Kraampakket

<p style="text-align: center;">Hi mede mamma's! </p><p>Graag jullie advies!</p><p>Ik zit nu in de 32e week van mijn zwangerschap en het wordt nu toch echt wel tijd om het kraampakket aan te schaffen. Ik had net een telefonische intake en zij hielp me er weer even aan herinneren. </p><p>De situatie:</p><p>- Zwanger van ons derde kindje;</p><p>- Het wordt wederom een ziekenhuisbevalling op medische indicatie (bij mijn eerste bevallen dmv een keizersnede, bij mijn tweede vaginaal).</p><p>Vorige keer hield ik echt zo veel over, maar weet eigenlijk niet meer precies wat en wat ik nou te kort kwam... De mevrouw van de intake gaf aan dat je ook spullen los kan kopen ipv een kraampakket. Wellicht goedkoper... De kans bestaat natuurlijk dat ik toch thuis beval als het veel te snel gaat. Wat is dan echt een must om in huis te hebben? Sowieso die foeilelijke grote kraamverbanden, die onderbroeknetjes (ook al zo charmant), van die matjes die je onder je kont kan leggen.... What else? Hoor het graag!! </p><p>Groetjes, </p><p>Lizzy </p>

Navelstrengklem ( verplicht geloof ik)
2 digitale thermometers ( 1 voor jou en 1 voor de baby)
geurloze desinfecterende handzeep
niet steriele handschoenen ( 1 doosje of pakje )

Als je toch thuis gaat bevallen heb je een navelstrengklem nodig (te koop bij prenetal), flesje alcohol 70%, watten. Zorg dat je genoeg van die matten (matrasbeschermers) hebt voor onder je kont. Bij mij zijn er veel gebruikt. 

@ Evelien dat is het em dus.. het zit niet in mijn pakket ;-) vandaar dat ik even nieuwsbnieuw ben naar wat andere moeders als reuze handig hebben ervaren. Scheelt me wellicht in kosten ;-)

Hoi!
Ik heb die steriele gaasjes ook veel gebruikt. En voor de thuisbevalling natuurlijk een zeiltje om je matras te beschermen. Ik had bijna niets meer over van Mn kraampakket (ben thuis bevallen).

Ziekenhuis bevalling hoef je geen navelstreng klem te hebben... de steriele compressen worden nooit gebruikt... en handschoenen heeft de kraamzorg zelf..
Ik werk zelf in de kraam ? iedereen heeft zn eigen handschoenen. 
2 digitale thermomethers 1 voor jezelf 1 de baby. baby het liefst een flexibele die zijn ook sneller
70% alcohol en watten om het mee schoon te maken
Handalcohol kan maar de kz wast toch de handen is hygienischer als hand alcohol
Steriele compressen kan maar zou alleen evt gebtuikt worden voot het naveltje.
Dat is eigenlijk het enige.

Terug
Bovenaan