Kraampakket?

Lieve iedereen,

Ik ben bezig met de laatste puntjes op de i voor als de baby komt (30weken zwanger).
Via mijn zorgverzekering krijg ik helaas geen kraampakket vergoed zonder aanvullend verzekerd te zijn. Er staat helaas ook niet bij wat hier allemaal precies inzit. Dat het niet vergoed wordt vind ik niet zo erg, maar voordat ik ergens anders een pakket aanschaf wil ik graag weten of jullie een aanrader hebben? Welk kraampakket is jullie letterlijk en figuurlijk goed bevallen? Waar zal ik er een aanschaffen? Alle tips zijn welkom ?

Hoi, via mijn zorgverzekering heb ik het basis kraampakket van Natalis ontvangen. Zelf wilde ik graag in het ziekenhuis bevallen, maar mijn bevalling ging zo snel dat het uiteindelijk thuis is gebeurd. Hierdoor had ik ook echt wel veel nodig uit het kraampakket en ik heb ook echt niks gemist! Je kunt zelfs voor een uitgebreid pakket kiezen, maar dat heb ik niet nodig gehad.

Ik heb bij beide bevallingen geen pakket gekocht maar alles los gekocht. Dat was nog voordeliger ook. Bij mij zat in het mapje van de verloskundige een lijstje met wat aanwezig moet zijn. Vooral voor de 2e bevalling hoefde ik niet meer alles te kopen, omdat ik sommige dingen nog had.

Ik heb ook bij beide zwangerschappen geen kraampakket gekocht maar alles los gehaald, bij action kan je heel veel halen. Gewoon even googlen wat er in zit.

Ik kreeg via de zorgverzekering het pakket van Natalis. In het ziekenhuis bevallen maar ook veel uit het kraampakket gehaald zoals onderleggers, kraamverband, inlegverband.. alleen de matrasbeschermer vond ik helemaal niks en heb ik alsnog zelf gekocht. Als je het zelf samenstelt zou ik wel goed kijken wat je nodig hebt en niet dingen weglaten want niets is zo vervelend als misgrijpen, ook voor de Kraamzorg! Zij gebruiken ook veel uit je kraampakket.

Ik woon niet in Nederland en hier krijg je geen kraampakket. Heb destijds een grote matrasbeschermer gekocht bij de Ikea, aanrader! (bij mij braken de vliezen ook midden in de nacht dus was er erg blij mee!) Van het ziekenhuis kraamverband meegekregen en een spuitflesje om te spoelen na het plassen (wc papier wil je dan liever niet gebruiken).  Mocht je geen thuisbevalling willen, denk ik de matrasbeschermer en kraamverband eigenlijk genoeg zijn. Als spuitflesje kan je ook een waterflesje met speciale dop gebruiken die je gewoon in de supermarkt kan halen

Ook ik krijg geen kraampakket via de verzekering. Bij zaken zoals de prenatal, baby-dump ed kan je vaak ook een basis kraampakket kopen voor iets van €30,- daar zitten de meeste standaard dingen wel in. Zoals matrasbeschermer, onderleggers, kraamverband, watten, 70% alcohol, navenklem, verbandgaasje ed.

Doordat ik in het ziekenhuis moet bevallen heb ik op advies van de verloskundige alleen onderleggers, kraamverband, alcohol en watten gekocht. Ik heb dit gewoon zelf gekocht. Ik vind het kraamverband uit die pakketten toch niet fijn. Dus heb ik het van Tena gekocht. Die vangen ook veel op, zijn niet geparfumeerd maar blijven veel beter op hun plek?

Je kan ook even met je kraamverzorgster/ verloskundige overleggen wat ze wil dat je in huis hebt

Fijne tips meiden! Daar ga ik mee aan de slag.
- Boxershorts van Hema
- Kraamverband dat niet synthetisch is.
- Matras beschermer van Ikea.
- flesje alcohol van Kruitvat
Etc etc

Terug
Bovenaan