatal volgens mij.

quote: boekie reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('11-06-2008 09:37:52'));

he wat vroeg jullie kraampakket? ik ben nu 27,5 week en nog niets gehoord. Moet je daar zelf nog naar vragen?
of verschilt dit per verzekeraar? ik zit bij onvz
boekie

Ik meen me te herinneren dat ik het pakket bij mij twee vorige zwangerschappen  ook rond de 28 weken had gekregen. Ik zit bij PWZ Achmea en heb het pakket toen ik rond de 12 weken zwanger was aangevraagd.

Gister trouwens ook de blije doos van Prenatal opgehaald. Alsof je doos zo blij is straks, hihi...Er zitten weer nuttige en leuke spulletjes in.

Waarschijnlijk zullen jullie het pakket ook wel snel ontvangen.

Groetjes Paula
28,2 weken

Hoi,

Ook ik heb vandaag mijn kraampakket ontvangen... je wordt er toch niet echt vrolijk van....
Maar goed je hebt het nu eenmaal nodig. Ik moest na mijn eerste bevalling ook heel wat extra kraamverband bij halen.. bij mijn tweede niet want toen had ik veel minder last van bloedingen...
Ik kreeg het in een "gewone" doos, geen plastic kist oid... bij de vorige was   ik nog via Unive verzekerd, nu via de Amersfoortse. Wat ik wel leuk vind dat er een heel verzorgingspakket met shampoo, olie, bodylotion ed voor de baby bij zat, dat was de vorige keren weer niet zo.

Groetjes Kirsten ( morgen 28 wkn)

Terug
Bovenaan