Kraampakket

<p>Hoihoi,</p><p> </p><p>Ik ben de laatste dingen aan het voorbereiden voor de komst van baby nummer 2. Nu heb ik een kast leeg gemaakt op de badkamer en daar alle kraamverbanden en dergelijke in gelegd maar wat hebben jullie gedaan met de rest? Op de babykamer gelegd of meegenomen in de vluchttas? Kan het me niet meer herinneren van de eerste eigenlijk! </p>

Ik heb alles in het ziekenhuis gekregen, wat ik nodig had. Ik had wel uit voorzorg iets in mijn tas gedaan, maar dat bleek niet nodig te zijn.

@boterbloempje:dat dacht ik ook te herinneren! Volgens mij kregen we zelfs luiers in het ziekenhuis.. Ik laat de rest van de doos, die niet voor mij maar voor de baby bestemd is denk ik gewoon maar op de babykamer staan met het idee als ik plotseling thuis zou moeten bevallen dan staat het daar gewoon. En anders kan het weg daarna. De zeep enzo die erin zit heb ik gewoon in de voorraadkast gezet, zeep genoeg te vinden in het hele huis

Kraampakket is voor thuisbevalling, dus leg hem waar je m makkelijk kunt pakken. Voor t ziekenhuis hoef je niks mee te nemen, je krijgt alles daar. Wel kan je uit t kraampakket een matje pakken voor de laatste weken in de auto of op de bank (voor t geval je vliezen breken). Die heb je ook nodig voor de controles na de bevalling. Wat ik overhad kon ik bij mn verloskundigen doneren, voor gebieden waar tekorten zijn geloof ik.

Wij zijn een nachtje moeten blijven en ik heb alles, ook de spullen die onze dochter nodig had, in het ziekenhuis gekregen. Maar de spullen die je zelf heel graag wilt gebruiken, gewoon lekker meenemen. Ik weet nog dat ik super blij was met mijn Kneipp douchegel, toen ik me eindelijk mocht gaan douchen. ?

Hier de tip gekregen om de doos lekker ik z'n geheel ergens meer te zetten, bijvoorbeeld op de babykamer. Zo kunnen de vk en kraamhulp alles direct pakken wanneer ze iets nodig hebben, en zit ook daadwerkelijk alles gewoon daar in. Dit voorkomt zoekende situaties tijdens de bevalling wanneer je alles netjes hebt ook geruimd (en dan tijdens je bevalling moeten herinneren waar haha)
kraam pakket is inderdaad voor thuisbevalling. Dus je hoeft niks mee te nemen in je vluchtkoffer 

Matje voor in de auto inderdaad. De rest heb ik in de doos laten zitten en op de babykamer gezet. 
Naderhand alles wat is overgebleven ergens afgegeven en werd het naar Afrika verstuurd. 

Ik heb ook matjes voor in de auto (en een voor een controle door de verloskundige) gebruikt, en dat zeil dat je op je bed kan leggen gebruikt, maar de rest is in de doos op de babykamer blijven staan. Thuisbevallen zat er niet in vanwege stuitligging, dus het gros is onaangeraakt gebleven. Maar het staat er nog (nu in een la gepakt op onze slaapkamer) voor als we nog een kindje mogen krijgen. Als we compleet zijn bedenk ik wel wat we met het overschot doen.

Terug
Bovenaan